AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #1 Skrevet 12. mai 2015 Jeg og mannen min tenkte å tattovere barnas navn på hver av oss. VI har en jente på litt over året og en gutt på tre. Jeg har tattovert jentas navn, far skal få tattovert guttens navn, og barna skal få "mamma" og "pappa".... vi tenkte det binder oss som familie sammen. Er det et problem at vi foreldre ikke har begge barnas navn tattovert og tilsvarende hos barna? Tenker på sjalusi osv når de blir eldre... Vi tenkte det skulle være en mor/datter - far/sønn greie. Anonymous poster hash: d263b...5d6
Florence Skrevet 12. mai 2015 #2 Skrevet 12. mai 2015 Barna skal få 'mamma' og 'pappa', hva mener du med det? Jeg synes det er litt dumt ja, begge eller ingen hadde jeg sagt. 6
Calleia Skrevet 12. mai 2015 #3 Skrevet 12. mai 2015 (endret) Jeg og mannen min tenkte å tattovere barnas navn på hver av oss. VI har en jente på litt over året og en gutt på tre. Jeg har tattovert jentas navn, far skal få tattovert guttens navn, og barna skal få "mamma" og "pappa".... vi tenkte det binder oss som familie sammen. Er det et problem at vi foreldre ikke har begge barnas navn tattovert og tilsvarende hos barna? Tenker på sjalusi osv når de blir eldre... Vi tenkte det skulle være en mor/datter - far/sønn greie. Anonymous poster hash: d263b...5d6 ? Skal barna få tatoveringer? (Mulig jeg misforstår her altså..haha) Jeg ville hatt navnet til begge barna . Du er tross alt mamman til begge to. (Eller det vil si, JEG ville ikke hatt noen, men OM det skal tatoveres, bør det være likt ) Endret 12. mai 2015 av calleia 9
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #4 Skrevet 12. mai 2015 Ja det er jo det som er spørsmålet - alle skal tatoveres... spørsmålet er om vi skal bruke "mamma" på jenten og "pappa" på gutten... de er veldig mamma og pappa jente/gutt om dere forstår. TS Anonymous poster hash: d263b...5d6
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #5 Skrevet 12. mai 2015 dere kan vel ikke forvente at barna vil tatovere mamma/pappa?.. eller er det jeg som misforstår? Anonymous poster hash: 9894c...818 17
Gjest Angry Man Skrevet 12. mai 2015 #9 Skrevet 12. mai 2015 (endret) Dere tatoverer da ikke ungene deres på 3 og 1 år med "Mamma" og "Pappa". Det er faan ta meg sinnsykt. Det er sånt jeg hadde sendt bekymringsmelding til barnevernet over. Endret 12. mai 2015 av Bond
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #10 Skrevet 12. mai 2015 Jeg synes de var fine faktisk... Anonymous poster hash: ff0b3...3b8
malicious Skrevet 12. mai 2015 #11 Skrevet 12. mai 2015 Troll eller ikke, tattoerer du barna dine kan jeg garantere deg at barnevernet står rimelig raskt på døra di. 5
SiMa Skrevet 12. mai 2015 #12 Skrevet 12. mai 2015 Hvor får dere tatovert barna? Jeg har et par smårollinger jeg gjerne skulle gitt en tatovering eller to. 4
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #13 Skrevet 12. mai 2015 Kan du ikke heller tatovere navn, telefonnummer og adresse i panna deres, i tilfelle de går seg bort? Anonymous poster hash: 45066...5e1 12
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #14 Skrevet 12. mai 2015 Hei igjen. Diskusjonen er ikke om vi skal tatovere barna, men noen elementer som vi har diskutert litt frem og tilbake her hjemme. Og til opplysning, det er ikke ulovlig å tatovere barn i Norge. De fleste studio har en selvpålagt aldersgrense, men det er fullt lovlig. Vi foreldre har selv tatoveringer og stoler på vedkommende som skal gjøre dette, både når det gjelder hygiene/smittefare osv. Det er helt vanlig og greit å ta hull i ørene til små barn, så vi ser ikke helt hva oppstyret er fra enkelte av dere. Foretrekker kun seriøse kommentarer TS Anonymous poster hash: d263b...5d6
Tirkes Skrevet 12. mai 2015 #15 Skrevet 12. mai 2015 Piercing kan gro igjen, hår gror ut. Permanent endring av kropp og utseende kan barna få velge når de er gamle nok. Enten det er hakeimplantat, tatoveringer eller ikke-medisinsk omskjæring. Dette er en veldig seriøs kommentar: jeg håper du ikke har unger. 13
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #16 Skrevet 12. mai 2015 (endret) Dere tatoverer da ikke ungene deres på 3 og 1 år med "Mamma" og "Pappa". Det er faan ta meg sinnsykt. Det er sånt jeg hadde sendt bekymringsmelding til barnevernet over. Troll eller ikke, tattoerer du barna dine kan jeg garantere deg at barnevernet står rimelig raskt på døra di. Som nevnt i sted, dette er fullstendig lovlig i Norge og andre land i verden. Det er latterlig med bekymringsmelding, det er absolutt ingenting straffbart med dette. Barnevernet er forøvrig hjertelig velkommen hos oss. Vi er et oppegående og resurssterkt par som har gode jobber. For oss er dette helt normalt. Og for øvrig, bildene av tatoveringene er ikke lagt ut av meg. Hilsen TSAnonymous poster hash: d263b...5d6 Endret 12. mai 2015 av Bond
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #17 Skrevet 12. mai 2015 Haha unnskyld meg, men dette blir virkelig for dumt. Det er en stor forskjell på en tatovering(!!) og hull i ørene. Hull kan gro, men tatoveringen er der for alltid. Om min mor hadde tatovert meg da jeg var liten, hadde jeg sett på tatoveringen med avsky. Nei, har faktisk ikke ord.Anonymous poster hash: 9894c...818 11
Calleia Skrevet 12. mai 2015 #18 Skrevet 12. mai 2015 Det er muligens ikke ulovlig å tatovere barn , men det er vel lov å bruke hue litt ? Vent til de er store nok til å ta avgjørelsen selv... Skal vi vedde på hva svaret blir da? Dette MÅ da bare være tull?? 5
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #19 Skrevet 12. mai 2015 http://m.side2.no/underholdning/holdt-snnen-fast---mens-han-ble-tatovert/3559831.htmlAnonymous poster hash: 9894c...818
Gjest mainbitch Skrevet 12. mai 2015 #20 Skrevet 12. mai 2015 Skal dere tatovere barna deres på 1 og 3 år? Jeg tror ikke det er lovlig....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå