Gjest Anonymous Skrevet 28. august 2004 #1 Del Skrevet 28. august 2004 Jeg har akkurat begynt på et ett-årig deltidsstudium og har også akkurat funnet ut at jeg er gravid... Jeg jobber nå redusert (permisjon) pga studiene. Eksamen og termin er omtrent samtidig. Hvordan vil jeg falle ut økonomisk i forhold til fødsespenger? Jeg kommer til å måtte begynne fødselspermisjonen en måned før utdanningspermisjonen er slutt. Vil jeg da få beregnet fødselspenger ut fra min reduserte inntekt under studiene eller fra min opprinnelige lønn, i o m jeg uansett graviditet og fødsel ville jobbet normalt igjen da nå fødselspermisjonen begynner. Hvordan er det med støtte fra Lånekassen? Jeg har kanskje ikke krav på noe derfra, siden jeg føder omtrent akkurat når studiet er slutt? Håper noen kan svare, for jeg er redd for at jeg skal komme veldig dårlig ut økonomisk her. Jeg har rett og slett ikke råd til å kun få fødselspenger kun beregnet ut fra en deltidsstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille_my Skrevet 29. august 2004 #2 Del Skrevet 29. august 2004 Hei! Ta en titt her du http://www.trygdeetaten.no/default.asp?str...ngerskapspenger Mulig du får svar på det du lurer på. Står en del der i allefall! Lykke til med babyen og eksamen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dreyer Skrevet 30. august 2004 #3 Del Skrevet 30. august 2004 ... og så foreslår jeg at du går inn på nybaktmamma.com og spør der. Sikkert noen som har vært i din situasjon der og kan svare. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
glaciera Skrevet 30. august 2004 #4 Del Skrevet 30. august 2004 Jeg tror nok du vil få beregnet fødselspengene som vanlig: på bakgrunn av inntekt de siste ti mnd. Ettersom man får fødselspermisjon også fra studier og får fødselspenger på bakgrunn av studielån, tror jeg ikke de gjør noen unntak for din situasjon. MEN, jeg vet at trygdeetaten konsekvent legger din beste inntektsmåned til grunn når de beregner fødselspenger. Kanskje du kan be om å få jobbe full tid i 1-2 mnd nå, innenfor den berømnet "6 av siste 10 mnd"? Da burde du få fødselspenger ut ifra inntekten den/disse mnd og ikke komme så galt ut av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå