Gå til innhold

Vaske vaginalt!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Leste tidligere om noen som vasket seg innvendig med vann/såpe o.l.

Gjør du dette kan det gjøre det vaginale miljøet anti spermier. Det vil gjøre det vanskeligere for dere å få barn, og det vil sørge for at soppinfeksjoner og bakterie infeksjoner øker i hyppighet..

Bare et lite tips..

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kun dusj med rent vann

Vagina er selvrensende og trenger ikke vask, verken med såpe eller bare vann.

Skrevet

Man bør ikke vaske inni der nei, men det har ingen påvirkning på fruktbarhet.

Skrevet

Hvis det vaginale miljøet blir så snudd på hodet at det dreper spermier, da kan du miste fruktbarheten, eller evnen til å få barn.

Men det skjer da bare i ekstreme tilfeller, snakk om hver dag o.l.

Skrevet

Etter sex så må det iallefall vaskes der inni synes jeg, ellers lukter det. Sæd lukter ikke godt. Men det holder med vann selvagt på innsiden. Bruker lactacyd eller dr.greves til vanlig vask nedentil.

Skrevet

Det sies at du bare skal bruke vann, på utsiden..

Og så vidt jeg vet, etter sex, så ligger alt i trusa i løpet av en dag, og da holder det å skulle utsida med uparfymert såpevann.

Det er dyrt og bortkastet å bruke såper spesiellt beregnet for nedevask!

Skrevet
Gjør du dette kan det gjøre det vaginale miljøet anti spermier. Det vil gjøre det vanskeligere for dere å få barn

Har du noen som helst form for dokumentasjon på denne påstanden?

(jeg vet selvsagt at man ikke skal bruke såpe "inni" pga ph-balanse og bakterieflora, men akkurat dette har jeg ikke hørt før)

Gjest Anonymous
Skrevet

Hva gjør man hvis skaden allerede har skjedd?

Skrevet
Hva gjør man hvis skaden allerede har skjedd?

Hm...jeg blir litt irritert over slik skremselspropaganda. Sædceller er utrolig levedyktige, og uansett hvordan du ødelegger den naturlige bakteriefloraen i underlivet, så vil de fortsatt klare å svømme...

Men tilbake til spørsmålet ditt. Hvis du har vasket deg innvendig med såpe, så bare slutter du :) Ingen skade har skjedd.

(Personlig forstår jeg ikke hvordan folk klarer å ikke bruke intimsåpe nedentil, men det er vel individuelt)

• Liker 2
Gjest Anonymous
Skrevet

Har ikke vasket med såpe, men spylt meg innvendig med vann. Får sopp igjen og igjen, og selv om jeg får soppen vekk så er det et eller annet som er galt. Har pøst på med vivag i 1 uke av gangen. Gynekologen min anbefalte meg eddikvann men det funka ikke for meg :( Jeg tror jeg har ødelagt alt jeg...

Skrevet
Har ikke vasket med såpe' date=' men spylt meg innvendig med vann. Får sopp igjen og igjen, og selv om jeg får soppen vekk så er det et eller annet som er galt. Har pøst på med vivag i 1 uke av gangen. Gynekologen min anbefalte meg eddikvann men det funka ikke for meg :( Jeg tror jeg har ødelagt alt jeg...[/quote']

Jeg har en venninne som er veldig plaget av sopp, og hun sier at det gjelder veldig å kutte ned på sukkeret i maten. Og bruk bomullstruser og løse bukser i en periode. Min personlige erfaring, unngå dr greve intimvask. Det vil nok ordne seg..kroppen er veldig tilpasningsdyktig :)

Skrevet

Det er vel ingen som vasker seg innvendig? Ganske hysterisk i så fall, og også unødvendig. Det kan faktisk føre til infeksjoner fordi den naturlige bakteriefloraen blir forstyrret.

Men utvendig ser jeg ikke noe problem i å bruke en intimsåpe som lactacyd.

• Liker 2
Gjest Anonymous
Skrevet

Tusen takk :) Så utrolig oppmuntrende det var å høre...

Skrevet
Det er vel ingen som vasker seg innvendig? Ganske hysterisk i så fall' date= og også unødvendig. Det kan faktisk føre til infeksjoner fordi den naturlige bakteriefloraen blir forstyrret.

Henger meg på denne!

Skrevet

Her er linken der jeg fant det, fant det fram fordi jeg lurte på hva ordet douching betyr på norsk:

Vaske vagina innvendig.

Slik som jeg tolker det så er det mens du vasker deg, miljøet blir anti spermier.

Jeg tror vaginaen har evnen til å revitalisere seg hvis den får jobbe i fred.

Min mening da.

http://www.4woman.gov/faq/douching.htm

Hvis jeg sliter med sopp, bader jeg herligheten i litt surmelk, vips borte!

Skrevet

Da jeg er et hygiensk menneske, vasker jeg også innvendig med Asan.

Skrevet

Videre har vask inni underlivet intet å si for fruktbarheten! Lever dere på 1800tallet kanskje? Overtroiske folk!

Skrevet
Da jeg er et hygiensk menneske' date=' vasker jeg også innvendig med Asan.[/quote']

:o Overhygiene er faktisk den vanligste årsaken til sopp, gardnella og andre forstyrrelser i underlivet... Vagina er, som kjent, selvrensende.

• Liker 2
Skrevet

Det er skadelig å vaske seg innvendig med såpe uansett hvor mild den er. Skjeden er selvrensende og hvis man bruker såpe forstyrrer man skjedens naturlige bakterieflora og PH verdi.

Det finnes såkalte vaskepumper til innvendig bruk (vaginal flush pumps) men salgstallene for disse stupte da det ble allment kjent at disse faktisk var skadelige.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...