Gå til innhold

Noen som jobber/har jobbet i NAV her?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal på jobbintervju i NAV i en saksbehandlerstilling. Jeg er relativt nyutdannet og har ikke særlig erfaring fra arbeidslivet.

Pensjon er en sentral del av saksbehandlingsoppgavene, men siden jeg er såpass ung har jeg lite erfaring med pensjon. Prøver å lese meg opp, og det er jo forsåvidt et spennende og samfunnsnyttig felt.

Men hva ellers bør jeg forvente meg å bli spurt om? Er redd jeg faller av og får helt hjerneteppe, eller rett og slett ikke klarer å svare godt nok.

Og hvor mye teller karakterene mine fra universitetet?

Anonymous poster hash: e4bf6...6db
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan dessverre ikke hjelpe deg, men ønsker deg lykke til.

Forøvrig heter det "jernteppe", ikke "hjerneteppe".

Anonymous poster hash: 6262b...22b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på jobbintervju i NAV i en saksbehandlerstilling. Jeg er relativt nyutdannet og har ikke særlig erfaring fra arbeidslivet.

Pensjon er en sentral del av saksbehandlingsoppgavene, men siden jeg er såpass ung har jeg lite erfaring med pensjon. Prøver å lese meg opp, og det er jo forsåvidt et spennende og samfunnsnyttig felt.

Men hva ellers bør jeg forvente meg å bli spurt om? Er redd jeg faller av og får helt hjerneteppe, eller rett og slett ikke klarer å svare godt nok.

Og hvor mye teller karakterene mine fra universitetet?

Hva slags utdanning har du? Sosionom?

Anonymous poster hash: 8bed5...e23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samfunnsviter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så mye hjelp, men kjenner en nyutdannet statsviter som fikk jobb etter sitt første intervju, og det var hos NAV. Det jeg fikk med meg var at de la vekt på personen, og ikke på kunnskapene, da det naturligvis ville være opplæring. At man har litt peiling på hva NAV gjør er selvsagt viktig.

Anonymous poster hash: 8be79...508
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samfunnsviter

Hvilket studie må du ta for å bli samfunnsviter?

Anonymous poster hash: 0b073...5fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Les deg opp litt på NAV generelt, ikke feltet ditt spesifikt. Fint å vite hva NAV sitt slagord er og hvilken samfunnsrolle NAV har. Vet ikke hvordan det er på pensjon, men der jeg jobber er det skyhøye arbeidsmengder og jeg fikk spørsmål rundt det. Hvordan man takler det osv. Hvordan få kvalitet samt kvantitet. Ellers mye standard "hva bidrar du med på jobben" osv. Et av de bedre og hyggeligere intervjuene jeg har vært på og jeg fikk jobben :)

Anonymous poster hash: 4e26e...e61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket studie må du ta for å bli samfunnsviter?

Samfunnsviterstudiet.

Anonymous poster hash: acb5f...126

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Master i samfunnsvitenskap

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samfunnsviterstudiet.

Anonymous poster hash: acb5f...126

Aha ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet i NAV. Riktig at de fokuserte på person, de sjekket om du kunne hovedtrekkene i NAV, men gikk ikke i dybden på kunnskap. Typ: NAV gir mennesker muligheter. Har virkemidler for å hjelpe folk til å beholde og skaffe arbeid, pensjon, osv. Vit i GROVE trekk hva NAV reformen gikk ut på. Fokuser på å kunne svare på spm som: Hvordan er du å samarbeide med? Hva ville andre sagt om deg? Hvordan håndterer du stress? Hva tenker du om å si nei til folk?

Lykke til!

Anonymous poster hash: 47038...2ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for nyttig svar over her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere gi svar på de eks spørsmåla dere har stilt? :)

Anonymous poster hash: 97994...9d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...