Gå til innhold

Blir deprimert av dette

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette er voldtekt. Ta det opp med fyren at dette ikke var greit og vurder en anmeldelse.

Voldtekt er ikke kun å holde igjen noen med makt, men også presse de psykisk, slik det virker som han gjorde her. Det er spesielt i sånne situasjoner, når kvinnen har drukket at enkelte menn ser det lettere å utnytte henne, festvoldtekter er et hyppigere problem enn overfallsvoldtekter, der ofte en kamerat eller venn av kvinnen er så frempå og hun ikke tør å bli skikkelig sur på han fordi hun kjenner han som en ellers bra fyr fra før av.

Anonymous poster hash: beac2...1ea

Hva er galt med deg? Dette er ikke voldtekt. Hun var full, men hun var allikevel med på det.

Og til TS: Ja det var galt av deg. Men, vi alle gjør feil. Det som er så fint er at vi lærer av være feil, og ta det med deg videre til neste gang viss en slik sitasjon skulle skje :-)

Ikke vær så hard mot deg selv. Du viser at du angrer, og bare det er en bra ting.

Anonymous poster hash: cb539...b90

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette er voldtekt. Ta det opp med fyren at dette ikke var greit og vurder en anmeldelse.

Voldtekt er ikke kun å holde igjen noen med makt, men også presse de psykisk, slik det virker som han gjorde her. Det er spesielt i sånne situasjoner, når kvinnen har drukket at enkelte menn ser det lettere å utnytte henne, festvoldtekter er et hyppigere problem enn overfallsvoldtekter, der ofte en kamerat eller venn av kvinnen er så frempå og hun ikke tør å bli skikkelig sur på han fordi hun kjenner han som en ellers bra fyr fra før av.

Anonymous poster hash: beac2...1ea

Nå får du faen meg gi deg å rope ut voldtekt for alt mulig. Hvis det å mase om sex er voldtekt, så har jeg blitt voldtatt utallige ganger av kåte jenter! Det er lov å prøve seg, men det er KUN en selv som setter grensa for sexen!! Hilsen mann

Anonymous poster hash: 62a8a...1e1

AnonymBruker
Skrevet

Nå får jeg prøve å være litt forsiktig med hva jeg sier men...

Jeg mener fremdeles det jeg sa om heksejakt og det var ikke til Ts men til alle som popper opp etter et ullent hovedinnlegg og skriker VOLDTEKT. Det som kom fram senere av TS synes jeg er leit å høre- hennes opplevelse av det, men har lest over første innlegget og også det siste hun skrev en gang til. Hun er bare 18 og har det ikke bra psykisk som hun skrev i HI men se ting fra guttens side også (jevnaldrende)- han sitter ikke inne med den infoen vi har fått om hennes opplevelse av det. Han var pågående og når ble det unormalt? Pågående er IKKE det samme som tvang. Dette ble ikke utført med vold og det var ikke snakk om en som lå bevisstløs ved siden av han i tre timer. Som TS skriver selv så lå de der i tre timer før hun ga etter 1 til 2 min. før hun dro hjem. Som sagt skjønner jeg at TS har en dårlig opplevelse av det hele- I HI fokuserer hun på at hun følte at hun hadde gjort noe galt mot kjæresten hans. Senere oppdatering fokuserer på en helt annen side av opplevelsen.

Anonymous poster hash: 094fe...ec0

Å ha sex med en person som er så full som ts påstår hun var (hvis det stemmer),så burde man vite bedre når man selv er EDRU.

Menn som skaffer seg seg jenter som er dritings er på ville veier og bør stoppes.For de ser jo ikke på dette som noe moralsk problematisk i det hele tatt.Det er sjokkerende at flere her i tråden er av samme oppfatning.

Voldtekt trenger på ingen måte inkludere fysisk eller psykisk bruk av makt.Definisjonen av voldtekt i staffeloven omfatter også å ha sex med personer som ikke er i stand til å motsette seg handlingen.

http://no.wikipedia.org/wiki/Voldtekt

TS:

Jeg håper du anmelder dersom du føler deg voldtatt.Menn som oppfører seg som han gjorde fortjener å bli anmeldt.

