Gå til innhold

Mor/datter - far/ sønn tattovering.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som nevnt i sted, dette er fullstendig lovlig i Norge og andre land i verden. Det er latterlig med bekymringsmelding, det er absolutt ingenting straffbart med dette. Barnevernet er forøvrig hjertelig velkommen hos oss. Vi er et oppegående og resurssterkt par som har gode jobber. For oss er dette helt normalt.

Og for øvrig, bildene av tatoveringene er ikke lagt ut av meg.

Hilsen TS

Anonymous poster hash: d263b...5d6

Hvor gamle er barna? Hvorfor kan du ikke vente til de er 16, tror ingen seriøse steder tatoverer før den alderen, og useriøse vil dere vel ikke utsette barna for? Selvfølgelig spørs det om barna har lyst til å tatovere "Mamma" når de først skal få en tatovering i 16-årsalderen. Og det spørs om de holder ut smerten før det. Og det spørs om de vil synes det er kult og greit når de 20? Og 40? og 80?

Personlig synes jeg det er en soleklar barnevernssak, hvis dere tar et så uklokt, og så smertefult, og så irreversibelt valg på vegne av barna, som vil være til åpenbar ulempe for dem, bør man jo se på hvilke andre valg dere gjør.

Les her:

http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Sier-nei-til-tatovering-av-barn-2610389.html

Anonymous poster hash: 577fc...154

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva slags studio er det som tatoverer babyer, da? Ja, for det er vel et studio og ikke en fyr som tatoverer hjemme i sin egen stue?



Anonymous poster hash: 45066...5e1
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt i sted, dette er fullstendig lovlig i Norge og andre land i verden. Det er latterlig med bekymringsmelding, det er absolutt ingenting straffbart med dette. Barnevernet er forøvrig hjertelig velkommen hos oss. Vi er et oppegående og resurssterkt par som har gode jobber. For oss er dette helt normalt.

Og for øvrig, bildene av tatoveringene er ikke lagt ut av meg.

Hilsen TS

Anonymous poster hash: d263b...5d6

Nei det er da aldeles ikke lovlig å tatovere babyer i Norge. Oppegående og ressurssterk? Du fremstår motsatt.

Anonymous poster hash: 2a54d...209

Endret av Bond
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt ganske så sur på mine foreldre dersom de hadde tatovert "mamma" eller "pappa" på meg som barn. La de bestemme selv etter at de er myndige. Jeg har vanskeligheter for å tro at dette ikke er troll.



Anonymous poster hash: d235e...de8
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ikke ta hull i ørene på katta mens du er i gang og?



Anonymous poster hash: 5b9ab...b85
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skal du få barna til å sitte i ro lenge nok til at det i det heletatt blir fint var min første tanke...? Og nei... Bare nei.



Anonymous poster hash: 2ed74...d39
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som nevnt i sted, dette er fullstendig lovlig i Norge og andre land i verden. Det er latterlig med bekymringsmelding, det er absolutt ingenting straffbart med dette. Barnevernet er forøvrig hjertelig velkommen hos oss. Vi er et oppegående og resurssterkt par som har gode jobber. For oss er dette helt normalt.

Og for øvrig, bildene av tatoveringene er ikke lagt ut av meg.

Hilsen TS

Anonymous poster hash: d263b...5d6

Det gir deg likevel ingen rett til å markere barnet ditt for evig og alltid med et budskap DU mener de skal gå med. Du eier ikke barnet ditt, selv om du har født det.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden må jo være tull da.... Ingen er vel sååå dumme at de tatoverer barna sine. Dessuten - tatoveringer er så harry!



Anonymous poster hash: ebfb0...578
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde foreldrene mine tatovert det på meg hadde jeg blitt .. "foreldreløs" :P

Er dette seriøst?

Endret av zse09
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig syns jeg tatoveringer med barnas navn er ganske merkelig. Skal ikke legge meg borti hva andre velger å tatovere på kroppen sin, men jeg syns det er blodharry. Spesielt de som bare tatoverer selve navnet på barnet og fødsels dato. Lite kunstnerisk og veldig lite kreativt. Bryr meg ikke så veldig på den måten at jeg reagerer hvis jeg ser noen har det altså, men jeg tenker jo mitt :)

Og det er absolutt ikke lov å påføre unødvendig smerte på barn. For å ta en tatovering er nemlig vondt! Spesielt for et lite barn. Så jo, det er ulovlig i Norge.

Håper virkelig dette er en tulletråd altså :/



Anonymous poster hash: 5acaa...489
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forresten ikke bare en barnevernsak. Dere vil nok også bli dømt for barnemishandling.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er selv glad i tatoveringer og har selv mange, både barnas navn, bryllupsdato og gubbens forbokstav blandt annet, men det kunne IKKE falt jeg inn å ha tatovere ungene med mamma eller pappa. Tror ikke de vil synes det er særlig kult. Over til det du lurte på, enten kjører dere begge eller ingen. Mor/datter og far/sønn greia dere har for dere funker på ingen måte...

Anonymous poster hash: 7b53a...3b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden når ble det lov å påføre barn på ett og tre unødvendig smerte? Og ikke bare hadde jeg ansett dette som barnemishandling, det er ondskapsfullt. Tenk hvis barna dine og dere har en massiv krangel når de blir eldre og kutter kontakten med dere, noe som skjer både titt og stadig, så har du bestemt fra de var små barn at de for alltid må bære med seg deg og mannen din.

Jeg beklager å si det, men du er et uintelligent, egoistisk og ondskapsfullt menneske.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt utrolig at det ikke finnes en nedre grense for å tatovere seg.

Det er nå en sak, men å tvangstattovere barn som ikke har samtykkekompetanse er noe annet.

Regner med at det er et troll, dog.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde foreldrene mine tatovert "mamma" eller "pappa" på meg som barn hadde jeg anmeldt dem når jeg ble gammel nok. Og tattoveringsstudioet, som tross alt har tatovert noen uten deres samtykke...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...