Gå til innhold

Mor/datter - far/ sønn tattovering.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg så en jente (i 20 årene) men tatoveringen "mamma". Da tenkte jeg helg umiddelbart at stakkars henne, mammaen hennes er sikkert død.

Jeg vurderte ikke engang andre alternativer. Jeg kan faktisk ikke se for jeg andre grunner til å ha tatovert mamma på seg. Kanskje du bør tenke over hva slags signaler en slik tatovering sender ut? Og kanskje ikke spes kult å ha i ungdommen..., huff, stakkars barn! Du sier dere vil binde dere sammen som en familie, jeg tror du gjør det motsatte!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Coolaid

Av ren nysgjerrighet i denne merkelige tråden her.

Hvorfor er det greiere å lage hull i ørene på små barn ?

Og er det like greit med hull i nesen på små barn ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er blitt så redde for å rope 'troll' her på KG at vi har blitt helt blinde. Ingen tatovert babyer i Norge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns dere skal la barna deres bli voksne først, så kan de få bestemme selv om de har lyst til å være like blod-harry som dere.



Anonymous poster hash: ab5fc...2ec
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det du som starta en tråd om å kalle ungen din Isis også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av ren nysgjerrighet i denne merkelige tråden her.

Hvorfor er det greiere å lage hull i ørene på små barn ?

Og er det like greit med hull i nesen på små barn ?

Jeg ville heller valgt å sette hull i øret på mitt hypotetiske barn enn å gi det enn tatovering.

Tattovering er masse vondere, tar mye lengre tid og er permanent.

Hull i ørene kan være vondt i ett sekund, og man kan ta det ut om man ikke vil ha det.

Forøvrig så kommer ikke jeg til å hulle eller tattovere noen av mine barn om ikke de ber om det selv, og selv da er det ikke sikkert.

Og TS, ønsker dere å tattovere barna NÅ? Eller er det snakk om å vente til de blir gamle nok til å bestemme selv?

Endret av Yzma
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Av ren nysgjerrighet i denne merkelige tråden her.

Hvorfor er det greiere å lage hull i ørene på små barn ?

Og er det like greit med hull i nesen på små barn ?

Jeg syns forsåvidt ikke at noen av disse tingene er ok før barnet er gammelt nok til å velge selv, men smertene ved å ta en piercing går mye fortere over enn smertene ved å bli tatovert. I tillegg kan piercinger/øredobber taes ut hvis man ikke vil ha dem. Hullene vil heller ikke bli ødelagt av hud som strekkes når barnet vokser, slik tatoveringer sannsynligvis vil bli.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det du som starta en tråd om å kalle ungen din Isis også?

Nei.

Og TS, ønsker dere å tattovere barna NÅ? Eller er det snakk om å vente til de blir gamle nok til å bestemme selv?

Ser her at det er mange negative reaksjoner. Selv kommer vi til å gjennomføre dette. For oss er tatoveringer helt normalt og en del av hvem vi er. Sånn blir det for barna også. Det er synd at det er så mye negativitet og skittkasting her, folk tør ikke skrive hva de vil i tråden.

Forstår ikke hva som er så big deal... skikkelig dobbeltmoral fra dere som huller barns øre og katter/hunder....

Anonymous poster hash: d263b...5d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.

Ser her at det er mange negative reaksjoner. Selv kommer vi til å gjennomføre dette. For oss er tatoveringer helt normalt og en del av hvem vi er. Sånn blir det for barna også. Det er synd at det er så mye negativitet og skittkasting her, folk tør ikke skrive hva de vil i tråden.

Forstår ikke hva som er så big deal... skikkelig dobbeltmoral fra dere som huller barns øre og katter/hunder....

Anonymous poster hash: d263b...5d6

Du forstår ikke hva som er så big deal?

Skal du holde ungene dine nede da? Mens de gråter og er i smerte?

Kanskje du skal filme det også, slik at du kan vise det til de om ti år. Se her hva mamma gjorde med dere når dere var små, så dere skulle få disse fine tattoveringene.

Du tuller, du tuller, du tuller. Om jeg noen gang ser en unge med tattis så er det rett til barnevernet, og der kan du være sikker på at dine barn ender opp om du ikke tuller. Men du tuller såklart. Selvfølgelig. Ingen kan være så blåst i hodet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Ser her at det er mange negative reaksjoner. Selv kommer vi til å gjennomføre dette. For oss er tatoveringer helt normalt og en del av hvem vi er. Sånn blir det for barna også. Det er synd at det er så mye negativitet og skittkasting her, folk tør ikke skrive hva de vil i tråden. Forstår ikke hva som er så big deal... skikkelig dobbeltmoral fra dere som huller barns øre og katter/hunder.... Anonymous poster hash: d263b...5d6

men så er det veldig få som faktisk piercer barn eller dyrs ører. Jeg er ganske sikker på at dere får bv på nakken om dere gjør dette. Ikke bare endrer du barnets utsende for alltid, du påførr barnet smerte uten noe medisinsk grunn

Anonymous poster hash: a26d8...4af

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her....

På grunn av tatovørens og vår egen juridiske sikkerhet har vi nå kontaktet en familieadvokat som ser nærmere på dette. Vi vil snart få alle juridiske aspekt på bordet, med tanke på lover og regler utenom at det er noe form for aldersgrense for tatovering. Hovedsaklig så er det ikke rettspraksis på dette i Norge enda, og derfor tar det litt tid å se på for advokaten. I bunn og grunn mener advokaten at dette skal gå greit og at barnevern ikke har muligheter til å fatte vedtak angående en slik situasjon. De etiske vurderingene må selvsagt vi foreldre stå for og advokaten holder seg utenfor dette.

Dere som blir så opprørte og kaller dette trolling kan bare roe dere kraftig ned, Dersom dere er så sikker på at dette er jug, så hadde dere heller ikke vært opprørte heller vel ?



Anonymous poster hash: c4e1e...ad3
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her....

På grunn av tatovørens og vår egen juridiske sikkerhet har vi nå kontaktet en familieadvokat som ser nærmere på dette. Vi vil snart få alle juridiske aspekt på bordet, med tanke på lover og regler utenom at det er noe form for aldersgrense for tatovering. Hovedsaklig så er det ikke rettspraksis på dette i Norge enda, og derfor tar det litt tid å se på for advokaten. I bunn og grunn mener advokaten at dette skal gå greit og at barnevern ikke har muligheter til å fatte vedtak angående en slik situasjon. De etiske vurderingene må selvsagt vi foreldre stå for og advokaten holder seg utenfor dette.

Dere som blir så opprørte og kaller dette trolling kan bare roe dere kraftig ned, Dersom dere er så sikker på at dette er jug, så hadde dere heller ikke vært opprørte heller vel ?

Anonymous poster hash: c4e1e...ad3

:fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det er jo det som er spørsmålet - alle skal tatoveres... spørsmålet er om vi skal bruke "mamma" på jenten og "pappa" på gutten... de er veldig mamma og pappa jente/gutt om dere forstår.

TS

Anonymous poster hash: d263b...5d6

Nå må faktisk barna være myndige før de kan tatovere seg (eller noen steder kan de tatoveres som 16-åringer, men da med tillatelse fra foresatte), og jeg tviler på at "Mamma og pappa" er et motiv som står særlig høyt i kurs hos tenåringer og unge voksne (eller godt voksne for den del, aldri om jeg hadde tatovert et slikt motiv på kroppen min, selv om jeg er glad i begge foreldrene mine. Og jeg er godt over 30 år).

Skulle jeg tatovert barnenavn, må måtte det naturligvis vært nevnene på alle ungene. En slik "mamma/datter" og "far/sønn"-deling er bare helt fjern.

Anonymous poster hash: 5356a...dc8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fysisk mishandling (definisjon):
Tilsiktet bruk av fysisk makt mot et barn som resulterer i, eller har potensial til å resultere i, fysisk skade. Fysisk mishandling innebærer at en voksen person påfører et barn smerte, kroppslig skade eller sykdom.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du svare på dette Ts:

Hvordan har dere tenkt å gjennomføre ei tatoveringsøkt på et lite barn? Skal dere foreldre holde barnet fast eller skal dere dope barnet ned?

Jeg kan aldri i livet tenke meg at et lite barn sitter/ligger helt rolig av egen fri vilje mens en tatovør gjør jobben sin. Tatoveringer er ganske smertefulle, og et lite barn kommer ikke frivillig til å utsette seg for smerte.

Hvis dere i såfall velger å holde barnet fast eller doper ned så er det alvorlig maktmisbruk og overgrep.

Jeg kan vedde en femmer på at dere vil bli anmeldt av barnehage eller skole.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så dere har engasjert advokat. Skal si han hadde ledig time for dere raskt. (Ironi)

Når dere tatoverer barna: Sørg for å gjøre den så liten som mulig, så det blir billigst mulig og minst smertefullt for barna å fjerne den med laser om noen år. Bruk også bare sort farge. Andre farger er kye vanskeligere å få fjernet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En profesjonell og seriøs tatovør hadde sagt nei til å gjøre en slik tatovering.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Diskusjonen er ikke om vi skal tatovere barna, men noen elementer som vi har diskutert litt frem og tilbake her hjemme.

Og til opplysning, det er ikke ulovlig å tatovere barn i Norge. De fleste studio har en selvpålagt aldersgrense, men det er fullt lovlig. Vi foreldre har selv tatoveringer og stoler på vedkommende som skal gjøre dette, både når det gjelder hygiene/smittefare osv. Det er helt vanlig og greit å ta hull i ørene til små barn, så vi ser ikke helt hva oppstyret er fra enkelte av dere.

Foretrekker kun seriøse kommentarer :)

TS

Anonymous poster hash: d263b...5d6

Husk at barna vil vokse og gro, da. Så tatoveringene vil jo uansett blir strukket og ødelagt.

Anonymous poster hash: 90d35...dfd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...