Gå til innhold

Hva fikk du på masteroppgaven?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skrev ikke masteroppgave, men hovedoppgave, og fikk 1,5 i det gamle tallkaraktersystemet. Det vil si såkalt prae ceteris:

http://no.wikipedia.org/wiki/Preseterist

Og det var jeg meget fornøyd med. Beholdt karakteren etter muntlig.



Anonymous poster hash: 4ce80...410
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ulvepopcorn

Det sier de alle. Tror aldri jeg har hørt om noen som har sagt at de fikk en svak B.

Anonymous poster hash: cca16...115

Ja, da har sikkert "alle" en sensor som sier det da ;) Jeg hadde tre sensorer, og fikk A hos to og B hos en. De fikk da landet på en B. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...
På 13.5.2015 den 17.11, AnonymBruker skrev:

Jeg er litt nysgjerrig på:

 

1) Hvilken karakter fikk du på masteroppgaven?

 

2) Var du fornøyd med egen innsats da du leverte?

 

3) Var du fornøyd etter å ha fått karakteren?

 

Jeg begynner å få litt noia.. Hørte at de kun hadde delt ut 2 A'er hos oss i fjor, og det var mange utrolig gode oppgaver blant dem som fikk B også.

Og i tillegg snakket jeg med søsteren min der noen hadde fått D.

 


Anonymous poster hash: 22a0f...4fc

 

1. A

2. Ja, uten noen store ambisjoner da jeg startet var jeg meget fornøyd med egen innsats ved innlevering. Takket være en kjempegod veileder som vekket motivasjon i meg. 

3. Selvfølgelig. Overlykkelig. Jeg hadde aldri fått A før og var egentlig ikke noe jeg turde å drømme om/håpe på en gang. Så jeg var kjempehappy. :)

Anonymkode: 3ee06...0b4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk B. Fornøyd med karakteren i forhold til innsatsen.

Anonymkode: 1f022...324

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Hvilken karakter fikk du på masteroppgaven?

B

2) Var du fornøyd med egen innsats da du leverte?

Nei.

3) Var du fornøyd etter å ha fått karakteren?

Ja.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 5/14/2015 at 1:11 AM, AnonymBruker said:

Jeg er litt nysgjerrig på:

 

1) Hvilken karakter fikk du på masteroppgaven?

Mellom C og B. Tok i utlandet med litt annet karaktersystem

2) Var du fornøyd med egen innsats da du leverte?

Nei, men jeg hadde fått svært relevant jobb mens jeg skrev oppgaven, så brukte mye tid på den. Jeg jobber med det samme ett år senere, og jeg er utrolig glad i den jobben og erfaringen jeg har fått.

Jeg visste akkurat hva jeg kunne gjort for å få bedre karakter. Jeg tok noen snarveier som jeg egentlig kunne brukt fryktelig lang tid på, men det var fordi jeg var så sinnsykt lei av å studere da jeg skrev masteroppgaven at jeg bare var glad jeg kom meg gjennom. Jeg husker at jeg satt og gråt mens jeg leste gjennom den for siste gang. Det føltes fysisk vondt de siste par ukene. Aldri igjen.

3) Var du fornøyd etter å ha fått karakteren?

Nja. Som sagt visste jeg hva jeg kunne gjort bedre. Jeg har ligget på mest A og litt B gjennom studiene, så det var kanskje skuffende helhetlig, men samtidig var det å skrive masteroppgave så utrolig tøft, at jeg var veldig stolt for at jeg kom meg gjennom. Studerte på et veldig krevende universitet med ekstremt høy standard, så det føltes stort å ha greid det. 

Jeg angrer ikke på noe nå i ettertid. Ingen har bedt om å se noen av karakterene mine etter jeg fullførte, og jeg har fått interessant og relevant jobb. Det var flere jeg studerte med som fikk A, og de har jobbet som bartendere det siste året. Det var mange andre ting jeg gjorde på den tiden som ga meg relevant jobb, ikke karakteren på masteroppgaven.

 

 

Anonymkode: cca85...775

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. A, eller dvs jeg hadde hovedoppgave og fikk 1,5 etter det gamle karaktersystemet. 

2. Ganske

3. Ja

Der jeg studerte var det ganske mange som fikk karakterer tilsvarende A og enda flere som fikk B. Veldig få på D eller E. 

 

Anonymkode: 11f50...ced

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk D, og skjønte ingen ting da jeg så det, ble skikkelig skuffa. Min veileder antydet at det var en bra oppgave og gav meg aldri noen tilbakemeldinger på hva jeg kunne gjøre bedre.

Sensorene mente jeg hadde en svakhet i reliabiliteten, tror jeg det var, det var værtfall noe med metoden. Hadde kvalitative intervjuer. 

Anonymkode: 9978c...b07

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.5.2019 den 18.23, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk D, og skjønte ingen ting da jeg så det, ble skikkelig skuffa. Min veileder antydet at det var en bra oppgave og gav meg aldri noen tilbakemeldinger på hva jeg kunne gjøre bedre.

Sensorene mente jeg hadde en svakhet i reliabiliteten, tror jeg det var, det var værtfall noe med metoden. Hadde kvalitative intervjuer. 

Anonymkode: 9978c...b07

Min veileder sa jeg hadde en utrolig dårlig oppgave, men jeg fikk B på oppgaven. Ble veldig overrasket!

Anonymkode: 0de3a...ffe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min veileder sa jeg hadde en utrolig dårlig oppgave, men jeg fikk B på oppgaven. Ble veldig overrasket!

Anonymkode: 0de3a...ffe

Mange dårlige veiledere der ute skjønner jeg.

Anonymkode: 9978c...b07

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.5.2015 den 18.53, AnonymBruker skrev:

1) B

2) Nja, jobbet nok altfor lite, fikk da også kommentar om at måtte gått mer i dybden for å få A, selv om disputasen ble svært godt mottatt

3) Litt, fordi jeg fikk så mye skryt for disputasen

 

Ah, så fikk jeg anledning til litt "skjult" skryt!

 


Anonymous poster hash: cca16...115

 

Ps. Det heter egentlig ikke disputas på masternivå, kun på doktorgradsnivå. 

Anonymkode: 7b3d2...454

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

D. Jeg trodde oppgaven var bra frem til karakteren ble gitt. Veilederen min sa den var veldig bra. Skuffa!

Anonymkode: cc304...ddd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også D. Viste seg på det muntlige forsvaret at veilederen min hadde gjort en skikkelig, skikkelig dårlig jobb. Jeg har kun A og B fra tidligere i studiet, så det var en solid nedtur. Men ingen har spurt om karakteren i ettertid.

Anonymkode: 6bc44...ecc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...