Gå til innhold

Mamsi.no - en mobber?


Gjest Vampen

Anbefalte innlegg

Gjest Vampen

http://mamsi.no/nettmobberen-mamsi/#comments

I dette innlegget skriver bloggerne Mamsi.no om sin opplevelse av å bli hengt ut som en mobber. Jeg kan begynne med å si at jeg har vært med på noen runder med Bruk hue-kampanjen, og selvfølgelig er det bare tull at de skal ha nevnt Mamsi som eksempel på noe som helst. Bruk hue kjører samme foredrag på foreldre og barn, og Mamsi er verken kjent nok eller interessant for målgruppa. I tillegg til at Bruk hue kjører anonyme eksempler og ikke tar utgangspunkt i å nevne personer som eksempel på noe som helst. Men det betyr ikke at Mamsi ikke kan ha blitt nevnt. Alle som er tilstede får mulighet til å komme med innspill etterhvert, og da kan det i teorien dukke opp mindre relevante innspill, og kommentarer som bruker "folk" som eksempel.

Uansett, akkurat den delen er mindre interessant for meg. Og jeg skjønner at det er ubehagelig å få en slik beskjed. Det jeg derimot finner underlig er at man i et innlegg om at det er fælt å bli omtalt som nettmobber faktisk opptrer såpass uredelig. For man kan få inntrykk av at det er forfatteren av Norges største blogg som har hengt henne ut som mobber. Ikke at det faktisk dreier seg om en kommentar fra en anonym i bloggens kommentarfelt. Skal man protestere på å selv bli uthengt som nettmobber så kan det være lurt å ikke indirekte beskylde andre for å være det samme.

Mamsi gjør også et poeng ut av sine egne beskrivelser av Sandberg. Å omtale ham i ufine ordlag, med en illustrasjon av egen tolkning av den etterhvert famøse t-skjorta, uten først å spesifisere at det ikke var den reelle t-skjorta, er altså ikke mobbing. Det var bare litt dumt, fordi man ble sint og stemmer SV. At man får kommentarer om at Sandberg er en fascist, og lar den stå, er også greit. Det forklares nemlig med -kontekst-, må vite. Sterk ordbruk er greit, fordi det har en kontekst. Personlig finner jeg det noe underholdende, da Mamsi selv har gjort et poeng ut av undertegnedes formuleringer. Disse ble hentet fram i et blogginnlegg hvor det gjøres et nummer ut av at det føles urettferdig å få ordet jihad brukt som en betegnelse på det som får mange til å tenke heksejakt. Den gangen betydde ikke kontekst så mye. Men Sandberg er en fascist? Kontekst. Viktig. Her kan det også påpekes ironien i selv å være fornærma over at kommentarer som treffer en selv får stå i andre blogger, mens det er greit med fascist-beskrivelser i eget kommentarfelt. Og å la støttespillerne gå løs på kritiske røster, slik man ikke liker at Norges største blogg gjør.

Så, er det mobbing? Det skal jeg ikke uttale meg om. Men det er i hvert fall dobbeltmoral og syltynn logikk. En blogger som går så hardt ut mot andre bør tåle å få kritikk tilbake. Og man bør operere med samme regler for egen og andres blogging, med mindre man ønsker å få restene av et knust glasshus i hodet.

(Og ja, her var den lenge etterlyste tråden.)

Edit: Jeg ønsker å understreke at denne tråden handler om bloggen Mamsi.no, ikke KG-brukeren. KGs regelverk tillater diskusjon av blogg og bloggere, men ikke brukerdebatt. Det er derfor viktig at de som ønsker å delta i tråden passer på å skille mellom blogg og bruker, og holder seg innenfor KGs regelverk.

Endret av Vampen
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest CecilieX

OK, Vampen. Du og jeg har jo egentlig blitt enige om å ikke diskutere, men dette vil jeg gjerne si noe om. Jeg var en av de som ønsket en egen Mamsi-tråd, så sånn sett får jeg vel det jeg har bedt om. Når jeg nå sitter her med realiteten av en tråd her så kjenner jeg at dette finner jeg ubehagelig. Du vil muligens triumfere og si at som Mamsi reder, så ligger hun, og det samme med meg. Kan man akseptere tråden fotballfrue kritikk, så må man akseptere mamsi.no kritikk. Poenget mitt er likevel at det er en stor forskjell. Vi har allerede tatt mobberdebatten i mamsi sitt vidåpne kommentarfelt, en debatt som var både saklig og god. Derfor tenker jeg at det er opp til de som ønsker å gå inn på mamsi sin blogg og uttale seg der. Det har det frem til denne helgen ikke vært mulig å få til på CBE-bloggen. Innlegg der blir ofte moderert bort. Derfor har debatten om CBE blitt flyttet hit til KG. Hva jeg mener om mamsi som blogger og mobber har jeg uttalt hos Mamsi. Det er der jeg mener at denne debatten hører hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Jeg var tidlig ute og skrev i Fotballfruekritikk-tråden at Mamsi opptrådde på en måte som grenset til mobbing tatt i betraktning intensiteten i kampanjen hun har, og har hatt, mot CBE i flere måneder nå. Det ville vært morsomt og sett et kakediagram på hvor mange prosent av innleggene på bloggen til Mamsi som omhandler CBE i en eller annen grad. Jeg synes Mamsi skriver om CBE fra forskjellige vinkler hele tiden. I tillegg kommer kronikker, eposter til samarbeidspartnere, kommentarer på samtlige av CBEs plattformer osv. Mamsi holder seg stort sett "innafor" når det gjelder språkbruk, og går sjelden over streken, men den rene, skjære mengden er jammen ikke langt unna mobbing.

Utenom innlegg om merking, er det noen ganger spekulasjoner slik som dette: http://mamsi.no/sticks-and-stones/hvor Mamsi beskylder paret for å ha hengt henne ut i CBE-bloggens kommentarfelt uten andre bevis enn "tenk hvis". Videre er det outingen av LKE som kommentator på Mamsis blogg, som i beste fall er uetisk av Mamsi, og i verste fall mobbing av en helt legitim kommentator på hennes nettside, og til slutt er det innlegg som dette: http://mamsi.no/only-in-norway/ som egentlig handler om noe annet, men som allikevel ender opp med å handle om CBE, og hvor Mamsi skriver om passivt aggressive kommentarer på norske blogger uten å nevne at hun pleier å legge igjen slike selv. Gjett hvor? Jo, på CBE sin blogg.

Endret av Shopgirl2014
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste det kommentarfeltet og syntes det var helt forferdelig. Mamsi inviterte tilsynelatende til åpen debatt, og det var en eller to kritiske røster som våget seg frempå. De ble massivt angrepet fra alle hold og beskyldt for å være CBE/LKE og en rekke mindre pene personkarateristikker inntil iallfall den ene av dem ga opp og ba om unnskyldning. Jeg skulle gjerne deltatt og støttet denne "Karin", som oppførte seg helt greit, men jeg kommenterer ikke hos Mamsi av prinsipp pga. tidligere outing. Debatten i mamsi sitt kommentarfelt blir ikke "saklig og god", fordi de fleste av dem som er kritiske til mamsi ikke ønsker å kommentere der.

Med all respekt, CecilieX, så synes ikke jeg du burde oppstille retningslinjer for hvor mamsi-diskusjonen skal foregå. Hvis det er greit å omtale bloggere på Rampelyset, så kan ikke mamsi være et unntak, og med sin krasse og kritiske stil har hun heller ikke noe særkrav på beskyttelse.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, Vampen. Du og jeg har jo egentlig blitt enige om å ikke diskutere, men dette vil jeg gjerne si noe om. Jeg var en av de som ønsket en egen Mamsi-tråd, så sånn sett får jeg vel det jeg har bedt om. Når jeg nå sitter her med realiteten av en tråd her så kjenner jeg at dette finner jeg ubehagelig. Du vil muligens triumfere og si at som Mamsi reder, så ligger hun, og det samme med meg. Kan man akseptere tråden fotballfrue kritikk, så må man akseptere mamsi.no kritikk. Poenget mitt er likevel at det er en stor forskjell. Vi har allerede tatt mobberdebatten i mamsi sitt vidåpne kommentarfelt, en debatt som var både saklig og god. Derfor tenker jeg at det er opp til de som ønsker å gå inn på mamsi sin blogg og uttale seg der. Det har det frem til denne helgen ikke vært mulig å få til på CBE-bloggen. Innlegg der blir ofte moderert bort. Derfor har debatten om CBE blitt flyttet hit til KG. Hva jeg mener om mamsi som blogger og mobber har jeg uttalt hos Mamsi. Det er der jeg mener at denne debatten hører hjemme.

Så det at dette kan diskuteres et annet sted er en grunn til at det ikke skal diskuteres her, på ett av Norges største forum? Det er ingen logikk bak det.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

OK, Vampen. Du og jeg har jo egentlig blitt enige om å ikke diskutere, men dette vil jeg gjerne si noe om. Jeg var en av de som ønsket en egen Mamsi-tråd, så sånn sett får jeg vel det jeg har bedt om. Når jeg nå sitter her med realiteten av en tråd her så kjenner jeg at dette finner jeg ubehagelig. Du vil muligens triumfere og si at som Mamsi reder, så ligger hun, og det samme med meg. Kan man akseptere tråden fotballfrue kritikk, så må man akseptere mamsi.no kritikk. Poenget mitt er likevel at det er en stor forskjell. Vi har allerede tatt mobberdebatten i mamsi sitt vidåpne kommentarfelt, en debatt som var både saklig og god. Derfor tenker jeg at det er opp til de som ønsker å gå inn på mamsi sin blogg og uttale seg der. Det har det frem til denne helgen ikke vært mulig å få til på CBE-bloggen. Innlegg der blir ofte moderert bort. Derfor har debatten om CBE blitt flyttet hit til KG. Hva jeg mener om mamsi som blogger og mobber har jeg uttalt hos Mamsi. Det er der jeg mener at denne debatten hører hjemme.

Jeg har ikke noe behov for å triumfere, men jeg ser ikke problemet. Tråden har blitt etterspurt jevnt og trutt. I tillegg er det også en tråd om en blogger, og et innlegg bloggeren selv har publisert. Dette er ikke en meg og mitt-blogg, som utelukkende beskriver eget privatliv. Det er derimot en blogger som selv har oppsøkt oppmerksomhet og debatt, gjennom både promotering av egen blogg og kronikker i media. Hun legger opp til diskusjon, altså er det legitimt å skrive om det hun publiserer. Og som Bloggleseren skriver, hvorfor skal det være egne regler for

Mamsi.no? Her diskuteres blogger daglig.

Videre er jeg enig med Bloggleseren i at du ikke kan legge føringer for hvor debatten skal foregå. Jeg velger bevisst å ikke kommentere på Mamsi.no, da bloggeren allerede har vist vilje til outing. Personlig har jeg også erfart at kritikk fra andre foraer aktivt løftes over på bloggen, aka hjemmebane, der man selv velger hvordan man framstiller ting. Jeg foretrekker å diskutere bloggen og innleggene her, hvor vi stiller "likt". Jeg tror ikke jeg er den eneste som ikke ønsker å kommentere på Mamsi.no, så med en tråd her inne er det enklere å delta, om man ønsker det.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest CecilieX

Jeg leste det kommentarfeltet og syntes det var helt forferdelig. Mamsi inviterte tilsynelatende til åpen debatt, og det var en eller to kritiske røster som våget seg frempå. De ble massivt angrepet fra alle hold og beskyldt for å være CBE/LKE og en rekke mindre pene personkarateristikker inntil iallfall den ene av dem ga opp og ba om unnskyldning. Jeg skulle gjerne deltatt og støttet denne "Karin", som oppførte seg helt greit, men jeg kommenterer ikke hos Mamsi av prinsipp pga. tidligere outing. Debatten i mamsi sitt kommentarfelt blir ikke "saklig og god", fordi de fleste av dem som er kritiske til mamsi ikke ønsker å kommentere der.

Med all respekt, CecilieX, så synes ikke jeg du burde oppstille retningslinjer for hvor mamsi-diskusjonen skal foregå. Hvis det er greit å omtale bloggere på Rampelyset, så kan ikke mamsi være et unntak, og med sin krasse og kritiske stil har hun heller ikke noe særkrav på beskyttelse.

Det er et stykke fra å uttrykke sin mening, til å "oppstille rettningslinjer". Det er synd at man ikke ønsker å delta i en diskusjon. Men du har jo din fulle rett til det, selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et stykke fra å uttrykke sin mening, til å "oppstille rettningslinjer". Det er synd at man ikke ønsker å delta i en diskusjon. Men du har jo din fulle rett til det, selvfølgelig.

Ehm, opprettelsen av denne tråden er vel nettopp et ønske om diskusjon? I og med at Mamsi tidligere har outet en kommentator hun var enig med, er det bedre å diskutere her på KG hvor en kan være sikker på at man er anonym.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for avsporing/persondebatt og svar.

- Magnifique, moderator.

Endret av Magnifique
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg derimot finner underlig er at man i et innlegg om at det er fælt å bli omtalt som nettmobber faktisk opptrer såpass uredelig. For man kan få inntrykk av at det er forfatteren av Norges største blogg som har hengt henne ut som mobber. Ikke at det faktisk dreier seg om en kommentar fra en anonym i bloggens kommentarfelt. Skal man protestere på å selv bli uthengt som nettmobber så kan det være lurt å ikke indirekte beskylde andre for å være det samme.

Det er en bloggadministrator som har sluppet gjennom slike kommentarer, og siden de aktivt modererer kommentarene har de tatt rollen som redaktør og dermed må de gå god for innholdet. Det er åpenbart at kommentarer som er trakasserende mot mamsi aktivt slippes gjennom sensurfilteret fordi bedriften ønsker å angripe en av sine kritikere.

En blogger som går så hardt ut mot andre bør tåle å få kritikk tilbake.

Når det ikke er kritikk men nedrig drittslenging og forsøk på bakvasking for å desperat beskytte en millionbedrift mot legitim kritikk så bør det ikke tåles nei.

Innlegg fjernet.

- Magnifique, mod.

Endret av Magnifique
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var tidlig ute og skrev i Fotballfruekritikk-tråden at Mamsi opptrådde på en måte som grenset til mobbing tatt i betraktning intensiteten i kampanjen hun har, og har hatt, mot CBE i flere måneder nå. Det ville vært morsomt og sett et kakediagram på hvor mange prosent av innleggene på bloggen til Mamsi som omhandler CBE i en eller annen grad. Jeg synes Mamsi skriver om CBE fra forskjellige vinkler hele tiden. I tillegg kommer kronikker, eposter til samarbeidspartnere, kommentarer på samtlige av CBEs plattformer osv. Mamsi holder seg stort sett "innafor" når det gjelder språkbruk, og går sjelden over streken, men den rene, skjære mengden er jammen ikke langt unna mobbing.

Tullprat. Legitim, saklig kritikk er det motsatte av mobbing. Du må slutte å prøve å undergrave kritikk ved å spre usannheter om kritikerne.

Videre er det outingen av LKE som kommentator på Mamsis blogg, som i beste fall er uetisk av Mamsi, og i verste fall mobbing av en helt legitim kommentator på hennes nettside

Uærligheten fortsetter. Kommentarskriveren var en administrator på CBE-bedriftens blogg. Med andre ord er det ingen legitim kommentator, men en bedriftseier som opptrer anonymt for å beskytte sin egen bedrift og inntektskilde. Det er direkte uforskammet, og det er bra mamsi kom med beviser for dette. For hadde hun ikke gjort det hadde du og andre CBE-forsvarere klaget over at det ikke fantes bevis, derfor bør ingen tro at det var en CBE-administrator som skrev.

Endret av jabx
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Debatten i mamsi sitt kommentarfelt blir ikke "saklig og god", fordi de fleste av dem som er kritiske til mamsi ikke ønsker å kommentere der.

I motsetning til CBE-bloggen så er tilsynelatende mamsis kommentarfelt helt åpent og usensurert. Det er altså ingenting som hindrer CBE Defense Leauge fra å spre usannhetene sine i kommentarfeltet på mamsi sin blogg.

Men jeg skjønner jo at når man er ute av CBE-bloggens trygge sensurfavn der administratorene aktivt modererer på en måte som fremstiller kritikere i et falskt dårlig lys så blir det ubehagelig. Når noen faktisk reelt kan motsi CBE Defense Leauge viser de hvor feige de faktisk er. De takler ikke en åpen debatt.

Endret av jabx
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svar til CecilieX i Mamsi-kritikk tråden på Ris og ros-forumet:

Mener du i så fall dette prinsipielt, at dersom en blogg har et åpent kommentarfelt så bør all diskusjon om denne bloggen foregå i dette kommentarfeltet? Videre, hvordan stiller du deg til outingen av en helt legitim kommentator (LKE) på Mamsis blogg? I mine øyne har Mamsi med outingen av LKE vist vilje til å oute kommentatorer hun er i konflikt med. Hvordan kan jeg være sikker på at hun ikke gjør det samme med meg?

Edit: skrivefeil

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest CecilieX

Ehm, opprettelsen av denne tråden er vel nettopp et ønske om diskusjon? I og med at Mamsi tidligere har outet en kommentator hun var enig med, er det bedre å diskutere her på KG hvor en kan være sikker på at man er anonym.

Jeg skrev at man gjerne må diskutere om hun er en mobber, men at jeg personlig finner det mest riktig å gjøre det på bloggen hennes.

Du stilte meg to spørsmål på ris og ros, og siden det ikke var tillatt å ta den diskusjonen der så kan jeg ta den her.

Skrevet i dag, 20:08

Shopgirl2014, on 14 May 2015 - 14:59, said:

Mener du i så fall dette prinsipielt, at dersom en blogg har et åpent kommentarfelt så bør all diskusjon om denne bloggen foregå i dette kommentarfeltet? Videre, hvordan stiller du deg til outingen av en helt legitim kommentator (LKE) på Mamsis blogg? I mine øyne har Mamsi med outingen av LKE vist vilje til å oute kommentatorer hun er i konflikt med. Hvordan kan jeg være sikker på at hun ikke gjør det samme med meg?

På et prinsippielt grunnlag så mener jeg at man bør ta diskusjonen hos bloggeren dersom kommentarfeltet er åpent. Jeg har tidligere gitt uttrykk for at jeg finner en god del av det som skrives om bloggere (og forsåvidt også brukere) på KG ufint, og jeg kunne godt ønske meg en enda strengere moderering. Det er en økende tendens til at folk har færre og færre sperrer på hva de kan lire av seg i diverse kommentarfelt.

I forhold til outingen av LKE så skrev jeg at den kunne forsvares, fordi den viste at han nok en gang opptrådde uredelig i å skrive støttende kommentarer til seg selv under nick. Ofte blir det etterlyst bevis her på KG, og nå serverte LKE mamsi bevis på sølvfat. Det at Mamsi outet LKE kan ikke brukes som bevis på at hun ville gjort det samme med deg, med mindre du også er i nær familie med CBE. Jeg har vært klar på at jeg synes outing generelt sett er helt OK, dersom folk opptrer på en måte som faller utenfor normal folkeskikk. Om en leser kommer med ufine kommentarer på CBE bloggen som er hetsende, så må de gjerne outes, om enn på en noe annen måte enn det som ble gjort på bloggen i sin tid. Det er jo ikke nødvendig å synke ned på samme nivå som hetseren.

Jeg synes at det at noen på prinsippielt grunnlag ikke vil skrive på Mamsi sin blogg er nokså vanskelig å forstå. I det siste har mine kommentarer her på KG handlet hovedsaklig om å forsvare Mamsi, dette fordi jeg synes at kritikken hun får er ufortjent. Det har gjort at jeg har fått min dose stikk fra de som er uenig. Mitt hovedfokus har vært å vise at Mamsi ikke står alene. Dere kommenterer at dere synes leserne som var kritiske på Mamsi sin blogg ble utsatt for massiv (husker ikke ordet), særlig på grunn av mengden tilbakemelding. Da kan dere jo tenke på at det kunne dere selv ha gjort noe med ved å gå inn og støtte vedkommende. Det å sitte her bak nicket sitt på prinsippielt grunnlag blir i alle fall for dumt.

Jeg vil ikke bidra mer til tråden her, og grunnen til det har jeg redegjort for i flere innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Svar til CecilieX i Mamsi-kritikk tråden på Ris og ros-forumet:

Mener du i så fall dette prinsipielt, at dersom en blogg har et åpent kommentarfelt så bør all diskusjon om denne bloggen foregå i dette kommentarfeltet? Videre, hvordan stiller du deg til outingen av en helt legitim kommentator (LKE) på Mamsis blogg? I mine øyne har Mamsi med outingen av LKE vist vilje til å oute kommentatorer hun er i konflikt med. Hvordan kan jeg være sikker på at hun ikke gjør det samme med meg?

Edit: skrivefeil

Har svart deg i innlegget under

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Vampen

Jeg skrev at man gjerne må diskutere om hun er en mobber, men at jeg personlig finner det mest riktig å gjøre det på bloggen hennes.

Du stilte meg to spørsmål på ris og ros, og siden det ikke var tillatt å ta den diskusjonen der så kan jeg ta den her.

Skrevet i dag, 20:08

Shopgirl2014, on 14 May 2015 - 14:59, said:

Mener du i så fall dette prinsipielt, at dersom en blogg har et åpent kommentarfelt så bør all diskusjon om denne bloggen foregå i dette kommentarfeltet? Videre, hvordan stiller du deg til outingen av en helt legitim kommentator (LKE) på Mamsis blogg? I mine øyne har Mamsi med outingen av LKE vist vilje til å oute kommentatorer hun er i konflikt med. Hvordan kan jeg være sikker på at hun ikke gjør det samme med meg?

På et prinsippielt grunnlag så mener jeg at man bør ta diskusjonen hos bloggeren dersom kommentarfeltet er åpent. Jeg har tidligere gitt uttrykk for at jeg finner en god del av det som skrives om bloggere (og forsåvidt også brukere) på KG ufint, og jeg kunne godt ønske meg en enda strengere moderering. Det er en økende tendens til at folk har færre og færre sperrer på hva de kan lire av seg i diverse kommentarfelt.

I forhold til outingen av LKE så skrev jeg at den kunne forsvares, fordi den viste at han nok en gang opptrådde uredelig i å skrive støttende kommentarer til seg selv under nick. Ofte blir det etterlyst bevis her på KG, og nå serverte LKE mamsi bevis på sølvfat. Det at Mamsi outet LKE kan ikke brukes som bevis på at hun ville gjort det samme med deg, med mindre du også er i nær familie med CBE. Jeg har vært klar på at jeg synes outing generelt sett er helt OK, dersom folk opptrer på en måte som faller utenfor normal folkeskikk. Om en leser kommer med ufine kommentarer på CBE bloggen som er hetsende, så må de gjerne outes, om enn på en noe annen måte enn det som ble gjort på bloggen i sin tid. Det er jo ikke nødvendig å synke ned på samme nivå som hetseren.

Jeg synes at det at noen på prinsippielt grunnlag ikke vil skrive på Mamsi sin blogg er nokså vanskelig å forstå. I det siste har mine kommentarer her på KG handlet hovedsaklig om å forsvare Mamsi, dette fordi jeg synes at kritikken hun får er ufortjent. Det har gjort at jeg har fått min dose stikk fra de som er uenig. Mitt hovedfokus har vært å vise at Mamsi ikke står alene. Dere kommenterer at dere synes leserne som var kritiske på Mamsi sin blogg ble utsatt for massiv (husker ikke ordet), særlig på grunn av mengden tilbakemelding. Da kan dere jo tenke på at det kunne dere selv ha gjort noe med ved å gå inn og støtte vedkommende. Det å sitte her bak nicket sitt på prinsippielt grunnlag blir i alle fall for dumt.

Jeg vil ikke bidra mer til tråden her, og grunnen til det har jeg redegjort for i flere innlegg.

At du synes outing er ok, betyr ikke at alle andre synes det. Jeg kommenterer av prinsipp ikke på sider som outer kommentatorer. Spesielt ikke når det ikke opplyses om at det kan skje. Personlig synes jeg Mamsi.no hadde en syltynn grunn for å oute LKE, og det bidrar til at jeg ikke har noe ønske om å ta en debatt i kommentarfeltet. Og nei, verken jeg eller andre kan bevise at Mamsi hadde outet oss også, iom at det generelt er vanskelig å bevise noe før det eventuelt skjer. Like lite som du kan bevise at det ikke vil skje. I et kommentarfelt på en blogg har bloggeren all makt. Basert på tidligere outing, så har ikke jeg tillit til at denne bloggeren styrer det på en god måte. Da foretrekker jeg å ta debatten her, hvor "makten" ligger hos en tredjepart. Jeg kan heller ikke se at kritikk av denne bloggen er mer urettferdig enn den alle andre blogger får.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest morhjertegod

Da denne Karin kommenterte på Mamsi.no, så kom det fort en kommentar som antydet at Karin kunne være Lke/Cbe, at Mamsi.no burde sjekke ut hvor denne Karin kom fra. Er dette normalt/ vanlig for bloggere å sjekke opp? Da svaree Mamsi.no at hun ikke hadde noen grunn til å tro dette, forde hun da hadde sjekket eller forde hun ikke hadde misstanke.Liker ikke slike blogger, der man blir uglesett, liker eller ikke blogger der leserne forsvarer bloggeren for alt det er verdt, som også Cbe sine lesere gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at det at noen på prinsippielt grunnlag ikke vil skrive på Mamsi sin blogg er nokså vanskelig å forstå. I det siste har mine kommentarer her på KG handlet hovedsaklig om å forsvare Mamsi, dette fordi jeg synes at kritikken hun får er ufortjent. Det har gjort at jeg har fått min dose stikk fra de som er uenig. Mitt hovedfokus har vært å vise at Mamsi ikke står alene. Dere kommenterer at dere synes leserne som var kritiske på Mamsi sin blogg ble utsatt for massiv (husker ikke ordet), særlig på grunn av mengden tilbakemelding. Da kan dere jo tenke på at det kunne dere selv ha gjort noe med ved å gå inn og støtte vedkommende. Det å sitte her bak nicket sitt på prinsippielt grunnlag blir i alle fall for dumt.

Skal se om jeg kan få lokket deg til å bidra litt mer i tråden, siden jeg synes dine innslag er berikende :)

Hva synes du man burde gjøre hvis man ikke deler din tro på at kommentarfeltet hos mamsi er et godt og åpent sted for diskusjon? Kan du da være med på at det er mer nærliggende å ta debatten her? Jeg synes det har vært en litt ubehagelig tendens hos henne flere ganger til å spekulere i sammenhengen mellom kommentatorer både hos henne og hos CBE, altså ikke bare én outing (eller spekulasjon) mht. LKE, men generelt mye spekulasjon om den kommentatoren er den samme som den kommentatoren. Hun slipper også til andre kommentatorer som spekulerer i det samme. Jeg mener at hun har et redaksjonsansvar også for kommentarene hun slipper igjennom.

Når det gjelder kommentarfeltet under "mobbeinnlegget" så synes jeg det ligner temmelig mye på akkurat det samme som FF får kritikk for, altså hun slipper til én kritisk kommentar og lar forsvarerne gå løs på den ene. Hvis det hadde vært mitt kommentarfelt, så hadde jeg i hvert fall manet til litt moderasjon. (Det synes jeg forsåvidt FF burde gjøre også, men det er en annen tråd.) Det betyr ikke at hver enkelt kommentar er ille i seg selv, men jeg vil tro det totalt sett kunne bli ganske overveldende for denne "Karin".

Til slutt vil jeg bare si at jeg aldri har sett deg være ufin, og du virker tvert imot som en person med de beste intensjoner og som viser vilje og evne til å reflektere over de tilbakemeldingene du får, så jeg håper virkelig du aldri har oppfattet kommentarer eller svar fra meg som stikk. Men når det gjelder mamsi får vi bare leve med at vi er på hver vår side av gjerdet, for jeg deler ikke ditt syn på henne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...