Gå til innhold

Hvorfor elsker feminister islam?


WubWub

Anbefalte innlegg

Gjest Sukkerbit

Jeg bor i et muslimsk land store deler av året, kjenner haugevis av muslimske menn. Ingen kvinner, de finnes ikke i bybildet eller på resturanter, eller i butikker. Ikke har jeg sett de i moskeer heller, noe jeg besøker jevnlig - ikke fordi jeg er religiøs men fordi jeg er glad i vakker arkitektur.

Det må sies at muslimske menn der nede gjerne drekker alkohol i bøtter og spann og høvler over skandinaviske løs tøs turister hver sommer, gjerne flere ti-talls (de er kjent for å være billige vantro horer så sprer bena etter 1 drink. må være spesielt å være kjent for å være billige?) .

Men bak husets fire vegger de plutselig så islamske at de går osama bin laden en god gang. Kvinner der nede må leve som underkuet slave av mannen sin. De har ikke noe fri vilje kort og godt.

Men hva med i Norge? Hvis islam ikke er en faktor hvorfor gifter nesten 100% av alle pakistanske kvinner seg med andre pakistanere? Og aldri av kjærlighet?

Det har mye med UKULTUR ja, ikke kall det kultur forskjeller, kall det for det som det er : UKULTUR som bærer preg av rasisme som er dypt forankret i islam. vi er urene, vantro skitne hunder i deres øyne. muslimer har bare lov til å gifte seg med andre muslimer ifølge koranen.

Jeg har sett nok dokumentarer på nrk til å vite at det pakistanske miljøet i Norge er pill råttent og gjennomsyret av rasisme, herskefolk mentalitet og undertrykking. For dere som ønsker dere mer islam i landet, så er det faktisk dette dere til slutt vil få :

http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/10/27/447615.html Nye tall viser at nesten 60 prosent av norsk-pakistanerne som gifter seg i Pakistan gjør det med en slektning. Bare 3 prosent oppgir at de giftet seg av kjærlighet.

http://www.vg.no/nyheter/meninger/pakistan/rasister-i-pakistan/a/23439824/

Få eller mange, det finnes rasister i Pakistan. Og de er dødeligere enn noen gang. De lynsjer, tvangskonverterer og slavebinder landets kristne, hinduer og Ahmadiyya-muslimer.

Drømmen er blitt et mareritt for landets cirka 13 millioner kristne, hinduer og ahmadiyya. For ikke å snakke om sjia-muslimer. Rasismen, diskrimineringen og overgrepene blir mer og mer utbredt.

Hatet begynner tidlig, gjerne med hudfargen. Det er flere nyanser brunt. De mørkeste nyansene forbindes ofte med kristne, hinduer og lavkaste. Tankegodset som følger er slående lik «white supremacy» – hvit overlegenhet. Konsekvensene mer brutale.
Diskrimineringen er på autopilot i Pakistan. En fersk rapport tegner et rystende bilde av hvor systematisert diskrimineringen er.
Enhver som har noe uforløst med en person fra en nasjonal minoritet, kan beskylde vedkommende for blasfemi og få han lynsjet. Slik det kristne ekteparet Saima og Sajjad Masih ble torturert og levende brent i en landsby i Pakistan i fjor vinter.
I 2014 ble minst 11 hindutempler og kirker angrepet. Det var 144 isolerte sekteriske terrorangrep. 11 personer ble drept kun fordi de tilhører Ahmediyya-bevegelsen. Hundrevis av hinduer er tvunget til flykte landet. Men det verste er at det ikke har vært noen lovendringer i praksis for å beskytte minoriteter.

Det er nok en forskjell på muslimer som lever der nede og kun omgås andre muslimer og dermed blir svært påvirket av det og de muslimene jeg kjenner som lever her i Norge ja.

Diskriminering er grusomt, men jeg skylder ikke på religion for krig, diskriminering og elendighet. Ateister kan være like ille som alle andre, så det viser at religion faktisk ikke har noe med det å gjøre. Det handler om kultur, og det er ikke lenge siden kvinner ble diskriminert her i Norge heller. Vi har kommet oss langt og jeg vil si at det i stor grad er på grunn av at velferden bare har økt i rundt 150 år her. Det har ført til utdanning og utdanning fører til mer kunnskap som fører til mindre diskriminering.

Det å være muslim er heller ikke det samme som å være islamist, noe mange tydeligvis tror. Jeg tror vi i Norge også trenger å få inn litt mer kunnskap om dette, for det er så utrolig mange som faktisk tror at en muslim er det samme som en islamist og da er en terrorist. Fordommer fordummer.

Og til dette med at pakistanske kvinner gifter seg med pakistanske menn. Jeg foretrekker også nordmenn og er norsk selv. Det betyr ikke at jeg ikke gifter meg av kjærlighet. Har forøvrig en kompis som er forlovet med en pakistansk jente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sukkerbit

De har det fra sitt eget hode, som dessverre er preget av kunnskapsløshet, liten evne til abstraksjon og nyansering og et behov for å legge skylden på mangler i eget liv på alle andre. Bare å lage en tråd hvor man snakker som om feminister er en ensartet gruppe viser jo enkelte mangler.

Anonymous poster hash: 99f76...130

Jeg er delvis enig i dette. Det er så mye fordommer her på dette forumet. Virker som om at folk aldri har vært utendørs før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å svare på et spørsmål som er basert på en så fullstendig feil forståelse av saken. La oss dele det opp.

1. Elsker feminister islam? Nei, ikke som sådan. Elsker noen feminister islam? Kanskje. Feminister er en stor og heterogen gruppe, og det eneste vi har til felles er at man mener det bør være likestilling. Jeg forstår heller ikke hvorfor du sammenstiller feminister og venstresiden. Det er da nok av feminister på høyresiden også. Er ikke høyresiden for likestilling, faktisk? I så fall blir jeg skremt.

Spørsmålet er feminisme står for. Mange vil nok påstå (meg inkludert) at feminisme per 2015 ikke handler så mye om likestilling, men nemlig kvinners rettigheter. Likestilling er for meg mer nøytralt enn som så, selv om man selvfølgelig må kjempe for enkelte kjønns rettigheter i enkeltsaker. Feminisme og venstresiden har en sammenheng, på samme måte som at kvinners stemmemønster dreide mot venstre når feminismen fikk sitt fotfeste. I tillegg så eskluderes ofte høyrevridde partier fra feministiske arrangementer. Så det for min del helt greit å forbinde feminister med venstresiden, selv om det selvfølgelig finnes noen på høyresiden også.

Det kommer jo også på hva man legger i begrepet, for det hersker som du sier, ulike meninger.

2. Er du klar over at islam er verdens nest største religion? Igjen, det er vanskelig å skulle si noe om muslimer som gruppe enn det ene definerende, nemlig at de tror på Allah, og at Muhammed var hans profet, at Koranen er Allahs ord.

Men du ser ut til å sause sammen politikk og religion til å ta noen ganske drastiske konklusjoner om at islam per definisjon er voldelig, kvinneundertrykkende osv. Det viser hvor lite du vet om islam, og politikk, eller hvordan enhver religion, fungerer. Enhver religion har like mange tolkningsmuligheter som det finnes troende, og enhver religiøs tekst kan brukes slik de troende ønsker. Om man velger å vektlegge voldelige eller fredelige sitater er et valg. Dessuten finnes det ulike retninger innenfor enhver religion med ulike hovedtolkninger. I noen muslimske retninger har kvinner mer bestemmelsesrett over hvem de kan gifte seg med enn andre, for eksempel.

Selvfølgelig er det nyanser, men det overveiende bildet er at mange muslimske land er kvinneundertrykkende, eller innehar en kultur som gjør dette. Man må virkelig legge godviljen til for å hevde det motsatte. Senest idag kom det opp en sak hvor kvinner i verdens største muslimske land, Indonesia (som sjelden nevnes i norsk media), at kvinner som er rekrutter i politiet eller militæret der jomfrusjekkes av en lege før de får begynne.

Nå er neppe Indonesia det landet som får mest pes for sine islamske tradisjoner, men det er langt i fra bra. Tenk om vi skulle gjort noe liknende her i Norge, det ville vært fullstendig bak mål, og ville selvfølgelig blitt store opptøyer rundt. Rett og slett fordi det er en kultur som ikke er forenlig med norsk, vestlig kultur.

Og jeg trenger vel neppe begynne å fortelle om land som Afghanistan, Saudi-Arabia, Jemen eller Pakistan her, for eksempel. Du skjønner hva jeg mener.

Vi snakker om toleranse, og det er fortsåvidt greit nok, men man må sette grensen og faktisk si at ting ikke er greit. Det er meeeget betenkelig at en kvinnelig, muslimsk, populær politiker som Hadija Tajik går offentlig ut og nærmest støtter arrangerte ekteskap. Islam er en religion med svært liten toleranse for andre, vantro, og Tajik selv som er gift med en norsk mann burde vite bedre, som faktisk har gått noe mot strømmen. En norsk venn av meg giftet seg med en muslimsk kvinne i muslimsk land, og han måtte selvfølgelig konvertere, og legge til et ekstra mellomnavn. Denne prosessen var den absolutt største ved hva giftemålet angikk.

