Gå til innhold

Hvorfor elsker feminister islam?


WubWub

Anbefalte innlegg

Dette er et spørsmål som har fått meg til å humre i skjegget fra tid til annen.

Feminister og venstresiden snakker så voldsomt om likestilling, solidaritet, menneskerettigheter, ytringsfrihet og raushet.

Så hvorfor trykker de islam til sitt bryst? En totalitær ideologi som står for alt annet enn ytringsfrihet, likestilling, raushet og menneskerettigheter.

I alle land hvor islam dominerer så rangeres de nederst på listen over verdens nasjoner når det kommer til likestilling, demokrati og menneskerettigheter.

Faktisk, i nesten alle land som styres av islam så er kvinner intet annet enn slaver som må adlyde mannens ordre.

Så hvorfor stemmer feminister og venstresiden frem for import av mennesker som vil slavebinde de å kneble alt som har med frihet å gjøre?

Det jeg har begynt å stusset litt over er om det faktisk er vi på høyresiden som prøver verne om kvinners rettigheter og ta vare på frihet og at venstresiden og feminister faktisk er de som kjemper for undertrykkelse av kvinner og rasisme i system (ja, i land styrt av islam så er det rase lover som regjerer).

Hvorfor tolerere intoleranse i toleransens land? Gjør som WubWub : Si nei til nazisme, si nei til kommunisme, si nei til islamisme, si nei til kristne mørkemenn. Ta var på det fredelige samfunnet som vi har bygd opp.

Det siste vi feminister her i landet vil er å ende opp som de kristne i Libanon (som var en majoritet, de hadde en raus innvandringspolitikk hvor de tok imot muslimske innvandrere som begynte slakte de helt til landet ble muslimsk).

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Undres over dette jeg også. Har dog innsett at en del feminister egentlig ikke er så opptatt av andre en seg selv, så det er liksom ikke så nøye.

Viktigste blir liksom å kjempe for kvotesystem i næringslivet, men helt basic likestilling og slike ting blir glemt.

Eller så er man bare farlig naive, eller har mangel på kunnskap. Det gjelder også mange.

Personlig synes jeg det er helt sprøtt at det er venstresiden som støtter innvandring og islam mest.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi dypt inne vil de fullstendig underkaste seg menn, men er for stolte til å innrømme det offentlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er feminist og kan ikke si at jeg elsker islam, eller regimer og tankesett som "iretesetter" menn, kvinner og barn ved bruk av horrible metoder for handlinger som ikke er ansett som straffbare (som feks. å bli dømt til døden for å bli voldtatt eller å ha vært utro). Vanskelig å ordlegge se skriftlig, siden slike regimer mener at handlingene er straffbare, men dere skjønner sikkert hva jeg mener.

Min feminisme handler om likhet, rettferdighet og likeverk for alle mennesker. Ikke bare for kvinner i vesten, men for kvinner i Colombia og i India, menn i Peru og i India. Barna i Nord-Korea og i Vietnam.

For meg handler det om menneskene.

Jeg føler ingen toleranse for regimer som herjer med sine innbyggere. Jeg føler for de menneskene som bor der og som kjenner det på kroppen. Jeg føler for kvinner som får kastet syre på seg fordi de ikke vil gifte seg og jeg føler for menn som blir pisket jevnlig av myndighetene fordi de har brukt sin ytringsfrihet.

For meg handler ikke feminisme om å alltid være tolerant og forståelsesfull. For meg handler det om å kjempe for likeverdige rettigheter, for både kvinner og menn, og går dette på tvers av religion eller kultur så må rettighetene, og friheten, vinne.

Litt vanskelig å få skikkelig frem hva jeg mener, men håper du som leser forstår. Og jeg vet ikke om mange feminister, heldigvis, som heier på regimer og idiologier som trykker ned andre mennesker.



Anonymous poster hash: c2968...4bb
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fordi feminister har plassert den hvite mann på toppen av hat-lista si. Og siden den hvite mann er på toppen av islamistenes hat-liste også, tenker de vel som så: "min fiendes fiende er min venn" :)

Anonymous poster hash: cbcec...50c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å svare på et spørsmål som er basert på en så fullstendig feil forståelse av saken. La oss dele det opp.

1. Elsker feminister islam? Nei, ikke som sådan. Elsker noen feminister islam? Kanskje. Feminister er en stor og heterogen gruppe, og det eneste vi har til felles er at man mener det bør være likestilling. Jeg forstår heller ikke hvorfor du sammenstiller feminister og venstresiden. Det er da nok av feminister på høyresiden også. Er ikke høyresiden for likestilling, faktisk? I så fall blir jeg skremt.

2. Er du klar over at islam er verdens nest største religion? Igjen, det er vanskelig å skulle si noe om muslimer som gruppe enn det ene definerende, nemlig at de tror på Allah, og at Muhammed var hans profet, at Koranen er Allahs ord.

Men du ser ut til å sause sammen politikk og religion til å ta noen ganske drastiske konklusjoner om at islam per definisjon er voldelig, kvinneundertrykkende osv. Det viser hvor lite du vet om islam, og politikk, eller hvordan enhver religion, fungerer. Enhver religion har like mange tolkningsmuligheter som det finnes troende, og enhver religiøs tekst kan brukes slik de troende ønsker. Om man velger å vektlegge voldelige eller fredelige sitater er et valg. Dessuten finnes det ulike retninger innenfor enhver religion med ulike hovedtolkninger. I noen muslimske retninger har kvinner mer bestemmelsesrett over hvem de kan gifte seg med enn andre, for eksempel.

Uansett om man er feminist eller på venstresiden, eller noen andre... hvorfor vil noen som støtter menneskerettigheter og likestilling også støtte islam? Det jeg egentlig tror du spør om her, er hvorfor man ønsker at muslimer får oppholdstillatelse i Norge, fordi du ser på det som at det undergraver likestillingen i landet. Som du nevner er mange av statene som er muslimske ikke særlig gode på menneskerettigheter (igjen... dette har mye med politikk å gjøre, og hva man velger å bruke av religiøs retorikk, og hva man IKKE velger å bruke), og de som får asyl i Norge er de som vurderes som forfulgte i hjemlandet. Det er pga. menneskerettighetene. Menneskerettigheter diskriminerer ikke. De er universale, dvs. gjelder for alle uansett bakgrunn. En kristen skal ikke få asyl fremfor en muslim hvis muslimen står i større fare for å bli forfulgt i hjemlandet. Fordi det er MENNESKErettigheter.

Håper dette var oppklarende og informativt, og at du har lært noe.

Til slutt vil jeg bare sende deg noen linker til progressive muslimske stemmer som jobber for likestilling:

http://www.zibamirhosseini.com

http://www.musawah.org

(og nei, jeg er ikke muslim, for your information. Jeg er religionsviter og jobber profesjonelt med likestilling.)

Endret av Sheherasade
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er et spørsmål som har fått meg til å humre i skjegget fra tid til annen.

Feminister og venstresiden snakker så voldsomt om likestilling, solidaritet, menneskerettigheter, ytringsfrihet og raushet.

Så hvorfor trykker de islam til sitt bryst? En totalitær ideologi som står for alt annet enn ytringsfrihet, likestilling, raushet og menneskerettigheter.

I alle land hvor islam dominerer så rangeres de nederst på listen over verdens nasjoner når det kommer til likestilling, demokrati og menneskerettigheter.

Faktisk, i nesten alle land som styres av islam så er kvinner intet annet enn slaver som må adlyde mannens ordre.

Så hvorfor stemmer feminister og venstresiden frem for import av mennesker som vil slavebinde de å kneble alt som har med frihet å gjøre?

Det jeg har begynt å stusset litt over er om det faktisk er vi på høyresiden som prøver verne om kvinners rettigheter og ta vare på frihet og at venstresiden og feminister faktisk er de som kjemper for undertrykkelse av kvinner og rasisme i system (ja, i land styrt av islam så er det rase lover som regjerer).

Hvorfor tolerere intoleranse i toleransens land? Gjør som WubWub : Si nei til nazisme, si nei til kommunisme, si nei til islamisme, si nei til kristne mørkemenn. Ta var på det fredelige samfunnet som vi har bygd opp.

Det siste vi feminister her i landet vil er å ende opp som de kristne i Libanon (som var en majoritet, de hadde en raus innvandringspolitikk hvor de tok imot muslimske innvandrere som begynte slakte de helt til landet ble muslimsk).

Spørsmålet du egentlig burde stille deg selv først er om de muslimske landene praktiserer religionen slik de virkelig skal? Praktiserte kristne sin religion slik de skulle (da snakker jeg om det gamle testamentet)? Hva med buddhistene og deres lære? Toraen og jødene i Israel?

Ok, fint. Om muslimer i de landene du nevner praktiserer det korrekt. Hvorfor da er det så mange muslimske kvinner i Norge som tar høy utdanning, jobber, kjører bil, deltar aktivt i sosiale aktiviteter, deltar i politikk og du ser ingen går rundt omkring med burka og en kalashnikov? :)

Å tenke utenfor den skjermboksen hjemme som forteller deg alt du må tro på, skader ikke. Faktisk, gjør den deg om ikke annet mer viten enn om du lytter til den. Muslim er like mye som Islam som ateister er ikke-troende. For ateister tror - de tror bare på ingen Gud/er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mente selvsagt "Faktisk gjør den deg, om ikke annet, mer viten om du ikke lytter til den". :)

Peaceout!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Walden

Fordi dypt inne vil de fullstendig underkaste seg menn, men er for stolte til å innrømme det offentlig.

Tror du har delvis rett her faktisk. Du må bare bytte ut menn med "muslimske menn". Kvinner i vesten har ikke noe ønske om å underkaste seg vestlige menn. La meg utbrodere..Seksualitet ligger enormt dypt i oss mennesker, og kvinners seksualitet er som regel hos de aller fleste av submissiv art. Kvinner (og menn) er også dualistiske. De trekkes mellom det de tror er rasjonalt, nemlig kvinnekamp, frigjøring, likestilling osv - samtidig på et mer underbevisst seksualisert nivå så "ønsker" de å bli dominert av den sterkeste hannen. Kanskje også i et større perspektiv, som kjønn - i en global verden. Kvinner er flokkdyr, og kanskje i dag, som verden har blitt så liten, så er stort sett alle kvinner i vesten i samme flokk. De ønsker derfor alle å hengi seg til de sterkeste mennene. I et privimitivt perspektiv så framstår muslimske menn som mye sterkere enn vestlige. De vekker nok noe seksuelt hos kvinner - også feminister. Derfor kjemper kvinner en "halvhjertet" kamp mot islam. De ønsker på den ene siden rettigheter og likestilling dersom de må leve sammen med vestlige menn, men de har likevel et "forbehold" dersom muslimer skulle ta over.

Kvinner fungerer slik på mer mikronivå også. Kvinner omgir seg ofte med mannlige venner, som kan overta en mer kjærestefunksjon dersom nåværende kjæreste/mann skulle vise seg å være voldelig eller slem eller for dårlig. Da kan "vennen" ta over. Jeg tror ISLAM er denne vennen..

Bare en teori, men den sammenfaller med vanlige teorier om at kvinner holder menn på vent, i tilfelle den de er sammen med skulle vise seg å ha feil eller mangler. Dette er kjent teori om man f.eks leser the murderer next door eller liknende litteratur.

Endret av Walden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi om man er imot hets av en hel gruppe mennesker basert på deres religion betyr ikke det at man "elsker islam" eller at man mener at de holdningene de har som går imot menneskerettigheter er feil.

Jeg hater feks ikke alle kristne selv om jeg hater at kristendommen er så dømmende mot homofile. Forstår du forskjellen på det?

Kvinneundertrykkelsen i mange muslimske land stammer forøvrig fra lenge før Islam en gang fantes, så å bare skylde det på religionen blir for lettvint.

Personlig er jeg feminist i tillegg til at jeg misliker sterkt alle religioner, også Islam, men jeg hetser ikke folk på grunn av det, og jeg hater ikke alle fra en religion basert kun på at de tror på den religionen, eller mener at de ikke skal få lov til å komme til Norge feks.



Anonymous poster hash: cbf28...b8b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feminister elsker islam fordi de hater hvite menn. Det er det feminismen hater om, hatet og ønsket om å ødelegge sine egne menn (ikke dem de er gifte med).



Anonymous poster hash: 78dad...976
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvor dere har det fra?

Jeg er feminist, men også ateist. Misliker religion generelt.



Anonymous poster hash: ede37...2ad
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sukkerbit

Koranen er faktisk mindre kvinneundertrykkende enn Bibelen. Det er kulturen mange som tilhører Islam har som er problemet. De har ikke gått gjennom det samme som Kristendommen har. Men etter å ha vært tett innpå muslimer i veldig mange år ser jeg også at det er nok som oftest ikke mannen som er familiens overhode som mange tror. Det er ofte mor som bestemmer om barna kan ha på seg hijab eller ikke og om de kan gå i jeans eller om de må bruke skjørt.

Ikke alt er så svart/hvitt som svært mange skal ha det til på Kvinneguiden. Det virker jo som om at noen her aldri har snakket med noen som er noe annet enn etnisk norsk eller noen gang har snakket med noen om feminisme i virkeligheten og sett andres oppfatning av hva det er. Jeg er feminist. Jeg er for likestilling, og det er de fleste i Norge.

Feminister elsker islam fordi de hater hvite menn. Det er det feminismen hater om, hatet og ønsket om å ødelegge sine egne menn (ikke dem de er gifte med).



Anonymous poster hash: 78dad...976

Gå deg en tur ut i sola du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner ikke hvor dere har det fra?Jeg er feminist, men også ateist. Misliker religion generelt. Anonymous poster hash: ede37...2ad

De har det fra sitt eget hode, som dessverre er preget av kunnskapsløshet, liten evne til abstraksjon og nyansering og et behov for å legge skylden på mangler i eget liv på alle andre. Bare å lage en tråd hvor man snakker som om feminister er en ensartet gruppe viser jo enkelte mangler.

Anonymous poster hash: 99f76...130

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet du egentlig burde stille deg selv først er om de muslimske landene praktiserer religionen slik de virkelig skal? Praktiserte kristne sin religion slik de skulle (da snakker jeg om det gamle testamentet)? Hva med buddhistene og deres lære? Toraen og jødene i Israel?

Ok, fint. Om muslimer i de landene du nevner praktiserer det korrekt. Hvorfor da er det så mange muslimske kvinner i Norge som tar høy utdanning, jobber, kjører bil, deltar aktivt i sosiale aktiviteter, deltar i politikk og du ser ingen går rundt omkring med burka og en kalashnikov? :)

Å tenke utenfor den skjermboksen hjemme som forteller deg alt du må tro på, skader ikke. Faktisk, gjør den deg om ikke annet mer viten enn om du lytter til den. Muslim er like mye som Islam som ateister er ikke-troende. For ateister tror - de tror bare på ingen Gud/er.

De landene i verden som har dårligst forhold for kvinner er styrt av sharia. De landene med minst ytringsfrihet og respekt for menneskerettigheter er styrt av sharia. De landene som fremdeles uoffisielt praktiserer slaveri er styrt av sharia.

For å nevne de verste synderne : yemen, egypt, iran, irak, afghanistan, somalia, pakistan, sudan, syria, saudi-arabia, mali.

Å hevde at religion ikke har noe ansvar for levekåra i disse landene når de i praksis blir styrt etter religion er grenseløst naivt.

Hvorfor det er så mange kvinner i Norge som tar høyere utdanning? Fordi Norge kommer på andre plass når det kommer til likestilling. Island, Norge, Canada , Australia og Irland er på toppen av kåringene, muslimske land på bunnen.

Så her har kvinner fremdeles muligheten til fri livsutfoldelse, enn så lenge. Stemmer man for innvandring av muslimer så stemmer man også for å redusere kvinners rettigheter for det er det som blir konsekvensen i det lange løp.

I stadig flere og flere bydeler i England og Frankrike popper det opp rene muslimske bydeler som heter "no go zones" - i disse bydelene er det sharia som regjerer. Der må kvinner leve underkuet og den etniske befolkningen risikerer livet om de drar inn i disse bydelene.

Om du ikke har fått med deg dette så er det vel helst du som bør se litt av verden utenfor "skjermboksen" å skaffe deg litt kunnskap.

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2019547/Anjem-Choudary-Islamic-extremists-set-Sharia-law-zones-UK-cities.html

Det er i England, fenomenet har også kommet til Norge :

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/nye-norge/unge-jenter-blir-hetset-av-moralpolitiet/a/10002677/

Unge jenter blir hetset av «moralpolitiet» ** Muslimske Madina (20) ble mobbet av medelever da hun droppet hijaben

** Norske Mari (16) måtte flytte til ny skole fordi hun ble hengt ut som hore

Både innvandrerjenter og etnisk norske blir mobbet for klær og utseende av muslimske klassekamerater

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor i all verden har du fått den ideen fra?



Anonymous poster hash: 7e165...0be
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Feminister elsker islam fordi de hater hvite menn. Det er det feminismen hater om, hatet og ønsket om å ødelegge sine egne menn (ikke dem de er gifte med).

Anonymous poster hash: 78dad...976

Haha, takk for fantastisk underholding!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har det fra sitt eget hode, som dessverre er preget av kunnskapsløshet, liten evne til abstraksjon og nyansering og et behov for å legge skylden på mangler i eget liv på alle andre. Bare å lage en tråd hvor man snakker som om feminister er en ensartet gruppe viser jo enkelte mangler.

Anonymous poster hash: 99f76...130

Nei, på et feminist forum var det en 50 sider lang tråd om innvandring (muslimsk innvandring) og FrP. Nesten alle som en hevdet at frp'ere var rasister, nazister og fremmedfientlige ettersom de ville redusere muslimsk innvandring og at muslimsk innvandring var utelukket positivt for Norge og at om noe så trengte vi MER av det.

Snakk om å skyte seg selv i foten. Slik tankegang er så kunnskapsløs og grenseløst naivt at jeg ikke skjønner hva som foregår i en slik hjerne.

For om man har litt kunnskap om islam så vet man at likestilling der i gården ikke eksisterer. Så hvorfor skyte seg selv i foten å gjøre samfunnet mindre likestilt ? Etter alle de harde kampene feminister har tatt år etter år, flere ti-år, hundreår.. Endelig er Norge et av verdens mest likestilte land pga alt arbeidet feminister har lagt inn, så nå vil man reversere det?

Enten kommer slik mangel på logiske tankerekker av kunnskapsløshet eller så må det være sadomachosisme inne i bildet

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koranen er faktisk mindre kvinneundertrykkende enn Bibelen. Det er kulturen mange som tilhører Islam har som er problemet. De har ikke gått gjennom det samme som Kristendommen har. Men etter å ha vært tett innpå muslimer i veldig mange år ser jeg også at det er nok som oftest ikke mannen som er familiens overhode som mange tror. Det er ofte mor som bestemmer om barna kan ha på seg hijab eller ikke og om de kan gå i jeans eller om de må bruke skjørt.

