AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #1 Del Skrevet 13. mai 2015 Jeg skal på jobbintervju i NAV i en saksbehandlerstilling. Jeg er relativt nyutdannet og har ikke særlig erfaring fra arbeidslivet. Pensjon er en sentral del av saksbehandlingsoppgavene, men siden jeg er såpass ung har jeg lite erfaring med pensjon. Prøver å lese meg opp, og det er jo forsåvidt et spennende og samfunnsnyttig felt. Men hva ellers bør jeg forvente meg å bli spurt om? Er redd jeg faller av og får helt hjerneteppe, eller rett og slett ikke klarer å svare godt nok. Og hvor mye teller karakterene mine fra universitetet? Anonymous poster hash: e4bf6...6db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #2 Del Skrevet 13. mai 2015 Kan dessverre ikke hjelpe deg, men ønsker deg lykke til. Forøvrig heter det "jernteppe", ikke "hjerneteppe". Anonymous poster hash: 6262b...22b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #3 Del Skrevet 13. mai 2015 Jeg skal på jobbintervju i NAV i en saksbehandlerstilling. Jeg er relativt nyutdannet og har ikke særlig erfaring fra arbeidslivet. Pensjon er en sentral del av saksbehandlingsoppgavene, men siden jeg er såpass ung har jeg lite erfaring med pensjon. Prøver å lese meg opp, og det er jo forsåvidt et spennende og samfunnsnyttig felt. Men hva ellers bør jeg forvente meg å bli spurt om? Er redd jeg faller av og får helt hjerneteppe, eller rett og slett ikke klarer å svare godt nok. Og hvor mye teller karakterene mine fra universitetet? Anonymous poster hash: e4bf6...6db Hva slags utdanning har du? Sosionom?Anonymous poster hash: 8bed5...e23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 #4 Del Skrevet 14. mai 2015 SamfunnsviterAnonymous poster hash: e4bf6...6db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 #5 Del Skrevet 14. mai 2015 Ikke så mye hjelp, men kjenner en nyutdannet statsviter som fikk jobb etter sitt første intervju, og det var hos NAV. Det jeg fikk med meg var at de la vekt på personen, og ikke på kunnskapene, da det naturligvis ville være opplæring. At man har litt peiling på hva NAV gjør er selvsagt viktig. Anonymous poster hash: 8be79...508 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 #6 Del Skrevet 14. mai 2015 SamfunnsviterAnonymous poster hash: e4bf6...6db Hvilket studie må du ta for å bli samfunnsviter?Anonymous poster hash: 0b073...5fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 #7 Del Skrevet 14. mai 2015 Les deg opp litt på NAV generelt, ikke feltet ditt spesifikt. Fint å vite hva NAV sitt slagord er og hvilken samfunnsrolle NAV har. Vet ikke hvordan det er på pensjon, men der jeg jobber er det skyhøye arbeidsmengder og jeg fikk spørsmål rundt det. Hvordan man takler det osv. Hvordan få kvalitet samt kvantitet. Ellers mye standard "hva bidrar du med på jobben" osv. Et av de bedre og hyggeligere intervjuene jeg har vært på og jeg fikk jobben Anonymous poster hash: 4e26e...e61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 #8 Del Skrevet 14. mai 2015 Hvilket studie må du ta for å bli samfunnsviter?Anonymous poster hash: 0b073...5fc Samfunnsviterstudiet. Anonymous poster hash: acb5f...126 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 #9 Del Skrevet 14. mai 2015 Master i samfunnsvitenskapAnonymous poster hash: e4bf6...6db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 #10 Del Skrevet 14. mai 2015 Samfunnsviterstudiet.Anonymous poster hash: acb5f...126 Aha Anonymous poster hash: 0b073...5fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 #11 Del Skrevet 14. mai 2015 Jeg har jobbet i NAV. Riktig at de fokuserte på person, de sjekket om du kunne hovedtrekkene i NAV, men gikk ikke i dybden på kunnskap. Typ: NAV gir mennesker muligheter. Har virkemidler for å hjelpe folk til å beholde og skaffe arbeid, pensjon, osv. Vit i GROVE trekk hva NAV reformen gikk ut på. Fokuser på å kunne svare på spm som: Hvordan er du å samarbeide med? Hva ville andre sagt om deg? Hvordan håndterer du stress? Hva tenker du om å si nei til folk? Lykke til!Anonymous poster hash: 47038...2ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 #12 Del Skrevet 14. mai 2015 Tusen takk for nyttig svar over her! Anonymous poster hash: e4bf6...6db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2015 #13 Del Skrevet 15. mai 2015 Kan dere gi svar på de eks spørsmåla dere har stilt? Anonymous poster hash: 97994...9d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå