Gå til innhold

LilleMy med bebis <3

LilleMy1989

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk for det :)

Sendte masse jobbsøknader på søndag. Idag fikk jeg det første avslaget. Det vil jo si at jeg ikke blir vurdert skikkelig engang? Altså overhodet ikke interessert....

Hva er det jeg gjør feil da?? Jeg har søkt sikkert 15 - 20 jobber og får bare avslag eller ikke svar (Vært på 2 intervju tror jeg). Det er skikkelig irriterende og begynner å gå utover selvtilliten her. Noen av jobbene er jeg også spesifikt kvalifisert for (handel, butikk, ledelse) med bachelorgrad innen. Og jeg vet at det ikke er så mange som har den utdanningen, men sikkert endel som har praksis.

Vi ble forespeilet at utdanningen var ønsket av det lokale næringslivet og at vi kvalifiserte til veldig mange typer jobber men det virker som at dette ikke stemmer. Det er ikke flertallet i min klasse som har fått jobb og det var heller ikke stor suksess blant de som gikk ut 2 år før oss. Har vi blitt lurt?? Er jobbmarkedet skikkelig dritt og vil ikke ansette noen med for høy lønn? Skriver jeg helt ræva søknader? Er jeg helt idiot liksom?

Nåja, en venninne av meg tipset meg om et vikariat i barnehagen hun jobber i. Dette er meget interessant for meg da jeg synes det var koselig å jobbe i barnehage (8 mnd som tilkallingsvikar med timer tilsvarende fulltid) og absolutt kunne tenkt meg det igjen. I tillegg er det en normal jobb med normal arbeidstid og ok lønn. Det er ikke helt innenfor min utdanning men den valgte jeg jo egentlig pga jobbmulighetene som de snakket om, det er jo ikke det jeg brenner for *idiot*. 

Det som er så bra med denne muligheten er at jobben ikke blir utlyst annet enn på nettsiden til barnehagen og der er det jo ikke så mange som leter i forhold til Finn og Nav. I tillegg er det kort frist, den ble lagt ut i dag og stenger 1.11. 

De ansatte ble også spurt om å tipse hvis de visste om noen så hun kommer jo til å nevne at jeg søker :) Og det bruker jo å være et stort pluss ;) 

Klart det er jo bare et vikariat men veldig ofte fører dette til mer senere :) I tillegg begynner det når lavsesongen der jeg er ansatt, begynner. Hvis jeg er avhengig av min arbeidsplass da så risikerer jeg å ikke få jobbe fullt, muligens så lite som 50%. Samtidig så begynner det etter julerushet...

Derfor er den veldig bra for meg :) Ja, og så er det småbarn da  :rodmer:

*men-da-må-du-skrive-søknaden-da-og-ikke-sitte-på-KG-hele-dagen-!*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnehage er koselig:) Jeg har også jobbet som tilkallingsvikar på barnehage tidligere. Lykke til med jobbsøknadskriving!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker jeg sendte 124 søknader i tre fylker da jeg søkte jobb på slutten av studiene. Altså, begynte å søke i oktober selv om jeg kunne starte å jobbe i juli året etter. Søkte bare på høyst relevante jobber og var villig til å flytte til dit jobben ligger. Ble kalt inn til bare et intervju og tilbudt jobben på stedet. Føler meg heldig. Hadde jo bare 2 års relevant erfaring i løpet av studiene. Forklaring i avslagene som kom var alltid "En annen søker hadde mer erfaring".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å mistenke at det skjer noe her.... 

Økt sexlyst, grine-pms og småkvalme I 3 dager... I dag har vært verst mtp kvalme. Det går liksom I bølger og kan reagere pga lukter og noe smak. Feks klarte jeg ikke siste biten med svele fordi den smakte så hornsalt.... Sambo spiste den. 

Samme med eksoslukt i korte tuneller... med halvtett nese.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 DPO I dag. Så det er veldig tidlig... MEN! Bruker ikke være kval og I dag har det vært helt "ekstremt" (for å være meg ), nesten konstant følelse av å ha spist masse frityrstekt mat eller noe... blæ!

I tillegg ligger maten enten oppi halsen eller så er jeg sulten.  

Skikkelig skuffa hvis tr dukker opp om en uke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 DPO I dag. Har kjent på en veldig sult et par dager... men ikke hver dag lizm. Er sulten her jeg ligger I senga :fnise: og ikveld kom enten pms hulkinga eller gravid hulkinga. Den har igrunn bare vært her når jeg har vært preggis og utarter seg slik at mannen sier noe (jeg får for meg at han sier noe) som gjør at jeg tror han er sint på/lei av/synes jeg er sum.  Dette setter igang hulkinga I stil med den mest høylytte 3 - åring. ... Interessant. 

Jeg kan være lettrørt  og spesielt før IKM men dette er noe annet. 

Jeg var også kvalm igjen I dag tidlig og reagerte på endel lukt. Gikk ut I gangen: stinker frityr fra igår (det stinker faktisk). Går inn igjen: lukter ekkel kaffe. Rart. Kvalmen gikk over etter en stund når jeg dro hjemmefra. 

Jeg synes også igrunn jeg har kjent myyye kiling I underlivet siden EL. Sånn I livmoren og benet rundt. Nesten rastløshet. Jeg har aldri kjent det før, at det har kilt så innmari der. På innsiden.

Testing blir ike før lørdag :P Jeg har bare én test og nekter å kjøpe flere dyre i samme syklus. Hvis det ikke blir TB (da blir jeg liiite flau med tanke på alt som står her) så må jeg bestille billige til neste pp :) 

Eller gikk Jobbsamtale I dag veldig bra! Søkte som tilkallingsvikar I en bhg og styrer fikk så godt inntrykk av meg at hun vil prøve meg :) Spurte også mye om fremover og hva jeg tenkte så jeg håper det betyr at hun ser for seg mer fast senere hvis jeg passer inn ;) Så da er det bare å stå på :) 

Tiden går faktisk veldig fort føler jeg. Det virker som det er lenge til IKM (tror at det er en uke til) så er det bare 3 (holdt på å skrive 4 dager) til. Dermed går det uforventet greit å ikke teste selv om det klør endel I testefingrene.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Gratulerer med tilkallingsvikariat i barnehage :laugh: Helt konge! Håper testen blir positiv og at spira sitter :hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det dere! 

Og takk for gratulasjonen Siela! Jeg håper selvfølgelig det skal føre til noe mer. Jeg har jo selvfølgelig valgt feil utdannelse. ..

Ser en blå skyggestrek nå, gjorde jeg det sist på boots sine tro??? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...