Vi aksepterer veldig mye av islam, fordi feminismen har satt en del spilleregler i Norge. Mye på godt, men også noe vondt. Personlig synes jeg det er skammelig at feminister står på kvinnedagen og preker om menn er toppledere, men vier liten tanke til langt alvorligere spørsmål.

Og ja, dette er selvfølgelig mye av grunnen til at det å være feminist begynner å gå ut på dato, fordi det dagens moderne feminisme ikke står for hva det en gang gjorde, og virker mer og mer å bre seg som en interessegruppe for kvinner som ønsker særfordeler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De landene i verden som har dårligst forhold for kvinner er styrt av sharia. De landene med minst ytringsfrihet og respekt for menneskerettigheter er styrt av sharia. De landene som fremdeles uoffisielt praktiserer slaveri er styrt av sharia.

For å nevne de verste synderne : yemen, egypt, iran, irak, afghanistan, somalia, pakistan, sudan, syria, saudi-arabia, mali.

Å hevde at religion ikke har noe ansvar for levekåra i disse landene når de i praksis blir styrt etter religion er grenseløst naivt.

Hvorfor det er så mange kvinner i Norge som tar høyere utdanning? Fordi Norge kommer på andre plass når det kommer til likestilling. Island, Norge, Canada , Australia og Irland er på toppen av kåringene, muslimske land på bunnen.

Så her har kvinner fremdeles muligheten til fri livsutfoldelse, enn så lenge. Stemmer man for innvandring av muslimer så stemmer man også for å redusere kvinners rettigheter for det er det som blir konsekvensen i det lange løp.

I stadig flere og flere bydeler i England og Frankrike popper det opp rene muslimske bydeler som heter "no go zones" - i disse bydelene er det sharia som regjerer. Der må kvinner leve underkuet og den etniske befolkningen risikerer livet om de drar inn i disse bydelene.

Om du ikke har fått med deg dette så er det vel helst du som bør se litt av verden utenfor "skjermboksen" å skaffe deg litt kunnskap.

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2019547/Anjem-Choudary-Islamic-extremists-set-Sharia-law-zones-UK-cities.html

Det er i England, fenomenet har også kommet til Norge :

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/nye-norge/unge-jenter-blir-hetset-av-moralpolitiet/a/10002677/

Unge jenter blir hetset av «moralpolitiet»

** Muslimske Madina (20) ble mobbet av medelever da hun droppet hijaben

** Norske Mari (16) måtte flytte til ny skole fordi hun ble hengt ut som hore

Både innvandrerjenter og etnisk norske blir mobbet for klær og utseende av muslimske klassekamerater

Linkene dine er ganske så urelevante til selve hovedinnlegget. Du frykter kanskje "islamisering" av Norge eller whatnot og HI var bare et påskudd for å snakke om det. Kan jo det og :) No problem, men annen dag. Enn så lenge, tilbake til påstanden din: dagens feminister er noen tullinger som kjeder seg altfor mye. Mange av dem håner faktisk hva det vil si å være en kvinne ved å konstant forsøke å overta mannens naturlige roller - mest for å poengtere at de kan (latterlig). Med det sagt, så kan man ikke klandre de mye heller. Kvinner har gjennom historien vært undertrykt i alle samfunn. Merk wubwub - alle samfunn! Ikke sitt på tronen nå bare fordi Norge for hundre+ år siden kom med lover om en allmenn stemmerett... Norge har ikke vært i krig eller okkuppert siden 1814 (unionen med Sverige var vel strengt tatt mer kameratslig union). Og det at det gikk nærmest 100 forbaskede år før kvinner endelig fikk rett til å stemme er relativt patetisk av både svenskene og nordmenn. De landene du refererer til er land som har vært i krig annenhver tiår - infiltrert av vestlige politikers grådighet for okkuppasjon og kontroll over land, land og mer land. Ser du retningen jeg peker mot? Å ta disse landene som et eksempel er bevis på at du titter mer i den skjermboksen din, enn å faktisk utforske historien bak det enkelte landet du så ivrig uttaler deg om. Det er langt flere andre ting enn religion og "sharia" crap som har ført til at kvinner, spesielt, lever i elendige kår i disse landene. Du sier selv i svar til noen av debattantene her - at du bor i muslimske land store deler av livet og ser at muslimske menn drikker gjerne alkohol i bøtter og spann. Tenk deg mann, hvorfor det? Hvorfor er det så vanskelig for deg å innse at kvinneundertrykkelse gjennom historien har alltid kommet fra en mann - og tekster er da vel pokker i meg en laus unnskyldning. Logisk sett er faktisk naturen mer i favør for kvinnens rettigheter fordi hun er symbolet på moderjord - fruktbarhet. Så, hvorfor skylder du på islam så snart kvinner er undertrykt, men skylder på kultur eller ukultur når det kommer til alkohol konsumering i et muslimsk land? Alkohol er forbudt i den religionen - dette vet vel unger til dags til og med. Så, fortell meg - hvilken sharia-lov er det de egentlig følger? Hvor i sharia lov står det at mannen kan velge og vrake tekster fritt fra Koranen? Og hvor i Sharia lov står det at kvinner ikke skal ha rett til utdanning? Ikke få lov til å kjøre bil (Saudi Arabia), ikke ha rett til å stemme? Og Mali? Er vel strengt tatt mer en sekulær stat det, ellerså har jeg gått glipp av noe. Uansett, det er nok klare forskjeller og mulig mer rett er gitt mannen i religionen (avhengig av ulike tolkninger), men til de grader uretten kvinnene rammes i disse landene kan du nødig si en religion bør påta seg all skyld? Når kristne korsfarere førte krig og paven og prester gav ordrer om å brenne kvinner med rødt hår på bålet den tid - var det også en kristen Sharialov de fulgte? Eller var det korrupsjon innen religionen som i hovedsak tente den første fyrstikken? Ganske forskrudd og ublasert tankegang. Snakk med kvinner i Indonesia- så vil de fortelle deg at de føler de har mer rettigheter på grunn av religionen sin. But hey, to each its own right?

Irak - etablerte et utdanningssystem rundt 1920 og 50 år etter fikk kvinner rett til utdanning. I Afghanistan fikk kvinner stemmerett i 1919- kun ett år etter UK og 6 år etter Norge på nasjonalbasis. Søk på nettet Afghan women before Soviet Invasion- så ser du ting mer soleklart! Krig, okkuppasjon, fattigdom, kultur, miljø og historie har vanvittig mye å si på utviklingen til en hel nasjon. Og spesielt en befolkning delt i flere etniske grupper. Se på utviklingen til Palestinere? Til tross for okkuppasjon går jenter på skole, jobber og prøver å utvikle seg. Land som Indonesia, Iran, Filippinene, Singapor, og Sri Lanka+++ har Sharia lover for sine muslimske befolkning, og disse har ikke vært under forferdelige situasjoner de siste ti/tjueårene og der ser man at kvinner har det helt annerledes enn i land som Somalia, Syria, Afghanistan, Irak, Libya osv. Burde egentlig ikke bry meg om å snakke ut om dette på forumer fordi selve temaet krever en intensiv forskning. Dette er Master materialet og det blir dumt å komme med innblikk i ny og ned på forumer for å stedfeste en påstand. Men du min venn - trenger å skaffe deg mer kunnskap om hvorvidt religiøse folk generelt følger sine lover i sitt land til punkt og prikke - og ikke bare håndplukker det de liker, men kaster fra seg resten. Så vidt jeg vet, så fortalte en kamerat av meg av religionen deres (Islam) må tilpasses utviklingen i et samfunn, og utvikling er hovedmålet med religionen der kunnskap er sentrert. Mange land som Saudi Arabia ignorerer dette sa han, og velger å "gå tilbake i tid" istedet. Hvem er det da som har skylden? Tekstene? Eller hjernen som cherrypicks den ene, men forkaster alt det andre - alt etter sin egen grådighet?

Forresten, visste du at burka stammer fra en moteklesdrakt designet av menn for kvinner med høy status (adelige) i det Assyriske emperiet. Slaver fikk ikke gå med det - da ble de lynsjet. Selve kledningen hadde absolutt ingenting med Islam å gjøre - men selvsagt så kom mannen og sa "Nå må du kle deg i dette" og skyldte på tekster kvinnen ikke forstod... get my point? Bra!

Vi kan diskutere dette i timevis - men jeg er ganske så sikker på at du er en av de sauene som følger flokken blindt for det er mer behagelig ( og ikke minst populært) og vil trolig i slutten av diskusjonen spore av helt og indikere tegn til fremmedfrykt som hovedårsak til oppstarten av HI :) Hah, No offence. Bitter mind, bitter life :)

YES! Nå er det middag. :) Spise som en hest.... YumYum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...