Gjest norah Skrevet 14. mai 2015 #21 Skrevet 14. mai 2015 Det kan jeg gi deg, etter neste gang jeg ser han. Han spurte om jeg ville prøve denne, da jeg slet mye formen, stoffskifteprøvene var fine, men følte meg underdosert. Meningen var at jeg skulle prøve den en mnd, men fikk så god effekt at jeg har gått på den siden, dvs under et år. Bedre søvn, klarere i topplokket. Føler meg mer som før. Gir deg tilbake melding så fort jeg vet hva legen min har tenkt. ha en flott kveld. Takk
Fireflies Skrevet 15. mai 2015 Forfatter #22 Skrevet 15. mai 2015 Hvor lang tid tok det før det ble oppdaget lavt stoffskifte hos dere og når aldersmessig ble det oppdaget? Legen min så i 2009 at jeg hadde veldig lave verdier, men uten noen som helst grunn stabilisterte disse seg noen uker etterpå. Det skal sies at faren min har veldig opp og ned verdier og går i dag på 175 mikrogram Levaxin uten at det gjør noe som helst nytte. Legen min var skeptisk til å la meg begynne på Levaxin siden jeg da fungerte normalt, verdiene stabiliserte seg og jeg i 2009 var under 20. De siste ukene har jeg vært utslitt, rett og slett utslitt - helt uten grunn. Er en person som vanligvis har mye energi og alltid mye ting å gjøre og brått har jeg ikke orket noe. Gått fra å trenge 7 - 9 timer søvn til opp mot 12 timer og fortsatt være utslitt. Kommer i sisten liten på jobb, noen ganger for sent og det er ikke veldig meg oppførsel. Det endte til slutt opp med at jeg ikke orket å gå på jobb og dro så til legen og var mildt sagt fortvilet. Legen sykemeldte meg, noe som hører til sjeldenhetene - både for meg og han. Og nå etter flere uker ga han meg til slutt resept på Levaxin fordi han så verdiene mine var lavere enn normalen, og symtomene mine tilsa at jeg var på vei til å få ordentlig stoffskifteproblemer. Det virker litt som jeg har blitt oppdaget relativt tidlig, og jeg føler legen ga meg tabletter fordi han så mer til av symptomene mine og det at tidligere prøver viste at jeg utviklet antistoffer mot skjoldbruskkjertelen min.
Gjest norah Skrevet 15. mai 2015 #23 Skrevet 15. mai 2015 Hvor lang tid tok det før det ble oppdaget lavt stoffskifte hos dere og når aldersmessig ble det oppdaget? Legen min så i 2009 at jeg hadde veldig lave verdier, men uten noen som helst grunn stabilisterte disse seg noen uker etterpå. Det skal sies at faren min har veldig opp og ned verdier og går i dag på 175 mikrogram Levaxin uten at det gjør noe som helst nytte. Legen min var skeptisk til å la meg begynne på Levaxin siden jeg da fungerte normalt, verdiene stabiliserte seg og jeg i 2009 var under 20. De siste ukene har jeg vært utslitt, rett og slett utslitt - helt uten grunn. Er en person som vanligvis har mye energi og alltid mye ting å gjøre og brått har jeg ikke orket noe. Gått fra å trenge 7 - 9 timer søvn til opp mot 12 timer og fortsatt være utslitt. Kommer i sisten liten på jobb, noen ganger for sent og det er ikke veldig meg oppførsel. Det endte til slutt opp med at jeg ikke orket å gå på jobb og dro så til legen og var mildt sagt fortvilet. Legen sykemeldte meg, noe som hører til sjeldenhetene - både for meg og han. Og nå etter flere uker ga han meg til slutt resept på Levaxin fordi han så verdiene mine var lavere enn normalen, og symtomene mine tilsa at jeg var på vei til å få ordentlig stoffskifteproblemer. Det virker litt som jeg har blitt oppdaget relativt tidlig, og jeg føler legen ga meg tabletter fordi han så mer til av symptomene mine og det at tidligere prøver viste at jeg utviklet antistoffer mot skjoldbruskkjertelen min. Jeg gikk vel ca 3 år, inn og ut hos leger som mente alt var "psykisk" eller at jeg sikkert var deprimert. Strøk på alt av eksamener, og måtte sove bare jeg hadde vært en kort tur ute. Når jeg så fikk operasjon(tok bort halve kjertelen) hadde jeg atter en elendig fastlege som nektet meg Levaxin helt inntil verdiene var på bunnivå. Dette pågikk fra jeg var 18 til jeg var 23, og jeg ble vel 27 år før verdiene ble tilfredsstille for meg sånn at full jobb/studier ikke var et problem. Før det følte jeg meg konstant utmattet og hadde vanskeligheter med enkle gjøremål. En bra fastlege er veldig viktig - men ikke så lett å finne
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå