AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 #1 Del Skrevet 14. mai 2015 Heisann, Jeg skal ha eksamen på tirsdag. Jeg har gått gjennom noen eksamenshefter, og merker hvor mye jeg ikke kan.. Klarer mellom 10% og 30% på eksamensheftene. Jeg sliter så innmari.Jeg vil gjerne ha en 4'er, men har innsett at hvis det skal skje må det et mirakel til, hehe. Er det håp for meg? Jeg klarer enkelte oppgaver innenfor alt, det er det som er så frustrerende. Jeg lurer på om det er noe bestemt jeg burde pugge på/gjøre? Blir glad for absolutt alle tips. Hilsen en som er redd for å drite seg ut og ikke få vitnemål Anonymous poster hash: 8f17f...f2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 #2 Del Skrevet 14. mai 2015 Går du på VGS? Går du sisteåret? Er det matemtatikk eller et annet realfag? Det blir så mye lettere å gi deg råd dersom du kommer med litt mer utfyllende informasjon. Anonymous poster hash: 576bb...fad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 #3 Del Skrevet 14. mai 2015 Det er ikke så lett å gi råd når du ikke sier hvilket fag det er. Dessuten er tanken om å stryke bare i ditt hode. Ta det som det kommer, og prøv å slapp av. Anonymous poster hash: a24d0...815 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Saxofon Skrevet 14. mai 2015 #4 Del Skrevet 14. mai 2015 Det er bare å øve, øve og øve. Det er lenge til tirsdag hvis du setter godt i gang NÅ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 #5 Del Skrevet 14. mai 2015 Oi, beklager. Var helt sikker på at jeg skrev dette. Det er matematikk S1 Anonymous poster hash: 8f17f...f2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 #6 Del Skrevet 14. mai 2015 Oi, beklager. Var helt sikker på at jeg skrev dette. Det er matematikk S1 Anonymous poster hash: 8f17f...f2b Når det gjelder matematikk er det bare å øve, øve og øve. Øv til du spyr, og enda litt til. Er hovedmålet ditt å bestå? Du får bare prøve så godt du kan. Du må også prøve å stresse ned! Når du stresser så mye går det bare utover eksamensøvingen samt oppgavegjøringen på selve eksamen. Litt stress er bra, men for mye er ugunstig. Prøv å gjøre de fleste oppgavene. Dersom du sitter helt fast på en oppgave går du videre og går heller tilbake når du har fått til de oppgavene du kan. Det er viktig å bruke tiden riktig på eksamen. Jeg vet ikke helt hvilke konkrete tips jeg kan gi deg. Er det noe spesielt du sliter med? Det skal ikke være så vanskelig å bestå. Jeg lurer på om grensen for å bestå er rundt 12% (?), så du kommer nok til å gjøre det. Les oppgaveteksten nøye. Uansett dersom du ikke skulle bestå kan du ta det opp til høsten. Du får ikke vitnemål før du er ferdig med VG3, så lenge du har bestått faget innen da får du vitnemål. Anonymous poster hash: 576bb...fad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 14. mai 2015 #7 Del Skrevet 14. mai 2015 Grensen for å stå er ca 25%. Det beste generelle rådet er å kunne litt fra alle de ulike delene av pensum. Det er ofte enkle oppgaver som gir bra med poeng. På eksamen skriv framgangsmåte og utregning. Altfor mange mister halve poeng pga feile svar når de kunne fått litt for å ha tenkt rett. Om mulig jobb sammen med noen, og snakk om oppgavene. Det å prøve å formulere seg muntlig gir innlæring på et annet nivå enn bare å sitte å tenke. Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå