Gå til innhold

sykepenger

snok

Anbefalte innlegg

Jeg jobbet over ett år som fast vikariat, og kontrakten går ut i slutt av juni.Jeg var uheldig i en ulykke og skadet meg alvorlig. Nå er to uker at jeg lagt inn på sykehuset.

Hvet noen om at har jeg rett for sykepenger eller dagpenger ??

Lege sier at jeg må ta det ro minst 3 måneder.

sykepenger eller dagpenger i slike

situasjonen??

Legene sier jeg må ta det ro mins 3 måned

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest morhjertegod

Neste helt sikker på at du får sykepenger så lenge du har vært i jobb og fått lønn. Arbeidstageren betaler de første ukene, og du var jo på kontrakt da ulykken skjedde.

God bedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste helt sikker på at du får sykepenger så lenge du har vært i jobb og fått lønn. Arbeidstageren betaler de første ukene, og du var jo på kontrakt da ulykken skjedde.

God bedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det :)

Men kontrakten går ut snart og jeg tviler å være i arbeidet i neste de tre måneder.

Skal søke på dagpenger ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du er er sykemeldt før kontrakten går ut har du rett på sykepenger. Når du ikke er syk lenger søker du dagpenger til du får ny jobb. Eventuelt kan du gjøre som mange andre å beholde sykepenger selv om du er frisk, men da kan nav finne ut av det og tilbakekreve alt samt du mister sykepengeretten. Er dessverre mange som gjør sistnevnte.

Anonymous poster hash: 53a3d...01c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du er er sykemeldt før kontrakten går ut har du rett på sykepenger. Når du ikke er syk lenger søker du dagpenger til du får ny jobb. Eventuelt kan du gjøre som mange andre å beholde sykepenger selv om du er frisk, men da kan nav finne ut av det og tilbakekreve alt samt du mister sykepengeretten. Er dessverre mange som gjør sistnevnte.

Anonymous poster hash: 53a3d...01c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...