Gå til innhold

Kjøpe seg inn på jussen....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ei bekjent av meg har kjøpt seg inn på jussen, og skryter av det hver gang vi møtes. Ufattelig slitsomt, fordi ingen bryr seg! Sånn har det holdt på i to år, siden hun startet.. Jeg går selv et studie som jeg har kommet inn på "på ærlig vis". Hun snakker også nedsettende om folk som velger å bli lærere, hjelpepleiere og sykepleiere, og alle som har et "dårligere statusyrke enn henne". Er så leiiii

Synes det er idiotisk å snakke om status når man selv trengte 2 i snitt for å kjøpe seg inn....

Burde det være lov å kjøpe seg inn på jussen, da det bare er folk som søker status som går det? Håper de slutter med det tullete opplegget!

Hilsen Oslo-student som kom inn på ærlig vis, og er lei av det skrytetullet ;)



Anonymous poster hash: 36b3a...6a9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde jeg ikke orket, kutt henne ut. Og kan ikke tenke meg til at det er lov å kjøpe seg inn heller, så er jo forholdsvis enkelt å stikke kjepper i hjulene hennes.



Anonymous poster hash: 6bd93...893
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, du kan kjøpe deg inn på de tre første årene(riktignok ikke på et universitet) ;) Også overfører du til Universitetet i Tromsø de to siste om du har karakterene til det. Heeelt idiotisk.....



Anonymous poster hash: 36b3a...6a9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, du kan kjøpe deg inn på de tre første årene(riktignok ikke på et universitet) ;) Også overfører du til Universitetet i Tromsø de to siste om du har karakterene til det. Heeelt idiotisk.....

Anonymous poster hash: 36b3a...6a9

Ja, men dette gjelder jo ikke bare for jussen da. Det er ikke noe status forbundet med å gå her. Her er det nok hun som prøver å hevde seg. Det er det samme som å gå medisin i Øst-Europa kontra Norge.

Har hun kommet eller er det sannsynlig at hun kommer videre på master på universitet da?

Anonymous poster hash: 08de5...154

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men dette gjelder jo ikke bare for jussen da. Det er ikke noe status forbundet med å gå her. Her er det nok hun som prøver å hevde seg. Det er det samme som å gå medisin i Øst-Europa kontra Norge.

Har hun kommet eller er det sannsynlig at hun kommer videre på master på universitet da?

Anonymous poster hash: 08de5...154

Hun har ikke nevnt karakterene til meg, men snakker om at hun kun skal ha A'er osv. Jeg går inni meg å håper at hun failer totalt. Kanskje hun lærer seg å være litt mer ydmyk ovenfor andre folk da. Tror hun hadde hatt godt av det.....

Anonymous poster hash: 36b3a...6a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har ikke nevnt karakterene til meg, men snakker om at hun kun skal ha A'er osv. Jeg går inni meg å håper at hun failer totalt. Kanskje hun lærer seg å være litt mer ydmyk ovenfor andre folk da. Tror hun hadde hatt godt av det.....

Anonymous poster hash: 36b3a...6a9

Man får det bedre med seg selv om man slutter å ønske vondt om andre i tillegg blir man et bedre menneske.

Endret av Summers
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun har ikke nevnt karakterene til meg, men snakker om at hun kun skal ha A'er osv. Jeg går inni meg å håper at hun failer totalt. Kanskje hun lærer seg å være litt mer ydmyk ovenfor andre folk da. Tror hun hadde hatt godt av det.....

Anonymous poster hash: 36b3a...6a9

Dette er forståelig. For min del ser jeg ikke hvordan du orker å ha slike venner.

Anonymous poster hash: 08de5...154

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpe seg inn? :klo: Man går jo etter et snitt...

Nei, ikke overalt. Ikke på private.

Anonymous poster hash: 08de5...154

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får det bedre med seg selv om man slutter å ønske vondt om andre i tillegg blir man et bedre menneske.

Får høre hver gang vi er sammen "hun skal bare bli sykepleier.. null ambisjoner. For et drittyrke" så tenner det noe i deg dessverre ;/ Er ikke en sånn person til vanlig, huff!

Anonymous poster hash: 36b3a...6a9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er visstnok veldig mange som velger å kjøpe seg inn. For å lykkes må du ha gode karakterer for å komme inn på masteren og bli jurist :)



Anonymous poster hash: 36b3a...6a9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke overalt. Ikke på private.

Anonymous poster hash: 08de5...154

Ah, det tenkte jeg ikke på. Er så vant med at man kun har universitetet i Tromsø, Bergen og Oslo å velge mellom. Nå er systemene (ift. eksamen o.l) forskjellig på de tre universitetene da, så vet ikke hvordan det er privat, men det er ikke akkurat "barebare" å få A'er heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dere om noen andre som har kjøpt seg inn? Hvordan gikk det med de?



Anonymous poster hash: 36b3a...6a9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg "kjøpte" meg inn, rett og slett fordi jeg fikk siste året på vgs ødelagt av sykdom. Dessverre skulle sykdommen vise seg å ødelegge mer enn ett år, men nok om meg...

Av de ca 50 vi var i min klasse som "kjøpte seg inn" har ca halvparten klart løpet, og ca halvparten har falt ifra underveis, sjelden grunnet dårlige karakterer, men grunner som økonomi, sykdom, barn, noen som ikke orket mer osv... De samme grunnene som at folk faller ut fra andre studier...



Anonymous poster hash: 33d99...f1e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg "kjøpte" meg inn, rett og slett fordi jeg fikk siste året på vgs ødelagt av sykdom. Dessverre skulle sykdommen vise seg å ødelegge mer enn ett år, men nok om meg...

Av de ca 50 vi var i min klasse som "kjøpte seg inn" har ca halvparten klart løpet, og ca halvparten har falt ifra underveis, sjelden grunnet dårlige karakterer, men grunner som økonomi, sykdom, barn, noen som ikke orket mer osv... De samme grunnene som at folk faller ut fra andre studier...

Anonymous poster hash: 33d99...f1e

Poenget med denne tråden er nok ikke å se ned på de som "kjøper seg inn". Det er vel heller det at enkelte (les: ikke alle) sitter på sin høye hest og ser ned på andre utdanninger når de har kjøpt seg inn på en utdanning som mange forbinder med status. Det er ikke noe galt i å gå på private skoler/høgskoler.

Anonymous poster hash: 08de5...154

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også en sånn bekjent.. 3 uker på jus på Treider og han oppførte seg som om han var høyesterettdommer allerede, og bedre enn alle i verden. Ufattelig irriterende.



Anonymous poster hash: 4d504...06f
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hadde også en sånn bekjent.. 3 uker på jus på Treider og han oppførte seg som om han var høyesterettdommer allerede, og bedre enn alle i verden. Ufattelig irriterende.

Anonymous poster hash: 4d504...06f

Årrrh, hater sånne folk. Samme med psykologstudenter som tror at de kan stille diagnoser på vilt fremmede etter et halvt år med studier...

Anonymous poster hash: bc6d3...611

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninna mi oppfører seg som om hun er advokatfullmektig og kan alt. Hun sier ofte at de på studiet hennes er så dumme som ikke forstår oppgaver. Det handler ikke om å være dum.. man går jo på studiet for å lære, det er veldig normalt å bruke litt tid på å forstå oppgaver;P Og hun lurer på hvorfor hun ikke har venner på studiet.... Flere av de som kjøper seg inn har en veldig kvalm holdning. Tror nesten de velger yrket kun pga status :P



Anonymous poster hash: 36b3a...6a9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kan man "kjøpe seg inn" på jussen her i Oslo? Jeg hørte at Treider skulle slutte med den muligheten? Og man må vel forbedre karakterene fra vgs mens man går der?

Anonymous poster hash: 320cd...a95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kan man "kjøpe seg inn" på jussen her i Oslo? Jeg hørte at Treider skulle slutte med den muligheten? Og man må vel forbedre karakterene fra vgs mens man går der?

Anonymous poster hash: 320cd...a95

Er usikker på om det er noen flere steder enn Treider i Oslo?

Stedet jeg snakker om ligger i Trondheim.

http://www.folkeuniversitetet.no/om-folkeuniversitetet/regioner/folkeuniversitetet-midt-norge/jusstudiet-i-trondheim/side-id-10309/

-TS :laugh:

Anonymous poster hash: 36b3a...6a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...