Gå til innhold

IKS (Interessegruppa for kvinner med spiseforstyrrelser)

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Nathalie

Vurderer sterkt å melde meg inn i IKS, for å møte andre med samme problemer som meg. Føler meg alene innimellom... :-?

Men jeg lurer på om det er noen her på KG som er medlem der? Noen som kan fortelle meg litt om hva som foregår, hvordan det er osv...

Vil liksom vite litt mer før jeg eventuelt melder meg inn. Har vært på nettsiden deres og lest, og bestilt info og påmeldingsskjema, men jeg kunne tenkt meg litt informasjon fra noen som er medlem der og ikke nødvendigvis de som "leder" det....

Noen som kan fortelle meg litt?

Noen som har vært med på noen av kursene deres og kan fortelle litt om disse?

TAKK :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, jeg er ikke medlem. Men dersom du vil vite mer om IKS kan du jo foreksempel ta en telefon til et av hovedkontorene? For en tid tilbake var jeg veldig interessert i forskjellige støttegrupper for mennesker med spiseforstyrrelser, og hørte at IKS var veldig bra.

Synes godt du kan gå på noen kurs, dersom du føler du trenger det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var medlem der får noen år siden, men bare et såkalt passivt medlem. Det vil si at jeg aldri var på noen samlinger eller møter, jeg mottok bare en masse informasjon og nyhetsbrev.

Det var i og for seg helt greit, grunnen til at jeg aldri var aktiv er vel så enkel som at det krever en god del av deg selv, og den ekstra enegien hadde jeg bare ikke.

Deres organisasjon er bygget opp rundt prinsippet "hjelp til selvhjelp", noe som krever en god del av deg selv. Jeg vet at de gjør en kjempejobb, og at for veldig mange er de det første skrittet på vei ut av spiseforstyrrelsen, men jeg hadde aldri nok tiltak. Det skal vel også sies at jeg var i en periode hvor jeg ikke hadde noen tro på at jeg skulle greie å komme meg ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg er medlem og har vært det i omlag 2 år. Har akkurat kommet hjem fra en uke sommerleir i regi av IKS. Her har jeg vært deltaer i en gruppe på 14 personer og jeg har jobbet intenst i en hel uke. Jeg føler meg så otimistisk om at livet og spisingen/maten går den rette veien.

Jeg synes det er så herlig at jeg har funnet en gjeng med likesinnede jenter. For midt oppe i sulting, trening, spying og overspising er det herlig å snakke opent ut om dette. Å kalle en spade for en spade, ingen ting blir pakket inn. Vi er jo alle i samme båt.

Meld deg inn vil nå jeg si. Jeg er og med i en selvhjelpsgruppe og det har jeg hatt mye utbytte av. Spiseforstyrrelse er en veldig ensom lidelse og det er godt å møte andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er medlem av IKS, og har vært det i snart 3 år.. Har vært med i selvhjlepsgruppe nesten like lenge, vi er noen jenter som møtes enda til tid og annen, men det er mer tilfeldig..

Jeg vet ikke helt hva du vil vite, men jeg kon jo komme meg litt generell info.

Hovedsatsingen til IKS er selvhjelpsgruppe. det er en gruppe jenter som samles en gang i uka, for å prate sammen. Man får "sin" tid, og den kan man bruke til hva man vil :) Man er alle i samme båt, og som sagt før, man kaller en spade en spade, og skjuler lite. Det er utrolig befriende å kune si rett ut hva man føler i stedet for å skamme seg.. de andre er der selv, og føler ofte noe tett relatert til dine følelser.

Iks har også temakvelder; stort sett med ett innlegg, og så små grupper, diskusjoner eller andre aktiviteter..

Eller kurs som handler om kropp, og så en gang i året er det sommerleir!

Uansettt så synes jeg du skal ringe til IKS og snakke med noen der. Alle jentene der er veldig greie å snakke med, og da kan du spørre om alt du lurer på for ditt distrikt. Her i Oslo er det iallefall mye aktivitet, og åpne dager, hvor man bare kan komme og hilse på, eller bare være der hvis man trenger et fristed!

Bare å spørre hvis du lurer på noe annet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...