AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #1 Skrevet 16. mai 2015 Jeg har i flere år slitt med slapphet/trøtthet på dagtid, egnt. Hele døgnet. De siste årene har jeg også utviklet en skikkelig hodepine. Nå er jeg trøtt hele tiden (stort sett) og har hodepine så og si hver dag.. Tviler på migrene. Vært hos legen ørten ganger, hver gang tar han blodprøver men sier det ikke er mangel på noe, så driter han i oppfølging.. Det ble enda verre da jeg begynte å ny jobb, ofte kan hodepinen være så ille at jeg blir kvalm... Har begynt å bli ganske deprimert og gråter ofte, gruer meg til jobb spesielt med tanke på at det er så mye stress på jobb, samt smertene det medfører.. Er så lei, og er bare 21 år... Kan noen anbefale meg en privatlege som virkelig forstår? (Må få time neste uke, holder ikke ut lengre)... Virker som fastlegen min ikke tror meg nesten... Noen som har opplevd lignende? Anonymous poster hash: 9f20a...d0b
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #2 Skrevet 16. mai 2015 Først av alt må du si hvor i landet du bor dersom du faktisk ønsker å bli anbefalt en lege. Så må du prøve å skille mellom hva som er hva; Fører slapphet og hodepine til depresjon, eller er det depresjon som fører til slapphet og hodepine? Anonymous poster hash: efea2...f4c
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #3 Skrevet 16. mai 2015 Jeg bor i Oslo. Jeg vet desverre ikke, jeg har alltid slitt med depresjoner i perioder- men er ekstra deprimert nå som jeg er så mye trøtt og har så mye hodepine.. Gruer meg til å stå opp for å gå på jobb... TsAnonymous poster hash: 9f20a...d0b
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #4 Skrevet 16. mai 2015 http://tidsskriftet.no/article/1896132/ Der har du en liten pekepinn på hva jeg vil anta feiler deg, du bor, sover eller oppholeer deg? i et bygg med gamle fuktskader og derfor får du sick building sykdrom. Typisk er tretthet, hodepine, diare, forkjølelser som kommer hyppig og varer lengre..... du kan oppsøke alle leger i hele verden, du skal være heldig dersom noen klarer å påvise dette i noen prøve, test eller på annen måte. Undersøker du deri ot huset på en skikkelig måte, og får et rapport over det og tar den med til legen vil de fleste leger få en aha opplevelse. Om det er bygget kan du finne ut ved å oppholde deg over noen uker i et annet bygg, for så å dra tilbake. Men når du er så ille berørt vil du for lang tid fremover reagere med samme symptomer ved den minste kontakt med desamme stoffene som du reagerer på der du nå oppholder deg. Prøver for å undersøke allergi er ikke rølsomme nok, og denne reaksjonsformen er en krysning mellom allergi og den reaksjonen løsemiddelskadde har. Anonymous poster hash: a97b3...b5c
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #5 Skrevet 16. mai 2015 http://tidsskriftet.no/article/1896132/ Der har du en liten pekepinn på hva jeg vil anta feiler deg, du bor, sover eller oppholeer deg? i et bygg med gamle fuktskader og derfor får du sick building sykdrom. Typisk er tretthet, hodepine, diare, forkjølelser som kommer hyppig og varer lengre..... du kan oppsøke alle leger i hele verden, du skal være heldig dersom noen klarer å påvise dette i noen prøve, test eller på annen måte. Undersøker du deri ot huset på en skikkelig måte, og får et rapport over det og tar den med til legen vil de fleste leger få en aha opplevelse. Om det er bygget kan du finne ut ved å oppholde deg over noen uker i et annet bygg, for så å dra tilbake. Men når du er så ille berørt vil du for lang tid fremover reagere med samme symptomer ved den minste kontakt med desamme stoffene som du reagerer på der du nå oppholder deg. Prøver for å undersøke allergi er ikke rølsomme nok, og denne reaksjonsformen er en krysning mellom allergi og den reaksjonen løsemiddelskadde har. Anonymous poster hash: a97b3...b5c Tror ikke det er ikke det... Har flyttet mange ganger, opplever det overalt :/ og hatt det siden jeg var helt nede i 14-15 års alderen.. :-( vært borte i flere uker av gangen og opplever samme på nye steder.. :-( TsAnonymous poster hash: 9f20a...d0b
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #6 Skrevet 16. mai 2015 Har du sjekket stoffskiftet ditt? Lavt stoffskifte kan føre til at man er veldig trøtt, slapp, tiltaksløs. Lavt jernlager kan og føre til det samme. Ta blodprøver og sjekk stoffskifte og jernlageret ditt ts. En annen ting er kostholdet : spiser du nok og næringsrikt? Dette er faktisk veldig viktig! Anonymous poster hash: d91f7...108
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #7 Skrevet 16. mai 2015 Har du sjekket stoffskiftet ditt? Lavt stoffskifte kan føre til at man er veldig trøtt, slapp, tiltaksløs. Lavt jernlager kan og føre til det samme. Ta blodprøver og sjekk stoffskifte og jernlageret ditt ts. En annen ting er kostholdet : spiser du nok og næringsrikt? Dette er faktisk veldig viktig! Anonymous poster hash: d91f7...108 Oops, leste nå at du har tatt blodprøver. Men ikke sikkert du har tatt av stoffskifte og jernlager? Angånde stoffskifte : man kan ha nærmere normale verdier, men man kan allikvel være i grenseland som gjør at man kan få mange symptomer. Forøvrig kan det ha med stress og depresjon å gjøre. Uansett: sjekk det ut. Kosthold er og viktig angående depresjon og evt stoffskifte forøvrig. Anonymous poster hash: d91f7...108
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #8 Skrevet 16. mai 2015 Oops, leste nå at du har tatt blodprøver. Men ikke sikkert du har tatt av stoffskifte og jernlager? Angånde stoffskifte : man kan ha nærmere normale verdier, men man kan allikvel være i grenseland som gjør at man kan få mange symptomer. Forøvrig kan det ha med stress og depresjon å gjøre. Uansett: sjekk det ut. Kosthold er og viktig angående depresjon og evt stoffskifte forøvrig.Anonymous poster hash: d91f7...108 Takk for svar. Ikke sjekket stoffskiftet, legen virker ikke å bry seg.. Vært hos moren min noen dager nå for å få ro, er tilbake i Oslo igjen og kjenner depresjonen verre nå. Hadde hodepine og var trøtt der og, men ikke like deprimert. Nå som jeg kom til Oslo igjen kjenner jeg at jeg bare vil legge meg og ikke våkne igjen.. Huff er så lei:-( TsAnonymous poster hash: 9f20a...d0b
Marjam83 Skrevet 16. mai 2015 #9 Skrevet 16. mai 2015 Jeg har i flere år slitt med slapphet/trøtthet på dagtid, egnt. Hele døgnet. De siste årene har jeg også utviklet en skikkelig hodepine. Nå er jeg trøtt hele tiden (stort sett) og har hodepine så og si hver dag.. Tviler på migrene. Vært hos legen ørten ganger, hver gang tar han blodprøver men sier det ikke er mangel på noe, så driter han i oppfølging.. Det ble enda verre da jeg begynte å ny jobb, ofte kan hodepinen være så ille at jeg blir kvalm... Har begynt å bli ganske deprimert og gråter ofte, gruer meg til jobb spesielt med tanke på at det er så mye stress på jobb, samt smertene det medfører.. Er så lei, og er bare 21 år... Kan noen anbefale meg en privatlege som virkelig forstår? (Må få time neste uke, holder ikke ut lengre)... Virker som fastlegen min ikke tror meg nesten... Noen som har opplevd lignende? Anonymous poster hash: 9f20a...d0b Er nok ingen her som kan fortelle hva som feiler deg. Mitt råd er å bytte fastlege- det kan du gjøre på nett to ganger i året. https://tjenester.nav.no/minfastlege/innbygger/visloginside.do Mange å velge mellom i Oslo. Volvat klinikken er privat og jeg har gode erfaringer med de. Du får kjapt time og kan gå rett til spesialist uten henvisning. Men det er jo dyrt. Har du en likegyldig fastlege så bytt til du finner en som lytter til deg og tar deg på alvor. Sjekk legelisten.no der folk kan skrive om sine erfaringer med fastleger. Lykke til! 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #10 Skrevet 16. mai 2015 http://www.legelisten.no/leger/429-adel-hameed-abedali Han her! Beste legen jeg noen gang har hatt. Han tar pasienter veldig seriøst. Anonymous poster hash: 9f761...c89
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #11 Skrevet 16. mai 2015 http://www.legelisten.no/leger/429-adel-hameed-abedali Han her! Beste legen jeg noen gang har hatt. Han tar pasienter veldig seriøst. Anonymous poster hash: 9f761...c89 Han tok meg forresten inn til time før fastlegebyttet var i orden, siden det vanigvis tar 2 uker og jeg følte at jeg trengte time før det. Anonymous poster hash: 9f761...c89
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #12 Skrevet 16. mai 2015 Han tok meg forresten inn til time før fastlegebyttet var i orden, siden det vanigvis tar 2 uker og jeg følte at jeg trengte time før det. Anonymous poster hash: 9f761...c89 Skal bytte fastlege nå, står mellom han og en på legekontoret jeg har min nåværende lege (bare en anenn lege jeg hadde ved en hastetime som jeg var relativt fornøyd med, han var empatisk) Vet du hvordan holdninger han evt har til pasienter med depresjoner? TS Anonymous poster hash: 9f20a...d0b
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #13 Skrevet 16. mai 2015 Nå er hodepinen så kraftig igjen at jeg vrir meg i smerte.. Grått i 2 timer nå siden det gjør vondt.. Er kvalm og.. Paracet duo funker ikke. Noen tips for å holde ut? TsAnonymous poster hash: 9f20a...d0b
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #14 Skrevet 16. mai 2015 Skal bytte fastlege nå, står mellom han og en på legekontoret jeg har min nåværende lege (bare en anenn lege jeg hadde ved en hastetime som jeg var relativt fornøyd med, han var empatisk) Vet du hvordan holdninger han evt har til pasienter med depresjoner? TS Anonymous poster hash: 9f20a...d0b Jeg har ikke vært inne pga depresjon, men sleit litt psykisk en periode og han var da veldig empatisk, spurte om det var så ille at jeg trengte sykemelding/henvisning til psykolog e.l. Følte ikke at jeg trengte det, men følte at han virkelig så meg og tok meg på alvor. Han er uansett typen som setter seg grundig inn sykdommer osv som pasientene hans sliter med. Veldig empatisk og dyktig. Også sier han alltid at han heller vil undersøke for mye enn for lite. Jeg hadde legeskrekk før jeg fikk han som fastlege. Kan anbefale han på det varmeste. Anonymous poster hash: 9f761...c89
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #15 Skrevet 16. mai 2015 Sjekket synet? Det kan gi langvarig kraftig hodepibe dersom du har behov for briller/linser.Anonymous poster hash: b8a16...f9b
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #17 Skrevet 16. mai 2015 Jeg har ikke vært inne pga depresjon, men sleit litt psykisk en periode og han var da veldig empatisk, spurte om det var så ille at jeg trengte sykemelding/henvisning til psykolog e.l. Følte ikke at jeg trengte det, men følte at han virkelig så meg og tok meg på alvor. Han er uansett typen som setter seg grundig inn sykdommer osv som pasientene hans sliter med. Veldig empatisk og dyktig. Også sier han alltid at han heller vil undersøke for mye enn for lite. Jeg hadde legeskrekk før jeg fikk han som fastlege. Kan anbefale han på det varmeste.Anonymous poster hash: 9f761...c89 Så fint å høre at det finnes gode empatiske leger der ute, da går jeg for ham jeg. TsAnonymous poster hash: 9f20a...d0b
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #18 Skrevet 16. mai 2015 Sjekket synet? Det kan gi langvarig kraftig hodepibe dersom du har behov for briller/linser.Anonymous poster hash: b8a16...f9b Bruker linser/briller daglig.. TsAnonymous poster hash: 9f20a...d0b
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #19 Skrevet 16. mai 2015 Det tar over en måned å få bytte fastlege. Er det ikke sånn at jeg får en ny fra den 1.juni? Evt så får jeg bare si til den nye legen at jeg ikke holder ut smertene mer og at min nåværende fastlege gir blanke. Ser på legelisten at mange andre har gitt han dårlige tilbakemeldinger også. Typen lege som ser ned på deg TSAnonymous poster hash: 9f20a...d0b
Fireflies Skrevet 16. mai 2015 #20 Skrevet 16. mai 2015 Er det ikke sånn at jeg får en ny fra den 1.juni? Evt så får jeg bare si til den nye legen at jeg ikke holder ut smertene mer og at min nåværende fastlege gir blanke. Ser på legelisten at mange andre har gitt han dårlige tilbakemeldinger også. Typen lege som ser ned på deg TSAnonymous poster hash: 9f20a...d0b Tror det er en kalendermåned du må vente. Da er det i så fall fra 1. juli. Eventuelt så kan det hende volvat har tid, men da blir det dyrere siden det er privat.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå