Gå til innhold

Assistent på sykehjem?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, hvordan får man jobb som assistent på sykehjem? Er ufaglært, og det er ikke noe utlyst, men er det vanlig å spørre likevel om de trenger ringevikar?

Anonymous poster hash: e1b1a...5e2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sendte bare inn en søknad, og ble kalt inn til jobbintervju noen uker senere.

Anonymous poster hash: 74736...6e2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reiste innom å spurte om å få snakke med daglig leder. Hadde intervju dagen etterpå og fikk jobb. Nå er jeg helsesekretær, har gått helsefagarbeiderlinjen(mangler praksis) og har vært mye i hjemmesykepleien. Tror de ser mye på erfaringer.

Anonymous poster hash: 7895c...f0f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dessverre ingen erfaring innen helse, kun skole, barnehage og dagligvare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dessverre ingen erfaring innen helse, kun skole, barnehage og dagligvare.

Hvordan får man jobb som assistent på skole da?

Anonymous poster hash: d56bb...df0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send en åpen søknad til det sykehjemmet du kunne tenke deg å jobbe på. Du blir ganske sikkert innkalt til intervju. Ekstravakter får man aldri nok av på sykehjem. I tillegg rekrutteres det i disse dager sommervikarer.

Jeg begynte som sommervikar på sykehjem sommeren 2008. Var da 18 år og ufaglært. Du finner ganske fort ut om det er noe for deg. Jeg syns det var helt topp og er i dag sykepleier😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er bare å sende inn en åpen søknad. Mange kommuner sliter økonomisk og da tar de ikke inn vikarer, men bruker de ansatte som er i lave stillinger. Men om du bor i en "rik" kommune så har du en sjanse.

Noen steder så tar de bare inn utdannede eller de som er i gang med utdannelse innenfor helse. Men det er store forskjeller, så du må bare prøve.

Fordelen med å jobbe som ekstravakt i helsevesenet er at du kan jobbe kvelder, helger og røde dager. Dette er jo en del mer lønnsomt enn bare dager.

Anonymous poster hash: 97b3d...272
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan får man jobb som assistent på skole da?

Anonymous poster hash: d56bb...df0

Jeg sendte en åpen søknad, men det stod på hjemmesiden til skolen at de alltid trengte flere folk.

Send en åpen søknad til det sykehjemmet du kunne tenke deg å jobbe på. Du blir ganske sikkert innkalt til intervju. Ekstravakter får man aldri nok av på sykehjem. I tillegg rekrutteres det i disse dager sommervikarer.

Jeg begynte som sommervikar på sykehjem sommeren 2008. Var da 18 år og ufaglært. Du finner ganske fort ut om det er noe for deg. Jeg syns det var helt topp og er i dag sykepleier

Det er litt derfor jeg er interessert i å prøve. Vet ikke helt hva jeg vil utdanne meg til, og tenker det er greit å tjene litt penger samtidig som jeg får testet ut helsevesenet, og får sett om jeg passer til det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å sende inn en åpen søknad. Mange kommuner sliter økonomisk og da tar de ikke inn vikarer, men bruker de ansatte som er i lave stillinger. Men om du bor i en "rik" kommune så har du en sjanse.

Noen steder så tar de bare inn utdannede eller de som er i gang med utdannelse innenfor helse. Men det er store forskjeller, så du må bare prøve.

Fordelen med å jobbe som ekstravakt i helsevesenet er at du kan jobbe kvelder, helger og røde dager. Dette er jo en del mer lønnsomt enn bare dager.

Om kommunen er fattig tar de heller inn ringevikarer uten utdanning heller enn å bruke dyrere utdannende, som de fast ansatte generelt er.

Anonymous poster hash: fd14f...c87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om kommunen er fattig tar de heller inn ringevikarer uten utdanning heller enn å bruke dyrere utdannende, som de fast ansatte generelt er.

Anonymous poster hash: fd14f...c87

Nope, ikke hos oss. I min kommune er det ansettelsesstopp.

I tillegg må det være minst to på jobb med medisindisp, og helst en sykepleier. Så da er det ikke så mange som kan være uten utdanning.

Jeg jobber heldigvis et sted hvor man forstår at det er tryggest å bruke helsepersonell og ikke ufaglærte. Vi har selvfølgelig assistenter, men de er under utdanning innenfor helse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, ikke hos oss. I min kommune er det ansettelsesstopp.

I tillegg må det være minst to på jobb med medisindisp, og helst en sykepleier. Så da er det ikke så mange som kan være uten utdanning.

Jeg jobber heldigvis et sted hvor man forstår at det er tryggest å bruke helsepersonell og ikke ufaglærte. Vi har selvfølgelig assistenter, men de er under utdanning innenfor helse.

Hos oss er det mange ufaglærte på sommeren, men stort sett faglærte resten av året. Om sommeren må de ta inn det de får av interesserte.

Dessuten mener jeg det er enormt viktig at man ansetter ufaglærte som ekstravikarer, for det er faktisk utrolig mange av disse som velger å utdanne seg etterpå. Og siden Norge trenger mer helsepersonell, synes jeg det er supert med alle ungdommene som jobber hos oss som sommeren, og passer på å ta godt imot dem.

Hilsen sykepleier

Anonymous poster hash: d6726...59d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hvordan får man jobb som assistent på sykehjem? Er ufaglært, og det er ikke noe utlyst, men er det vanlig å spørre likevel om de trenger ringevikar?

Om du tenker å jobbe i sommer er nok det toget gått dessverre. Jeg søkte i februar i fjor da jeg skulle jobbe første gang på sykehjem og fikk da utdelt vakter i april-mai. I år fikk jeg jobb samme sted i mars og har nå fått utdelt vakter.

Anonymous poster hash: 26a5f...1ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...