Gå til innhold

Blir deprimert av dette

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke hvor jeg skam begynne. Jeg er ei 18 år gammel jente som har slitt med manisk depresjon i 4 år nå, så det som har skjedd nå knekker meg virkelig..

På lørdag fylte jeg 18, og hadde et stort vors hos meg før jeg dro på byen. På byen ble jeg spandert på en hel haug med drinker, som resulterte til at jeg til slutt ble drittfull.. Jeg har sikkert slettet 4-5 timer av minne fra den kvelden.

Jeg ANER IKKE hvordan dette skjedde, men plutselig traff jeg en gutt fra ungdomsskoleklassen min, og vi tok følge hjem fra byen. Jeg ble med han hjem for å mimre litt før jeg skulle videre hjem til meg. Det jeg husker er at han plutselig sa jeg skulle komme å ligge hos han i sengen, og jeg gjorde som han sa. I 3 timer lå jeg der å nektet å gjøre noe med han, selvom han prøvde på alt mulig. Til slutt begynte vi å kline, men full som jeg var klarte jeg fortsatt å nekte på sex. Men til slutt, 1-2 min før jeg gikk, ga jeg etter, og lå altså med han....

Nå er jeg HELT ØDELAGT, ettersom han er SAMMEN med ei jente i min nåværende klasse. Dette var jeg fullt klar over, og dette var grunne til at jeg nektet alle timene. Er virkelig så skuffet over meg selv at jeg gjor det det siste minuttet, hvordan i helvette kunne jeg????

Sendte han en melding igår og sa jeg var helt i fra meg og livredd, og han svarte "takk for igår, og sorry for at jeg var så påtrengende..". Vi LOVET hverandre å holde dette hemmelig, men jeg sliter så sinnsykt nå. Måtte holde meg hjemme fra skolen idag, er så psykisk og fysisk uvell, har grått konstant siden søndagsmorgen og vet ikke hva jeg skal gjøre..

Dersom jeg sier noe til kjæresten, er det JEG som får svi.. Det er JEG som kommer til å bli hatet, utstøtt og få skylda. Hele hjemstedet mitt elsker denne gutten, men har ikke særlig formening om meg. Jeg er såå lei meg, det verste er st han var EDRU og jeg hadde sikkert 2-3 i promille.. HVA SKAL JRG GJØRE? Hvis dette noengang kommer ut tror jeg faktisk jeg kunne drept meg selv.. Utroskap er det jævligste jeg vet, og jeg kommer aldri til å tilgi meg selv for dette. Hjelp..

Anonymous poster hash: 85e21...fac

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For det første: :klemmer:

For det andre: ikke vær så hard mot deg selv. Vi gjør alle feil her i livet. Det er hva vi lærer av dem som sier noe om hvem vi er, og det er klart at du angrer veldig på dette og helst skulle hatt det ugjort. Det forteller meg at du er et samvittighetsfullt og godt menneske som tok feil valg. Jeg vil likevel understreke at det faktisk ikke er du som har en forpliktelse overfor denne jenta. Det er det kjæresten hennes som har. Og det var rett og slett ufyselig av ham å gå frem på denne måten, spesielt når han var edru og du sterkt beruset.

Når det gjelder frykten for å få skylda eller bli utsøtt forstår jeg at alt det virker dramatisk nå, men her mener jeg det er viktig å se litt stort på det. Du sier du er 18 år. Jeg kan love deg at om noen år kommer du ikke til å bry deg om 90% av disse menneskene - noen vil du knapt huske, andre vil du kanskje aldri se igjen. Livet begynner langt på vei etter man er ferdig på videregående og skal ut i voksenlivet. Da kommer dette bare til å sitte igjen som et vondt minne, men ett du har lært av.

Vet det er vanskelig å si noe som hjelper, men det er i alle fall mine tanker rundt dette.

Anonymous poster hash: fca95...e71
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Dette er voldtekt. Ta det opp med fyren at dette ikke var greit og vurder en anmeldelse.
Voldtekt er ikke kun å holde igjen noen med makt, men også presse de psykisk, slik det virker som han gjorde her. Det er spesielt i sånne situasjoner, når kvinnen har drukket at enkelte menn ser det lettere å utnytte henne, festvoldtekter er et hyppigere problem enn overfallsvoldtekter, der ofte en kamerat eller venn av kvinnen er så frempå og hun ikke tør å bli skikkelig sur på han fordi hun kjenner han som en ellers bra fyr fra før av.

Anonymous poster hash: beac2...1ea
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette er voldtekt. Ta det opp med fyren at dette ikke var greit og vurder en anmeldelse.

Voldtekt er ikke kun å holde igjen noen med makt, men også presse de psykisk, slik det virker som han gjorde her. Det er spesielt i sånne situasjoner, når kvinnen har drukket at enkelte menn ser det lettere å utnytte henne, festvoldtekter er et hyppigere problem enn overfallsvoldtekter, der ofte en kamerat eller venn av kvinnen er så frempå og hun ikke tør å bli skikkelig sur på han fordi hun kjenner han som en ellers bra fyr fra før av.

Jeg vurderer faktisk å anmelde, men samtidig føler jeg meg så skyldig som gikk med på det til slutt.. Er så redd for å ikkje bli trodd dersom jeg anmelder, men kan virkelig ikke leve sånn som dette

• Liker 1
Skrevet

Herregud, du må da ikke anmelde han for voldtekt!!! Du sier jo at du gikk med på det!

Han burde nok vært smartere, men voldtekt kan man vel ikke kalle det?? Du sier jo at grunnen til at du holdt igjen er kjæresten hans! Hvis jeg ikke har misforstått er det ikke pga sexen du er fra deg, men du er redd for hva folk skal si! Han gjorde jo ingenting før du sa det var ok? Riktignok var du full og han edru, så han var ikke særlig smart. Bare du vet om dette var voldtekt, men det virker ikke sånn for meg. Jeg kan ta feil, men vær sikker på at du anmelder av riktig grunn og ikke fordi du er desperat!

Noe helt annet: du er ung, alt føles som en big deal (tenker på utroskapen), men det er nå du kan gjøre feil! Du kommer ikke til å gjøre dette igjen. Ta det som en livserfaring! Ikke legg så mye i det! Hold kjeft om det hvis du tror folk blir sure. Ingen har noe med det! Når du blir eldre, skjønner du at dette ikke var en stor sak som er verdt å ødelegge seg selv for. (Men mindre det var voldtekt!)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du må anmelde ham for voldtekt, for det er faktisk det det er når han tvinger seg på deg vel vitende om at du er dritings.Han utnyttet uten tvil situasjonen.

Anonymous poster hash: 05e4d...7e4
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er det absolutt ikke- blir flau over mitt eget kjønn sånn som noen holder på nå for tiden. Dette er IKKE en voldtekt! Stygt gjort å sette griller i hodene på så unge jenter.

Anonymous poster hash: 094fe...ec0

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Voldtekt er vel når man tvinger noen til sex. Og det er vel det TS har blitt utsatt for her? Når jenta er dritings er dømmekraften satt ned.

Anonymous poster hash: 04348...b1b
  • Liker 2
Skrevet

Du må anmelde ham for voldtekt, for det er faktisk det det er når han tvinger seg på deg vel vitende om at du er dritings.Han utnyttet uten tvil situasjonen.

Dette er IKKE en voldtekt ut ifra det TS skriver. At folk her kaller dette voldtekt er skremmende og et hån mot de som faktisk blir voldtatt

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er det absolutt ikke- blir flau over mitt eget kjønn sånn som noen holder på nå for tiden. Dette er IKKE en voldtekt! Stygt gjort å sette griller i hodene på så unge jenter.

Så hvis du drakk det for full er det fritt frem for alle som vil knulle deg?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Voldtekt er vel når man tvinger noen til sex. Og det er vel det TS har blitt utsatt for her? Når jenta er dritings er dømmekraften satt ned.

Og da er det greit at en edru person har sex med deg, selv om du har sagt nei?

Det er mildt sagt sjokkerende holdninger som kommer fram i denne tråden.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Herregud, du må da ikke anmelde han for voldtekt!!! Du sier jo at du gikk med på det!

Han burde nok vært smartere, men voldtekt kan man vel ikke kalle det?? Du sier jo at grunnen til at du holdt igjen er kjæresten hans! Hvis jeg ikke har misforstått er det ikke pga sexen du er fra deg, men du er redd for hva folk skal si! Han gjorde jo ingenting før du sa det var ok? Riktignok var du full og han edru, så han var ikke særlig smart. Bare du vet om dette var voldtekt, men det virker ikke sånn for meg. Jeg kan ta feil, men vær sikker på at du anmelder av riktig grunn og ikke fordi du er desperat!

Noe helt annet: du er ung, alt føles som en big deal (tenker på utroskapen), men det er nå du kan gjøre feil! Du kommer ikke til å gjøre dette igjen. Ta det som en livserfaring! Ikke legg så mye i det! Hold kjeft om det hvis du tror folk blir sure. Ingen har noe med det! Når du blir eldre, skjønner du at dette ikke var en stor sak som er verdt å ødelegge seg selv for. (Men mindre det var voldtekt!)

"Han gjorde jo ingenting før du sa det var ok?" Gjorde ingenting? Jo så absolutt! For det første prøvde han å kle av meg heele tiden, selvom jeg nektet. Idet jeg prøvde å ta vekk hendene hans, brukte han makt og prøvde å rive av meg klærne. Jeg var LIVREDD og det er grunnen til at jeg virkelig ikke kan forstå hvorfor jeg ga etter til slutt. Hadde på meg kjole, så var enkelt for han uten at han tok av meg klærne. Hadde faktisk på meg sko også, ettersom jeg var klar til å gå hjem.. Jeg husker bare jeg lå der helt stille og død underst, og var ikke tiltrukket en plass og sa "SLUTT, jeg er ikke tiltrukket og det merker du vel, hele settingen er feil og jeg vil hjem nå.." Så svarte han med å si at jeg var altfor redd osv, og måtte ikke være så redd for da blir man ikke våt..

Men jo, jeg føler meg skyldig jeg også, ettersom jeg i det hele tatt ble med han hjem, og klinte med han..

AnonymBruker
Skrevet

eller når man utnytter noen som sover eller er for full til å kunne ta vare på seg selv.

• Liker 2
Skrevet

Virker som om du ville ha sex, men pga moral holdt deg tilbake selv om du kanskje gav signaler om at du egentlig ville. Du la deg i senga med han, og du sa deg villig til å ha sex med han etter "mas" fra hans del som mest sannsynligvis kom fra at du faktisk la deg i senga med han samt klinte med han.

Det hjelper heller ikke å unnskylde det og anmelde det som voldtekt når det i virkeligheten ikke var det. Det vil aldri gå igjennom og resultatet vil jo være mye verre enn om det kommer frem at han var utro med deg.

Det virker som om du legger all skyld på deg selv også, og det kan du jo ikke gjøre. Det er faktisk verre å være den som er utro på sin partner enn for deg som er full og mulig litt småkosesyk og være med på notene så lenge det var mulig før du gav inn. Uansett hvor godt likt han er eller hvor godt likt du er. Om folk setter seg på hans side så er det noe galt i hjemtraktene dine isåfall.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er et tvilstilfelle. Jeg vet ikke helt hva den lovmessige definisjonen av voldtekt er, men for meg er det voldtekt hvis gutten skjønner at jenta ikke har lyst men allikevel presser seg på. Dette er jo selvfølgelig veldig vanskelig å bevise.

Anonymous poster hash: fd5f6...841
Skrevet

For det første: IKKE anmeld dette. Det har du ingen rett til, da han ikke har voldtatt deg. Ja, han maset, men du ga etter - frivillig. Dessuten får ikke en anmeldelse deg til å glemme dette fortere.

For det andre: Slapp av :) Du er for streng mot deg selv. Så lenge du ikke tenker å ha noe mer romantisk/seksuell kontakt med denne personen, holder du deg unna kjæresten hans. Gjort er gjort, og du kan ikke gjøre noe for å fikse det. Du kan bare unngå å gjøre det værre.

Kom deg over det ved å bare overse alt. Ikke ha mer kontakt med fyren, og ikke vær annerledes rundt kjæresten hans.

Og grunnen til at han ble så gira på sex er nok fordi du sendte han blandede signaler. Du tok imot drinker fra han (?), du ble med han hjem, du lå i sengen med han og du klinte med han. Jeg ville nok også fått forhåpninger. Men litt dumt at han var edru (noe som gjør at han i hvert fall burde tenkt på kjæresten) og at du var stupfull.

Se på dette som en ONS du skal glemme. Slapp av. Ingen kommer til å finne ut av det så lenge dere holder tett. Du trenger ikke ta "selvmord". Og om det verste skulle skje, så tror jeg de fleste vil se på han som the bad guy. Det er jo hans ansvar å sørge for å ikke såre kjæresten sin. Det er hans rykte som vil bli skadd (i hvert fall mye mer enn ditt).

Alle gjør feil, og er man heldig lærer man av det. Det har du gjort :)

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Så hvis du drakk det for full er det fritt frem for alle som vil knulle deg?

Det er jo ikke dette som var tilfellet her. Jeg synes jeg leser det oftere og oftere at man skal anmelde ting som ikke har noe med overgrep og voldtekt å gjøre. Det er skremmende hva slags heksejakt som er satt igang ang dette temaet- anmeld, anmeld, dette er et overgrep. I overdramatiseringen drukner stemmene til de som har blitt voldtatt.

• Liker 3
Skrevet

"Han gjorde jo ingenting før du sa det var ok?" Gjorde ingenting? Jo så absolutt! For det første prøvde han å kle av meg heele tiden, selvom jeg nektet. Idet jeg prøvde å ta vekk hendene hans, brukte han makt og prøvde å rive av meg klærne. Jeg var LIVREDD og det er grunnen til at jeg virkelig ikke kan forstå hvorfor jeg ga etter til slutt. Hadde på meg kjole, så var enkelt for han uten at han tok av meg klærne. Hadde faktisk på meg sko også, ettersom jeg var klar til å gå hjem.. Jeg husker bare jeg lå der helt stille og død underst, og var ikke tiltrukket en plass og sa "SLUTT, jeg er ikke tiltrukket og det merker du vel, hele settingen er feil og jeg vil hjem nå.." Så svarte han med å si at jeg var altfor redd osv, og måtte ikke være så redd for da blir man ikke våt..

Men jo, jeg føler meg skyldig jeg også, ettersom jeg i det hele tatt ble med han hjem, og klinte med han..Anonymous poster hash: 85e21...fac

Ok, dette kom ikke fram i hovedinnlegget! Da stiller det seg heeelt annerledes!!! Da synes jeg han gikk laaangt over streken! Selv om du kliner med noen betyr IKKE det at de kan ligge med deg mot din vilje!

Da er det faktisk voldtekt!

Skrevet

Det er jo ikke dette som var tilfellet her. Jeg synes jeg leser det oftere og oftere at man skal anmelde ting som ikke har noe med overgrep og voldtekt å gjøre. Det er skremmende hva slags heksejakt som er satt igang ang dette temaet- anmeld, anmeld, dette er et overgrep. I overdramatiseringen drukner stemmene til de som har blitt voldtatt. Anonymous poster hash: 094fe...ec0

Dette er jeg enig i, og var det jeg tenkte når jeg leste HI først. Men nå var det jo verre enn det første innlegget beskrev!

AnonymBruker
Skrevet

Dette er jeg enig i, og var det jeg tenkte når jeg leste HI først. Men nå var det jo verre enn det første innlegget beskrev!

Nå får jeg prøve å være litt forsiktig med hva jeg sier men...

Jeg mener fremdeles det jeg sa om heksejakt og det var ikke til Ts men til alle som popper opp etter et ullent hovedinnlegg og skriker VOLDTEKT. Det som kom fram senere av TS synes jeg er leit å høre- hennes opplevelse av det, men har lest over første innlegget og også det siste hun skrev en gang til. Hun er bare 18 og har det ikke bra psykisk som hun skrev i HI men se ting fra guttens side også (jevnaldrende)- han sitter ikke inne med den infoen vi har fått om hennes opplevelse av det. Han var pågående og når ble det unormalt? Pågående er IKKE det samme som tvang. Dette ble ikke utført med vold og det var ikke snakk om en som lå bevisstløs ved siden av han i tre timer. Som TS skriver selv så lå de der i tre timer før hun ga etter 1 til 2 min. før hun dro hjem. Som sagt skjønner jeg at TS har en dårlig opplevelse av det hele- I HI fokuserer hun på at hun følte at hun hadde gjort noe galt mot kjæresten hans. Senere oppdatering fokuserer på en helt annen side av opplevelsen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...