AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #1 Skrevet 18. mai 2015 Hei Har lenge hatt lyst på en tatovering på siden av hånda (utisden av ringefingeren), det skal være en setning på tre ord. Lurer på om dette kan bli problem ved framtidige jobb? Det er jo ganske lite og jeg har ellers ingen piercinger eller tatoveringer. Vet jo at dette ikke kan dekkes til, men har kjempelyst å ha det der. Nå jobber jeg som saksbehandler i en bank (jobber ikke direkte mot kunder), kan de si noe hvis jeg plutselig kommer med en slik på jobb? Anonymous poster hash: f9c59...ea7
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #2 Skrevet 18. mai 2015 Jeg vet ikke helt, men kan virkelig ikke se det som noe problem? Hadde du hat et stort dødningshodet mitt i pannen liksom så kanskje at de reagerte, men tror ikke de har noe med det uansett? Jeg hadde virkelig ikke lagt merke til eller tenkt noe over om feks mine kontakt personer i banken (de jeg fikk lån hos osv) hadde hatt en tattovering på fingeren. Jeg jobber i helsevesentet og har sett flere med tattoveringer på håndleddene osv, så ser ikke at det skulle bli et problem hos deg. Anonymous poster hash: 2f295...196 1
FruHudson Skrevet 18. mai 2015 #3 Skrevet 18. mai 2015 Tror de fleste ikke hadde tenkt noe særlig over en så liten tatovering, men det finnes jo selvfølgelig en og annen som mener alle tatoveringer er stygge og støtende.
FantasDick Skrevet 18. mai 2015 #4 Skrevet 18. mai 2015 Jeg har knuckletattoo, har aldri fått noen kommentarer på jobb. De har vel egentlig ikke lov å si noe på jobben din, men de kan jo finne på å gjøre det likevel. I og med at du har lite kundekontakt tror jeg ikke det har noe å si, så jeg ville gått for det. 2
minister-mio Skrevet 18. mai 2015 #5 Skrevet 18. mai 2015 Tror det har blitt mer og mer godtatt å ha synlige tatovering i jobbsammenheng
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #6 Skrevet 18. mai 2015 Det kommer vel litt ann på hva som står, men en pen, liten tatovering tror jeg ikke skal bli noe problem Anonymous poster hash: 26b54...e8c
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #7 Skrevet 18. mai 2015 Takk for svar alle sammen, det skal stå "I am Strong" det er jo ganske uskyldig liten tattoo med kursiv tekst. Lider av bipolar lidelse og dette er for alt jeg har måttet gå gjennom, en påminnelse om at jeg er sterk når jeg går gjennom perioder hvor ting er mørkt. Anonymous poster hash: f9c59...ea7 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #8 Skrevet 18. mai 2015 Takk for svar alle sammen, det skal stå "I am Strong" det er jo ganske uskyldig liten tattoo med kursiv tekst. Lider av bipolar lidelse og dette er for alt jeg har måttet gå gjennom, en påminnelse om at jeg er sterk når jeg går gjennom perioder hvor ting er mørkt. Anonymous poster hash: f9c59...ea7 Tror ikke det vil bli noe problem med en slik tattovering Anonymous poster hash: 26b54...e8c
peppermyntete Skrevet 18. mai 2015 #9 Skrevet 18. mai 2015 Kollegaene mine digger mine to tatoveringer, og hun som ansatte meg kommenterte hvor fin den jeg har på håndleddet var på intervjuet! Hun er en dame i 50-åra og jobben min går direkte på mennesker. Har også jobbet på sykehjem og de gamle der syntes stort sett tatoveringen var fin, og var veldig nysgjerrige på den! Så nei, jeg tror ikke tatoveringer er negativt i jobbsammenheng lenger! 1
Gjest nilsson Skrevet 24. juli 2015 #10 Skrevet 24. juli 2015 (endret) Alle har tatoveringer nå til dags. Tatoveringer har blitt en måte å bygge identiet på (og den tatoverte er ofte kraftig påvirket populærkulturen). Det har faktisk gått så langt at det er streitngene som har tatoveringer mens de radikale er frie for blekk nå til dags. Ofte passer ikke tatoveringene med den tatovertes personlighet og personen fremstår som en patetisk poser. Flokkmentalitet av verste sort. Endret 24. juli 2015 av nilsson 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2015 #11 Skrevet 24. juli 2015 Jeg synes ikke noe om tatoveringer. Jeg aksepterer at andre har tatoveringer, men synes det er vemmelig av en eller annen merkelig grunn. Min menig er at tatoveringer kan folk ha på et sted der de kan dekke dem til med tøy når de er på jobb. Tatoveringer er ikke en naturlig del av kroppen. Anonymous poster hash: 302d3...737 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2015 #12 Skrevet 24. juli 2015 Du kommer til å se uprofesjonell ut. Hvorfor kan du ikke ha tatoveringen et annet sted som er lettere å skjule? Anonymous poster hash: 