Anonymous poster hash: 05e4d...7e4

AnonymBruker
Skrevet

Nå får du faen meg gi deg å rope ut voldtekt for alt mulig. Hvis det å mase om sex er voldtekt, så har jeg blitt voldtatt utallige ganger av kåte jenter! Det er lov å prøve seg, men det er KUN en selv som setter grensa for sexen!! Hilsen mann

Anonymous poster hash: 62a8a...1e1

Herregud for et flåsete og uintelligent svar!

Hvordan skal man kunne sette grense når man er for full til å ta vare på seg selv?

Da er det den mannen som var EDRU som skal sette grenser.Istedet gikk han over streken.

AnonymBruker
Skrevet

Å ha sex med en person som er så full som ts påstår hun var (hvis det stemmer),så burde man vite bedre når man selv er EDRU.

Menn som skaffer seg seg jenter som er dritings er på ville veier og bør stoppes.For de ser jo ikke på dette som noe moralsk problematisk i det hele tatt.Det er sjokkerende at flere her i tråden er av samme oppfatning.

Voldtekt trenger på ingen måte inkludere fysisk eller psykisk bruk av makt.Definisjonen av voldtekt i staffeloven omfatter også å ha sex med personer som ikke er i stand til å motsette seg handlingen.

http://no.wikipedia.org/wiki/Voldtekt

TS:

Jeg håper du anmelder dersom du føler deg voldtatt.Menn som oppfører seg som han gjorde fortjener å bli anmeldt.

Hun var jo det. Jeg har forholdt meg til det hun har beskrevet- ikke alle andre muligheter hvor man ser for seg sanseløse jenter bli dratt etter håret bak en busk. Utifra denne situasjonen tenker jeg på guttungen som ikke vet at et visst antall agressive mennesker SKRIKER etter represalier og for hva? At noen angrer sexen?

AnonymBruker
Skrevet

Hun var jo det. Jeg har forholdt meg til det hun har beskrevet- ikke alle andre muligheter hvor man ser for seg sanseløse jenter bli dratt etter håret bak en busk. Utifra denne situasjonen tenker jeg på guttungen som ikke vet at et visst antall agressive mennesker SKRIKER etter represalier og for hva? At noen angrer sexen?

Jeg tar også utgangspunkt i det hun selv beskriver.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er selv bipolar og grensesetting er en av mine største utfordringer. Hadde nok endt opp i nøyaktig samme situasjon som deg, men det er han som dreit seg fullstendig ut her. Ja du gjorde en feil, men den feilen kommer du sannsynlighvis aldri til å gjøre igjen. Og prøv å ikke la det gå så hardt inn på deg, du er bare et menneske.

Anonymous poster hash: ccb58...a32

Skrevet

"Han gjorde jo ingenting før du sa det var ok?" Gjorde ingenting? Jo så absolutt! For det første prøvde han å kle av meg heele tiden, selvom jeg nektet. Idet jeg prøvde å ta vekk hendene hans, brukte han makt og prøvde å rive av meg klærne. Jeg var LIVREDD og det er grunnen til at jeg virkelig ikke kan forstå hvorfor jeg ga etter til slutt. Hadde på meg kjole, så var enkelt for han uten at han tok av meg klærne. Hadde faktisk på meg sko også, ettersom jeg var klar til å gå hjem.. Jeg husker bare jeg lå der helt stille og død underst, og var ikke tiltrukket en plass og sa "SLUTT, jeg er ikke tiltrukket og det merker du vel, hele settingen er feil og jeg vil hjem nå.." Så svarte han med å si at jeg var altfor redd osv, og måtte ikke være så redd for da blir man ikke våt..

Men jo, jeg føler meg skyldig jeg også, ettersom jeg i det hele tatt ble med han hjem, og klinte med han..

Anonymous poster hash: 85e21...fac

Helt klart at dette er voldtekt, kjære deg! Ikke hør på dem som sier det ikke er det. Du kan vurdere å anmelde- jeg vet at mange saker blir henlagt samtidig som det er viktig å sende signaler om at voldtekt er kriminelt og ikke noe man bare lar passere. Du føler på hva du orker. Denne drittsekken fortjener verken kjæresten sin eller noen annen jente. Håper du kommer deg vekk fra den plassen du holder til på, tror det kunne vært sunt for deg ut i fra hva du skriver. Stor klem og masse lykke til- og husk at du trenger ikke å skamme deg, skylden hviler helt og fullt på han. Å kline med noen er ikke å skrive under en kontrakt på at man må ha sex senere.

• Liker 1
Skrevet

Jeg vet ikke hvor jeg skam begynne. Jeg er ei 18 år gammel jente som har slitt med manisk depresjon i 4 år nå, så det som har skjedd nå knekker meg virkelig..

På lørdag fylte jeg 18, og hadde et stort vors hos meg før jeg dro på byen. På byen ble jeg spandert på en hel haug med drinker, som resulterte til at jeg til slutt ble drittfull.. Jeg har sikkert slettet 4-5 timer av minne fra den kvelden.

Jeg ANER IKKE hvordan dette skjedde, men plutselig traff jeg en gutt fra ungdomsskoleklassen min, og vi tok følge hjem fra byen. Jeg ble med han hjem for å mimre litt før jeg skulle videre hjem til meg. Det jeg husker er at han plutselig sa jeg skulle komme å ligge hos han i sengen, og jeg gjorde som han sa. I 3 timer lå jeg der å nektet å gjøre noe med han, selvom han prøvde på alt mulig. Til slutt begynte vi å kline, men full som jeg var klarte jeg fortsatt å nekte på sex. Men til slutt, 1-2 min før jeg gikk, ga jeg etter, og lå altså med han....

Nå er jeg HELT ØDELAGT, ettersom han er SAMMEN med ei jente i min nåværende klasse. Dette var jeg fullt klar over, og dette var grunne til at jeg nektet alle timene. Er virkelig så skuffet over meg selv at jeg gjor det det siste minuttet, hvordan i helvette kunne jeg????

Sendte han en melding igår og sa jeg var helt i fra meg og livredd, og han svarte "takk for igår, og sorry for at jeg var så påtrengende..". Vi LOVET hverandre å holde dette hemmelig, men jeg sliter så sinnsykt nå. Måtte holde meg hjemme fra skolen idag, er så psykisk og fysisk uvell, har grått konstant siden søndagsmorgen og vet ikke hva jeg skal gjøre..

Dersom jeg sier noe til kjæresten, er det JEG som får svi.. Det er JEG som kommer til å bli hatet, utstøtt og få skylda. Hele hjemstedet mitt elsker denne gutten, men har ikke særlig formening om meg. Jeg er såå lei meg, det verste er st han var EDRU og jeg hadde sikkert 2-3 i promille.. HVA SKAL JRG GJØRE? Hvis dette noengang kommer ut tror jeg faktisk jeg kunne drept meg selv.. Utroskap er det jævligste jeg vet, og jeg kommer aldri til å tilgi meg selv for dette. Hjelp..

Forstår det er vanskelig nå,men med tiden vil dette bli til et fjernt minne.

Bruk det som en dyrkjøpt erfaring,men ikke plag deg selv med dårlig samvittighet.Denne gutten mangler empati og respekt for andre mennesker.Normale oppegående menn presser seg ikke på jenter som er drita fulle.Så du skal gå ut med hevet hode og ikke føle noen som helst skyld.

Håper det går litt bedre med deg nå.

AnonymBruker
Skrevet

Dette er ingen OPPLAGT voldtekt, nå må dere rulle inn. Jeg er møkk lei av å høre "jeg ville egentlig ikke men gjorde det allikevel" for så i ettertid å kalle det voldtekt. Seriøst?!

Ja,- det er en hårfin og vanskelig balansegang. Og dersom alle som har fullbyrdet et samleie de egentlig ikke ønsket var voldtektsofre ville vi ALLE vært voldtektsofre.

Trådstarter la seg i samme seng som voldtektsforbruteren(?!) av egen vilje. Hun var ikke fullere enn at hun har god oversikt over hvor lenge hun nektet.

(3 timer. Hun har hatt 3 timer på seg til å finne et annet sted å sove. 3 timer til å komme på bedre tanker.)

Husk også at det alltid finnes 3 versjoner av en sak. Hennes, hans og den egentlige. Å sitte på sidelinjen og dømme en person til voldtektsforbryter etter å ha hørt den desperate angrende versjonen er intet annet enn skremmende og særs drøyt. Skjerp dere!

Anonymous poster hash: 5ae3c...861
  • Liker 1
Gjest Amémonos
Skrevet

- TS var dritings, fyren var edru.

- TS var redd og sa nei flere ganger, fyren prøvde å rive av henne klærne og sa at hun ikke måtte være så redd fordi hun da ikke ville bli våt.

- Fyren endte til slutt opp med å ha sex med henne til tross for avslag, at hun var klar for å dra hjem og ikke var med på det, men bare lå der.

Har jeg forstått dette riktig? I såfall har jeg bare én ting å si: dere som ikke mener at dette var voldtekt bør skamme dere. Fy faen.

Skrevet

Skjønner at du sliter psykisk, å bli drita og tenke på hva skjedde i fylla er ikke artig.

vi er bare mennesker og vi gjør feil. Det er sånn man lære. For å unngå mer drama bør du ikke si det til kjæresten hans. Prøv å ha kontroll neste gang du skal på byen!

Og han fyren er en idiot som kommer sikkert til å være utro mot kjæresten sin igjen. Ja, han utnyttet deg på en måte, fordi det er ingen hemmelighet at folk i fylla er i stand til å gjøre ting de ellers ville aldri ha gjort.

Men for guds skyld ikke anmeld han!!! Så lei av at folk misbruker ordet VOLDTEKT. Du har ikke blitt voldtatt! Du var uheldig denne kvelden og må lære deg å passe på deg selv! Ikke bli med noen hjem hvis du vet de har kjæreste. Prøv å være edru nok til å unngå sånne situasjoner! Jeg har gått på flere smeller før jeg fant ut hvor mye jeg kan drikke på fest. Det tror jeg de aller fleste har gjort også.

Ikke skam deg over det som skjedde. Glem fyren, ikke skriv meldinger til han heller. Hva hvis dama hans ser det?

Og du vil sikkert ikke være uvenner med henne med tanke på at du sliter psykisk.

Skrevet

Nå får jeg prøve å være litt forsiktig med hva jeg sier men...Jeg mener fremdeles det jeg sa om heksejakt og det var ikke til Ts men til alle som popper opp etter et ullent hovedinnlegg og skriker VOLDTEKT. Det som kom fram senere av TS synes jeg er leit å høre- hennes opplevelse av det, men har lest over første innlegget og også det siste hun skrev en gang til. Hun er bare 18 og har det ikke bra psykisk som hun skrev i HI men se ting fra guttens side også (jevnaldrende)- han sitter ikke inne med den infoen vi har fått om hennes opplevelse av det. Han var pågående og når ble det unormalt? Pågående er IKKE det samme som tvang. Dette ble ikke utført med vold og det var ikke snakk om en som lå bevisstløs ved siden av han i tre timer. Som TS skriver selv så lå de der i tre timer før hun ga etter 1 til 2 min. før hun dro hjem. Som sagt skjønner jeg at TS har en dårlig opplevelse av det hele- I HI fokuserer hun på at hun følte at hun hadde gjort noe galt mot kjæresten hans. Senere oppdatering fokuserer på en helt annen side av opplevelsen. Anonymous poster hash: 094fe...ec0

Enig.

AnonymBruker
Skrevet

- TS var dritings, fyren var edru.

- TS var redd og sa nei flere ganger, fyren prøvde å rive av henne klærne og sa at hun ikke måtte være så redd fordi hun da ikke ville bli våt.

- Fyren endte til slutt opp med å ha sex med henne til tross for avslag, at hun var klar for å dra hjem og ikke var med på det, men bare lå der.

Har jeg forstått dette riktig? I såfall har jeg bare én ting å si: dere som ikke mener at dette var voldtekt bør skamme dere. Fy faen.

Ts gir ikke en sammenhengende forklaring på hva som skjedde og hva hun tenkte. Hun gikk med på å ha sex. Hun sier grunnen til at hun først ikke gjorde det, var at han hadde kjæreste. Hun ble værende i en seng hvor han hele tiden gjorde tilnærmelser, selv om hun så langt ikke beskriver noe som tilsier at han ville komme til å bruke makt. Hun klinte med ham, som gjorde at han tenkte hun ville bli med på notene.

Slik jeg ser det beskrevet brukte han langvarige tilnærmelser og overtalelser, ikke vold, tvang, trusler eller bevisstløshet.

En del av årsaken til at det ble som det ble, ligger i prosessen hos ts. Det kan ha delvis med bipolaritet og promille å gjøre, men mange andre har også problemer med å se sin vilje, bedømme konsekvenser og hevde sine grenser når en annen er pågående. Det må hun øke bevisstheten rundt og lære når hun mister kontrollen og hvordan hun kan beskytte seg fra situasjoner hvor hun risikerer å miste kontroll over hva hun vil og hvordan hun hevder grenser. Voltekt er når noen andre tar kontroll over deg. Her kunne hun sannsynlig unngått det hele ved å reise seg, glefse et ordentlig nei, og forlate leiligheten.

Det er min tolkning, basert på det hun har skrevet. Hvis den er riktig er hun ikke tjent med å legge alt på ham, men også å lære seg hvilken makt hun har til å komme seg ut av en situasjon og ta gode valg for seg selv, og se når en situasjon kan eskalere og fjerne seg før det går for langt.

Anonymous poster hash: 6befe...eb8

AnonymBruker
Skrevet

TS HER

Nå har jeg lest gjennom alt dere har skrevet, og ser ut som flertallet mener jeg ikke skal anmelde det, noe jeg heller ikke kommer til å gjøre. Likevel er dette noe som fortsatt plager meg aldeles både på skolen(hvor kjæresten er) og i fritiden. Men jeg forstår selv at jeg er skyldig og sendte ut feil signaler. Forstår bare ikke HVORDAN jeg skal komme meg videre, dette ødela meg virkelig..

Noen som har vært i lignende situasjon? Forsvinner skammen, angeren og skyldfølelsen til slutt?.. Klarer ikke dette.

AnonymBruker
Skrevet

TS HER

Nå har jeg lest gjennom alt dere har skrevet, og ser ut som flertallet mener jeg ikke skal anmelde det, noe jeg heller ikke kommer til å gjøre. Likevel er dette noe som fortsatt plager meg aldeles både på skolen(hvor kjæresten er) og i fritiden. Men jeg forstår selv at jeg er skyldig og sendte ut feil signaler. Forstår bare ikke HVORDAN jeg skal komme meg videre, dette ødela meg virkelig..

Noen som har vært i lignende situasjon? Forsvinner skammen, angeren og skyldfølelsen til slutt?.. Klarer ikke dette.

Hei, jeg er en av de som er veldig overrasket over de som har ment at du skal anmelde det og synes det er fint å høre at du har bestemt deg for å ikke gjøre det. Fornuftig avgjørelse! Du er ikke skyldig og det er ikke han heller; det er bare en kjip ting som har skjedd og en sånn typisk greie som blekner med tiden og gjør mindre vondt etter som tiden går (med tanke på at du har dårlig samvittighet overfor kjæresten hans mener jeg). Samtidig er dette en hendelse som man lærer mye av- man lærer at man styrer unna en lignende situasjon senere, det er en del av det å bli voksen så du får prøve å tenke på det som noe lærerikt. Skammen, angeren og skyldfølelsen går vekk, det lover jeg deg.

AnonymBruker
Skrevet

Hva slags sinnsforvirrede mennesker fastslår enkelt at dette er voldtekt og bør anmeldes basert på begrenset informasjon på et forum, hvor en angrende jente også sier at hun ble med på det?

Forsøk å ødelegge livet til en tilfeldig gutt basert på en kjapp dom bak tastaturet. DET er de skremmende holdningene i denne tråden.

Anonymous poster hash: b687b...171
AnonymBruker
Skrevet

Det du snakker om her er på siden. Moralsk problematisk? Ja. Ulovlig? Nei.

"De burde stoppes". Ved å hive inn en anmeldelse, visstnok. Jeg finner det problematisk at enkelte kvinner her viser holdninger om at det er ok å ta loven i hånd for å stoppe menn som bruker kvinner fordi de finner det moralsk problematisk. Sorry, det er ikke slik verden fungerer. Det er nok mange som hadde håpet de kunne ringe til politiet hver gang de ble brukt for sex, mannen var utro eller en venn dolket deg i ryggen. Men disse tingene er faktisk en del av livet.

TS var full, men hun var bevisst. Var hun bevisstlos, hadde saken stilt seg annerledes. Det er ikke forbudt å ha sex med fulle mennesker, eller drikke seg full og så ha sex. Det er heller ikke forbudt å mase eller presse. Dessverre. Grensene må settes et sted.

TS skriver i startinnlegget at hun ga etter (dog hun bringer nye detaljer på banen når noen sinte KG-brukerehar klart å sette ordet "voldtekt" i hodet på henne). Da forholder man seg til det.

Jeg er kvinne selv men dette minner om en hysterisk feminist-mobb som har andre motiver selv og noen bakenforliggende issues med menn.

Anonymous poster hash: b252a...e8d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...