Jeg bor i et muslimsk land store deler av året, kjenner haugevis av muslimske menn. Ingen kvinner, de finnes ikke i bybildet eller på resturanter, eller i butikker. Ikke har jeg sett de i moskeer heller, noe jeg besøker jevnlig - ikke fordi jeg er religiøs men fordi jeg er glad i vakker arkitektur.

Det må sies at muslimske menn der nede gjerne drekker alkohol i bøtter og spann og høvler over skandinaviske løs tøs turister hver sommer, gjerne flere ti-talls (de er kjent for å være billige vantro horer så sprer bena etter 1 drink. må være spesielt å være kjent for å være billige?) .

Men bak husets fire vegger de plutselig så islamske at de går osama bin laden en god gang. Kvinner der nede må leve som underkuet slave av mannen sin. De har ikke noe fri vilje kort og godt.

Men hva med i Norge? Hvis islam ikke er en faktor hvorfor gifter nesten 100% av alle pakistanske kvinner seg med andre pakistanere? Og aldri av kjærlighet?

Det har mye med UKULTUR ja, ikke kall det kultur forskjeller, kall det for det som det er : UKULTUR som bærer preg av rasisme som er dypt forankret i islam. vi er urene, vantro skitne hunder i deres øyne. muslimer har bare lov til å gifte seg med andre muslimer ifølge koranen.

Jeg har sett nok dokumentarer på nrk til å vite at det pakistanske miljøet i Norge er pill råttent og gjennomsyret av rasisme, herskefolk mentalitet og undertrykking. For dere som ønsker dere mer islam i landet, så er det faktisk dette dere til slutt vil få :

http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/10/27/447615.html Nye tall viser at nesten 60 prosent av norsk-pakistanerne som gifter seg i Pakistan gjør det med en slektning. Bare 3 prosent oppgir at de giftet seg av kjærlighet.

http://www.vg.no/nyheter/meninger/pakistan/rasister-i-pakistan/a/23439824/

Få eller mange, det finnes rasister i Pakistan. Og de er dødeligere enn noen gang. De lynsjer, tvangskonverterer og slavebinder landets kristne, hinduer og Ahmadiyya-muslimer.

Drømmen er blitt et mareritt for landets cirka 13 millioner kristne, hinduer og ahmadiyya. For ikke å snakke om sjia-muslimer. Rasismen, diskrimineringen og overgrepene blir mer og mer utbredt.

Hatet begynner tidlig, gjerne med hudfargen. Det er flere nyanser brunt. De mørkeste nyansene forbindes ofte med kristne, hinduer og lavkaste. Tankegodset som følger er slående lik «white supremacy» – hvit overlegenhet. Konsekvensene mer brutale.
Diskrimineringen er på autopilot i Pakistan. En fersk rapport tegner et rystende bilde av hvor systematisert diskrimineringen er.
Enhver som har noe uforløst med en person fra en nasjonal minoritet, kan beskylde vedkommende for blasfemi og få han lynsjet. Slik det kristne ekteparet Saima og Sajjad Masih ble torturert og levende brent i en landsby i Pakistan i fjor vinter.
I 2014 ble minst 11 hindutempler og kirker angrepet. Det var 144 isolerte sekteriske terrorangrep. 11 personer ble drept kun fordi de tilhører Ahmediyya-bevegelsen. Hundrevis av hinduer er tvunget til flykte landet. Men det verste er at det ikke har vært noen lovendringer i praksis for å beskytte minoriteter.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feminister elsker islam fordi de hater hvite menn. Det er det feminismen hater om, hatet og ønsket om å ødelegge sine egne menn (ikke dem de er gifte med).

Anonymous poster hash: 78dad...976

:klo:

Anonymous poster hash: fea61...af9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...