511ad...d1e 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2015 #13 Skrevet 25. juli 2015 Forstår folk til dels når de skriver "så lenge du ikke har dødningshode i pannen" men ærlig talt. Jeg jobber med over firehundre(!!) mennesker hver dag på min jobb, og det er nesten ingen som har tattoveringer, alikevell har jeg både piercing i tunga, tattovering helt fremme ved håndledde, bak ørene og ET STOR DØDNINGSHODE (og noen små rundt). Forstår bekymringene, men dersom du jobber for mennesker som du må jobbe deg opp til en personlig tilknyttning, både av barn, ungdom og voksne (som politi, lege, sykepleier, psykolog osv) så hadde det vært en ting - men da er det bare til å dekke til tattoveringen på jobb synes jeg.Anonymous poster hash: 6e087...235
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2015 #14 Skrevet 25. juli 2015 Takk for svar alle sammen, det skal stå "I am Strong" det er jo ganske uskyldig liten tattoo med kursiv tekst. Lider av bipolar lidelse og dette er for alt jeg har måttet gå gjennom, en påminnelse om at jeg er sterk når jeg går gjennom perioder hvor ting er mørkt. Anonymous poster hash: f9c59...ea7 Huff. Latterlig tatovering, latterlig plassering. Ja, du vil garantert angre og/eller ikke like den om x antall år. Dropp de planene, gjør det når du blir førti om ønsket fremdeles er der. Det er det garantert ikke. Anonymous poster hash: a2d5c...c9c
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2015 #15 Skrevet 25. juli 2015 Alle har tatoveringer nå til dags. Tatoveringer har blitt en måte å bygge identiet på (og den tatoverte er ofte kraftig påvirket populærkulturen). Det har faktisk gått så langt at det er streitngene som har tatoveringer mens de radikale er frie for blekk nå til dags. Ofte passer ikke tatoveringene med den tatovertes personlighet og personen fremstår som en patetisk poser. Flokkmentalitet av verste sort. Så utrolig sant. Anonymous poster hash: a2d5c...c9c
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2015 #16 Skrevet 25. juli 2015 Alle har tatoveringer nå til dags. Tatoveringer har blitt en måte å bygge identiet på (og den tatoverte er ofte kraftig påvirket populærkulturen). Det har faktisk gått så langt at det er streitngene som har tatoveringer mens de radikale er frie for blekk nå til dags. Ofte passer ikke tatoveringene med den tatovertes personlighet og personen fremstår som en patetisk poser. Flokkmentalitet av verste sort. ikke jeg og jeg hadde ikke vært særlig begeistret hvis mine ansatte hadde kommet på jobb med tattoveringer som ikke kunne skjules Anonymous poster hash: a29ca...6e2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2015 #17 Skrevet 25. juli 2015 Jeg synes ikke noe om tatoveringer. Jeg aksepterer at andre har tatoveringer, men synes det er vemmelig av en eller annen merkelig grunn. Min menig er at tatoveringer kan folk ha på et sted der de kan dekke dem til med tøy når de er på jobb. Tatoveringer er ikke en naturlig del av kroppen.Anonymous poster hash: 302d3...737 "Tattoveringer er ikke en naturlig del av kroppen. Vennligst dekk dem til med andre ting som ikke er en naturlig del av kroppen." Anonymous poster hash: a8b2c...a18 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2015 #18 Skrevet 25. juli 2015 Kommer helt an på hva du jobber med. I svært mange yrker hadde jeg valgt deg bort. Jeg er fullstendig klar over at du kan være flink selv om du har tatovering, men i enkelte jobber er det tradisjonelle å foretrekke. Forhåpentligvis er ikke alle andre like trangsynte som meg. I bunn og grunn er det din kropp. Anonymous poster hash: 92d0b...124
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2015 #19 Skrevet 25. juli 2015 Jobber en som flyvertinne, så er det ikke lov med tatoveringer. Så om man er tatovert (og har piercinger) og søker seg jobb som flyvertinne, kan man like godt først som sist glemme jobben. Så flyvertinne-jobben er en på listen over uaktuelle jobber for en som er tatovert. Anonymous poster hash: ffa73...236
Gjest Sunflower-Delight Skrevet 25. juli 2015 #20 Skrevet 25. juli 2015 Jeg synes ikke noe om tatoveringer. Jeg aksepterer at andre har tatoveringer, men synes det er vemmelig av en eller annen merkelig grunn. Min menig er at tatoveringer kan folk ha på et sted der de kan dekke dem til med tøy når de er på jobb. Tatoveringer er ikke en naturlig del av kroppen.Anonymous poster hash: 302d3...737 Det er da heller ikke sminke. Må folk dekke til det også da?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå