Gå til innhold

Menn fra gårder er mer tantete enn bygutter

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Nå ja.Nå har jeg bodd på beste vestkant i Oslo et år`s tid og jeg synes nå de fleste gutta der er temmelig femi og tantete jeg da......

Tar heller til takke med en som hogger ved og baker brød enn en som surrer rundt med tørkle på hodet og bruker pengene til pappaen sin ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå ja.Nå har jeg bodd på beste vestkant i Oslo et år`s tid og jeg synes nå de fleste gutta der er temmelig femi og tantete jeg da......

de er neppe oppvokst på gård...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Mange gårdsgutter er slik at de flytter ti byen for å tro at de blir urbane (!) og for å reise ofte hjem til moren og faren på gården i helgene. Der, på låven hjemme hos dem trener sønnen vekter som faren har utstyrt låven med. Sønnen i huset har fortalt dama si at han har !eget treningsstudio hjemme"....ehh..men han glemte å si at "studioet" består i en jernstang som han ligger i høyet og løfter opp og ned... :roll:

Hallo?! Man blir ikke urban av å flytte, urban er noe mer er eller ikke- en mentalitet. Enkelte bondesønner tror det.

Og flere av dem har mange elskerinner i byen: men kjærestene de får er aldri fra Oslo, de er fra Løten og andre steder. Derfor blir det bønder møter bønder i byen.

Men man ikke være bonde fordi man er fra landet: man kan være urban for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla
Mange gårdsgutter er slik at de flytter ti byen for å tro at de blir urbane (!)

Her er jeg litt enig med deg. Det er voldsomt hvor "urbane" innflyttere skal bli. "Urban" synes jeg forsåvidt er et like teit ord som "trendy"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg regner med at du sikter til urbanitet som sinnstilstand.

at begrepet blir slengt ut i hytt og vær betyr ikke at det ikke er en nyttig fagterm så pass deg før du avskriver noe du bare ser en dimensjon ved.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forsåvidt vet jeg ikke godt hva som legges i 'en urban person'. i forskjellige land legges forskjellige kriterier til grunn for hvem som regnes med blant den urbane befolkning, så det er overhodet ikke gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Devil's Spawn
... så ord som urbaniseringsrate' date=' urban vekst og urban befolkning er 'teite' og ikke fagord?[/quote']

Tror Valhalla menter urban i betydning sånn som kul, hipp, trendy o.s.v. En av de få gangene jeg er enig med Valhalla, forresten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...