Gå til innhold

Tatovering og jobb

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er da heller ikke sminke. Må folk dekke til det også da?

I motsetning til tatoveringer, er sminke sosialt akseptert. Dog ikke når man sminker seg på en iøyenfallende måte. Å bruke sminke er i noen yrker faktisk forventet, for man skal se presentabel ut.

Anonymous poster hash: ffa73...236

Videoannonse
Annonse
Gjest nilsson
Skrevet (endret)

Tatoveringer er sosialt akseptert, nærmest alle har en og har blitt identitetsmarkør for personer som forsøker å bygge identitet (ofte sterkt påvirket av motemagasiner og andre livsstilsguidende medier). Tatoveringer har blitt mote!

Flokkmentalitet på sitt verste..

Endret av nilsson
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror det har blitt mer og mer godtatt å ha synlige tatovering i jobbsammenheng

I valget mellom en med,eller en uten så velger jeg personen uten.

Vitner om liten dømmekraft når du har tato som er synlig

Anonymous poster hash: ea6ea...e61

AnonymBruker
Skrevet

Hei :)

Har lenge hatt lyst på en tatovering på siden av hånda (utisden av ringefingeren), det skal være en setning på tre ord. Lurer på om dette kan bli problem ved framtidige jobb? Det er jo ganske lite og jeg har ellers ingen piercinger eller tatoveringer. Vet jo at dette ikke kan dekkes til, men har kjempelyst å ha det der. Nå jobber jeg som saksbehandler i en bank (jobber ikke direkte mot kunder), kan de si noe hvis jeg plutselig kommer med en slik på jobb?

Anonymous poster hash: f9c59...ea7

Husker en farmasøyt i apoteket som hadde en stor "SEX DRUGS & ROCK'N ROLL " tatovering nedover armen :laugh: Litt spesielt å ha en sånn påskrift i den jobben,men jeg synes det bare var morsomt.

Anonymous poster hash: 4b510...2d4

AnonymBruker
Skrevet

I valget mellom en med,eller en uten så velger jeg personen uten.

Vitner om liten dømmekraft når du har tato som er synligAnonymous poster hash: ea6ea...e61

Helt enig!

Dessuten sier tatoveringer noe om hvem du er, og hva du tenker. En tatovering kan under visse omstendigheter stå i konflikt med hva en bedrift ønsker å signalisere, og den kan antyde holdninger som ikke er forenlige med hva slags arbeidstagere man søker.

I serviceyrker ville jeg aldri ha ansatt noen med synlige tatoveringer.

Anonymous poster hash: 48ac0...230

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er da heller ikke sminke. Må folk dekke til det også da?

En vesentlig forskjell på smonke og en permanent tatovering.

Hvorfor ønsker så mange voksne å få fjernet tatoveringer?

Anonymous poster hash: 302d3...737

Gjest Evans
Skrevet

Jeg tror det er litt ulik prasis fra arbeidsplass til arbeidsplass. En jeg kjenner som skulle jobbe i bank, hadde visst fått beskjed om at han ikke fikk lov å ha skjegg mens han var ansatt hos dem. Tror kanskje han skulle jobbe mot kunder. 

Gjest Stringfellow1
Skrevet

En bedrift som nekter å ansette folk med tatoveringer, er ikke en bedrift som jeg har særlig lyst til å arbeide ved i alle fall....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...