AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #101 Del Skrevet 11. mai 2015 Har sett dette selv! folk som åpner ting for så å ta noe av det, og legge tilbake resten. Skjønner ikke greia, hvorfor ikke bare pakke hele dritten i lommen og håpe på det beste ts Anonymous poster hash: 211a1...7c8 Enig. De er tyver, men de er feige tyver. Hadde på et vis hatt mer respekt for en innbruddstyv som stakk av med plasmatv mitt. Da later du ikke som du er lovlydig ihvertfall. Anonymous poster hash: 7f946...e4b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #102 Del Skrevet 12. mai 2015 Jeg gjentar : kurvene med jordbær er som regel havfulle, noen gange t.om mindre enn halvfulle. Ofte forekommer det dårlige bær. Skal man betale full pris for en havfull kurv med dårlige bær? Nei. Kan man ta ekstra bær i denne situasjonen : ja. Er det helt forferdelig hvis noen tar noen ekstra bær, da de uansett ofte må KASTE mange av bærene, fordi de blir fort dårlige? Hva er verst? At folk tar noen ekstra bær så de blir spist når kunden uansett betaler for en kurv med bær, eller at butikken må kaste de bærene fordi de blir dårlig i løpet av natten? Definitivt bedre at folk spiser bærene, det er og det mest etiske. Så kan du ts, og andre overkontrollerende mennesker lage dere egne butikker der alt blir målt opp og ned i mente slik det var under Sovietunionen. Mens vi andre kan kose oss med gode jordbær som gjør både kropp og sinn godt! Og utifra det du har skrevet her ts, virker du mye mer smålig enn de som tar ekstra bær, der du virkelig ser ut til at dette er det viktigste i livet ditt. Veier det ene og det andre, fikk et litt dårlig bær idag osv, du ser ut til å trenge utvide horisonten din. Du er dessverre på bærtur! Mens vi andre kan kose oss med gode jordbær som gjør både kropp og sinn godt! Takk for meg. Anonymous poster hash: 74ae9...a65 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #103 Del Skrevet 12. mai 2015 Jeg gjentar : kurvene med jordbær er som regel havfulle, noen gange t.om mindre enn halvfulle. Ofte forekommer det dårlige bær. Skal man betale full pris for en havfull kurv med dårlige bær? Nei. Kan man ta ekstra bær i denne situasjonen : ja. Er det helt forferdelig hvis noen tar noen ekstra bær, da de uansett ofte må KASTE mange av bærene, fordi de blir fort dårlige? Hva er verst? At folk tar noen ekstra bær så de blir spist når kunden uansett betaler for en kurv med bær, eller at butikken må kaste de bærene fordi de blir dårlig i løpet av natten? Definitivt bedre at folk spiser bærene, det er og det mest etiske. Så kan du ts, og andre overkontrollerende mennesker lage dere egne butikker der alt blir målt opp og ned i mente slik det var under Sovietunionen. Mens vi andre kan kose oss med gode jordbær som gjør både kropp og sinn godt! Og utifra det du har skrevet her ts, virker du mye mer smålig enn de som tar ekstra bær, der du virkelig ser ut til at dette er det viktigste i livet ditt. Veier det ene og det andre, fikk et litt dårlig bær idag osv, du ser ut til å trenge utvide horisonten din. Du er dessverre på bærtur! Mens vi andre kan kose oss med gode jordbær som gjør både kropp og sinn godt! Takk for meg.Anonymous poster hash: 74ae9...a65 Men det er ingen som diskuterer med deg om at du skal betale for en halvfull kurv, men da håper jeg du veier den for det er ikke sikkert det er for lite i den, bare fordi det ser sånn ut. Det er heller ingen som diskuterer med det om du tar et jordbær eller to, fordi det kanskje er noen som er dårlige. TS og alle vi andre som syns du diskuterer med og som tydeligvis syns e smålige er at det er mange som virkelig topper kurvene, at det er mange som ikke bare topper men fyller opp litt ekstra i posen rundt. De som tar mye mer enn et jordbær eller to. Anonymous poster hash: 35f75...435 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #104 Del Skrevet 12. mai 2015 Den pene nabojenta gjør det, mannen med stresskoffert gjør det, den gamle pernsjonisten gjør det, den nybakte moren, fjortiser gjør det. Jeg jobber i butikk. Jeg vet hva jeg snakker om.Anonymous poster hash: 826b6...10d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #105 Del Skrevet 12. mai 2015 Jeg gjentar : kurvene med jordbær er som regel havfulle, noen gange t.om mindre enn halvfulle. Ofte forekommer det dårlige bær. Skal man betale full pris for en havfull kurv med dårlige bær? Nei. Kan man ta ekstra bær i denne situasjonen : ja. Er det helt forferdelig hvis noen tar noen ekstra bær, da de uansett ofte må KASTE mange av bærene, fordi de blir fort dårlige? Hva er verst? At folk tar noen ekstra bær så de blir spist når kunden uansett betaler for en kurv med bær, eller at butikken må kaste de bærene fordi de blir dårlig i løpet av natten? Definitivt bedre at folk spiser bærene, det er og det mest etiske. Så kan du ts, og andre overkontrollerende mennesker lage dere egne butikker der alt blir målt opp og ned i mente slik det var under Sovietunionen. Mens vi andre kan kose oss med gode jordbær som gjør både kropp og sinn godt! Og utifra det du har skrevet her ts, virker du mye mer smålig enn de som tar ekstra bær, der du virkelig ser ut til at dette er det viktigste i livet ditt. Veier det ene og det andre, fikk et litt dårlig bær idag osv, du ser ut til å trenge utvide horisonten din. Du er dessverre på bærtur! Mens vi andre kan kose oss med gode jordbær som gjør både kropp og sinn godt! Takk for meg.Anonymous poster hash: 74ae9...a65 Det er ikke svindel å selge halvfulle jordbærkurver, tro det eller ei, og den prisen som er satt er satt med utgangspunkt i at kurven er nøyaktig så full som den er. Så hvordan du enn vrir og vender på det gjør du ikke butikken noen tjeneste, de bærene du tar er uansett ikke bær som de måtte kastet (tviler på at det er stygge bær du tar) ergo kunne de blitt solgt til noen andre. Men du skal ha for et finurlig forsøk på å rettferdiggjøre stjeling, og ikke minst imponerende at du prøver å fremstille de som IKKE stjeler som smålige. Applaus!Anonymous poster hash: 5e125...8d4 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #106 Del Skrevet 12. mai 2015 Den pene nabojenta gjør det, mannen med stresskoffert gjør det, den gamle pernsjonisten gjør det, den nybakte moren, fjortiser gjør det. Jeg jobber i butikk. Jeg vet hva jeg snakker om.Anonymous poster hash: 826b6...10d Likevel gjør de færreste det. Anonymous poster hash: fa083...cfc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest smilejenta Skrevet 12. mai 2015 #107 Del Skrevet 12. mai 2015 Jeg gjentar : kurvene med jordbær er som regel havfulle, noen gange t.om mindre enn halvfulle. Ofte forekommer det dårlige bær. Skal man betale full pris for en havfull kurv med dårlige bær? Nei. Kan man ta ekstra bær i denne situasjonen : ja. Er det helt forferdelig hvis noen tar noen ekstra bær, da de uansett ofte må KASTE mange av bærene, fordi de blir fort dårlige? Hva er verst? At folk tar noen ekstra bær så de blir spist når kunden uansett betaler for en kurv med bær, eller at butikken må kaste de bærene fordi de blir dårlig i løpet av natten? Definitivt bedre at folk spiser bærene, det er og det mest etiske. Så kan du ts, og andre overkontrollerende mennesker lage dere egne butikker der alt blir målt opp og ned i mente slik det var under Sovietunionen. Mens vi andre kan kose oss med gode jordbær som gjør både kropp og sinn godt! Og utifra det du har skrevet her ts, virker du mye mer smålig enn de som tar ekstra bær, der du virkelig ser ut til at dette er det viktigste i livet ditt. Veier det ene og det andre, fikk et litt dårlig bær idag osv, du ser ut til å trenge utvide horisonten din. Du er dessverre på bærtur! Mens vi andre kan kose oss med gode jordbær som gjør både kropp og sinn godt! Takk for meg.Anonymous poster hash: 74ae9...a65 Bar et lite spørsmål. Stjeler du nøtter og? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 12. mai 2015 #108 Del Skrevet 12. mai 2015 Butikken svindler jo uansett med å gjemme råtne bær midt i kurven, så hvorfor ikke, takk for tips ts. Merkelig at det bestandig er de bærene man ikke ser. Anonymous poster hash: 996dc...c64 Dere har ikke mye ihodet når dere med vilje gjemmer råtne bær i midten så de ikke synes, svindlere! Anonymous poster hash: 996dc...c64 Finnes det folk som på ramme alvor tror at det står ansatte og aktivt gjemmer de dårlige bærene i midten av kurven?? At kurven bare er halvfull er ingen unnskyldning til å stjele. Det er meget mulig kurven skal være halvfull. Om butikken tar betalt for 250gram bær, og putter bærene i en kurv som har plass til 400g bær, så vil kurven naturlig nok være halvfull. Men du får likevel det du betaler for. Under transport er det mer praktisk med halvfulle kurver så bærene ikke triller over alt, og det gir en altså ingen rett til å fylle på mer. Hvis alle kurvene er halvfulle, så er det meningen. Eller mener folk at man også kan åpne chipsposene og fylle på, fordi chipsposene tross alt bare er halvfulle??! Må jo ha full pose, må vite! 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissPierce Skrevet 12. mai 2015 #109 Del Skrevet 12. mai 2015 Nei, jeg gjør ikke det. Men har sagt i fra i butikken en gang om at jeg ikke vil betale for en kurv, hvor halvparten av bærene er stygge. Da gikk han som jobbet der å byttet ut de stygge Handler jordbær og annen bær flere ganget i uken. Så betaler ikke for uspisbar bær. Der jeg handler nå, er jordbæra fin 90% av tiden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #110 Del Skrevet 12. mai 2015 Finnes det folk som på ramme alvor tror at det står ansatte og aktivt gjemmer de dårlige bærene i midten av kurven?? At kurven bare er halvfull er ingen unnskyldning til å stjele. Det er meget mulig kurven skal være halvfull. Om butikken tar betalt for 250gram bær, og putter bærene i en kurv som har plass til 400g bær, så vil kurven naturlig nok være halvfull. Men du får likevel det du betaler for. Under transport er det mer praktisk med halvfulle kurver så bærene ikke triller over alt, og det gir en altså ingen rett til å fylle på mer. Hvis alle kurvene er halvfulle, så er det meningen. Eller mener folk at man også kan åpne chipsposene og fylle på, fordi chipsposene tross alt bare er halvfulle??! Må jo ha full pose, må vite! Du kan ikke sammenligne det med chipsposer, da de er nøye veid opp, mens jordbærkurver alltid er svært forskjellige! Jeg har da eget øyemål, og jeg betaler ikke full pris for en kurv jeg ser kunne hatt betydelig mer bær. Synes det er smålig av butikkene jeg, å ha halvfulle kurver, og da snakker vi ikke om store kurver heller. Ofte har kurvene dårlige bær og, så da har man rett til å fylle på samt ta bort de dårlige. De av dere som må spørre enhver butikkansatt for å gjøre dette, virker rimelig uselvstendige, og hvis alle skulle tilkalt butikkansatte for å gjøre dette, hadde det blitt mangel på folk i kassa..! Anonymous poster hash: 74ae9...a65 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #111 Del Skrevet 12. mai 2015 Du kan ikke sammenligne det med chipsposer, da de er nøye veid opp, mens jordbærkurver alltid er svært forskjellige! Jeg har da eget øyemål, og jeg betaler ikke full pris for en kurv jeg ser kunne hatt betydelig mer bær. Synes det er smålig av butikkene jeg, å ha halvfulle kurver, og da snakker vi ikke om store kurver heller. Ofte har kurvene dårlige bær og, så da har man rett til å fylle på samt ta bort de dårlige. De av dere som må spørre enhver butikkansatt for å gjøre dette, virker rimelig uselvstendige, og hvis alle skulle tilkalt butikkansatte for å gjøre dette, hadde det blitt mangel på folk i kassa..!Anonymous poster hash: 74ae9...a65 Nederste del, helt ok. Men som flere andre sier, at en kurv ikke er full betyr ikke at den ikke veier riktig vekt og det gjelder både de små og de store kurvene. Når jeg var ny reagerte jeg ofte på at det så ut som det var altfor lite i kurven, gikk derfor og veide de og de stemte alltid. Hvis du ser er kurv som ikke er full, gå å vei den i vekta som henger der, er det for lite skal du helt klart kunne ta av en annen en for å få riktig vekt og tar du to jordbær for mye er det også helt ok, men det er ikke ok å overfylle og stjele masse bær!Anonymous poster hash: 35f75...435 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #112 Del Skrevet 12. mai 2015 Det er ikke svindel å selge halvfulle jordbærkurver, tro det eller ei, og den prisen som er satt er satt med utgangspunkt i at kurven er nøyaktig så full som den er. Så hvordan du enn vrir og vender på det gjør du ikke butikken noen tjeneste, de bærene du tar er uansett ikke bær som de måtte kastet (tviler på at det er stygge bær du tar) ergo kunne de blitt solgt til noen andre. Men du skal ha for et finurlig forsøk på å rettferdiggjøre stjeling, og ikke minst imponerende at du prøver å fremstille de som IKKE stjeler som smålige. Applaus!Anonymous poster hash: 5e125...8d4 Som jeg nettopp skrev, jordbærkurver er ofte svært forskjellige, og jo, man ser om det er for lite bær der i forhold til hva man betaler for. Ofte er et for lite bær i en kurv. Men du må vel ha en butikkansatt til å finne dette ut for deg hver gang du går i butikken? Få h*n til å bytte dårlige bær og? Du kaller det stjeling, jeg kaller det å ordne opp selv! Så får dere andre som ikke kan tenke selv, men følger alt dere tror er riktig slavisk, kose dere med restebærene! Anonymous poster hash: 74ae9...a65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #113 Del Skrevet 12. mai 2015 Nederste del, helt ok. Men som flere andre sier, at en kurv ikke er full betyr ikke at den ikke veier riktig vekt og det gjelder både de små og de store kurvene. Når jeg var ny reagerte jeg ofte på at det så ut som det var altfor lite i kurven, gikk derfor og veide de og de stemte alltid. Hvis du ser er kurv som ikke er full, gå å vei den i vekta som henger der, er det for lite skal du helt klart kunne ta av en annen en for å få riktig vekt og tar du to jordbær for mye er det også helt ok, men det er ikke ok å overfylle og stjele masse bær!Anonymous poster hash: 35f75...435 Det som jeg blir nærmest fascinert av, er at folk her tydelig går rundt og teker på dette, ja de synes det er et STORT problem at noen tar mer bær enn de skal. Jeg synes det er mer smålig... Anonymous poster hash: 74ae9...a65 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
melly666 Skrevet 12. mai 2015 #114 Del Skrevet 12. mai 2015 Du kan ikke sammenligne det med chipsposer, da de er nøye veid opp, mens jordbærkurver alltid er svært forskjellige! Jeg har da eget øyemål, og jeg betaler ikke full pris for en kurv jeg ser kunne hatt betydelig mer bær. Synes det er smålig av butikkene jeg, å ha halvfulle kurver, og da snakker vi ikke om store kurver heller. Ofte har kurvene dårlige bær og, så da har man rett til å fylle på samt ta bort de dårlige. De av dere som må spørre enhver butikkansatt for å gjøre dette, virker rimelig uselvstendige, og hvis alle skulle tilkalt butikkansatte for å gjøre dette, hadde det blitt mangel på folk i kassa..! Anonymous poster hash: 74ae9...a65 Det er jo på grunn av plukkerne. Hvis ingen plukker har alle kurvene den vekten de skal ha. Det er først når folk tømmer hele kurven sin og så velger seg alle de beste bærene fra sin egen og andres kurv på øyemål (=mye mer enn det de betaler for) at det blir ujevnt. Og nei, det blir ikke svinn hvis alle kjøper kurven som den er. Det sier seg selv at hvis alle bytter ut de dårlige bærene fra sin kurv med gode bær i en annen kurv så blir det til slutt en kurv som har flere dårlige bær enn gode. Den blir da ikke solgt. Men hvis alle kunne levd med de få bærene i sin kurv som var dårlig, ville det vært større sannsynlighet for å selge alle kurvene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #115 Del Skrevet 12. mai 2015 Men det er ingen som diskuterer med deg om at du skal betale for en halvfull kurv, men da håper jeg du veier den for det er ikke sikkert det er for lite i den, bare fordi det ser sånn ut. Det er heller ingen som diskuterer med det om du tar et jordbær eller to, fordi det kanskje er noen som er dårlige. TS og alle vi andre som syns du diskuterer med og som tydeligvis syns e smålige er at det er mange som virkelig topper kurvene, at det er mange som ikke bare topper men fyller opp litt ekstra i posen rundt. De som tar mye mer enn et jordbær eller to.Anonymous poster hash: 35f75...435 Ja gurimalla så forferdelig at noen får mer bær enn deg! Som andre butikkansatte skrev her igår, de kaster ofte mye bær, fordi de ikke får solgt alle bærene da de er ferskvare. Jeg spør igjen: hva er best : at noen tar ekstra bær på toppen av kurven sin som de uansett betaler for? Eller at bærene ikke blir solgt, ligger i butikken til dagen etter og må kastes? Jeg synes det er best at bærene, som er fra naturen forøvrig, blir spist. De av dere som synes dette er et STORT problem, bør gå inn i dere selv! Har aldri tenkt på at folk følger med på andre når de handler bær. Ts snakker om dette som om det skulle være en lidenskap...titte opp i andres jordbærkurver. Slutt og legg dere opp i andre, pass deres egen business! Anonymous poster hash: 74ae9...a65 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #116 Del Skrevet 12. mai 2015 Som jeg nettopp skrev, jordbærkurver er ofte svært forskjellige, og jo, man ser om det er for lite bær der i forhold til hva man betaler for. Ofte er et for lite bær i en kurv. Men du må vel ha en butikkansatt til å finne dette ut for deg hver gang du går i butikken? Få h*n til å bytte dårlige bær og? Du kaller det stjeling, jeg kaller det å ordne opp selv! Så får dere andre som ikke kan tenke selv, men følger alt dere tror er riktig slavisk, kose dere med restebærene! Anonymous poster hash: 74ae9...a65 Så det å ikke stjele er det samme som å følge regler slavisk? For meg er det vanlig folkeskikk å ikke ta ting i butikken som jeg ikke har betalt for, uten at jeg er nevneverdig regelrytter av den grunn.Anonymous poster hash: 5e125...8d4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #117 Del Skrevet 12. mai 2015 Det er jo på grunn av plukkerne. Hvis ingen plukker har alle kurvene den vekten de skal ha. Det er først når folk tømmer hele kurven sin og så velger seg alle de beste bærene fra sin egen og andres kurv på øyemål (=mye mer enn det de betaler for) at det blir ujevnt. Og nei, det blir ikke svinn hvis alle kjøper kurven som den er. Det sier seg selv at hvis alle bytter ut de dårlige bærene fra sin kurv med gode bær i en annen kurv så blir det til slutt en kurv som har flere dårlige bær enn gode. Den blir da ikke solgt. Men hvis alle kunne levd med de få bærene i sin kurv som var dårlig, ville det vært større sannsynlighet for å selge alle kurvene. Kurvene har sjelden den vekten de skal ha! Pluss at det ofte er dårlige bær der. Men for all del : betale full pris for en halvfull kurv med jordbær som og har endel dårlige bær. Jeg gjør det ikke! Anonymous poster hash: 74ae9...a65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #118 Del Skrevet 12. mai 2015 Så det å ikke stjele er det samme som å følge regler slavisk? For meg er det vanlig folkeskikk å ikke ta ting i butikken som jeg ikke har betalt for, uten at jeg er nevneverdig regelrytter av den grunn.Anonymous poster hash: 5e125...8d4 Har du ikke øyne? Når du ser en kurv med jordbær, så er det en kurv for deg uansett hvor mye jordbær som er i , og uansett om noen bær er dårlige. For den er i butikken med en fast pris. Det er for meg slavisk, og forskjellen på oss. Jeg ser og tenker selv! Og handler utifra det. Anonymous poster hash: 74ae9...a65 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #119 Del Skrevet 12. mai 2015 Det som jeg blir nærmest fascinert av, er at folk her tydelig går rundt og teker på dette, ja de synes det er et STORT problem at noen tar mer bær enn de skal. Jeg synes det er mer smålig...Anonymous poster hash: 74ae9...a65 Jaja, det er tydelig at du bare vil trolle og provosere. Du har gang på gang fått svar på at det ikke er snakk om er par jordbær. Det er snakk om mange jordbær og det er snakk om tyveri. Diskusjon ferdigAnonymous poster hash: 35f75...435 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #120 Del Skrevet 12. mai 2015 Har du ikke øyne? Når du ser en kurv med jordbær, så er det en kurv for deg uansett hvor mye jordbær som er i , og uansett om noen bær er dårlige. For den er i butikken med en fast pris. Det er for meg slavisk, og forskjellen på oss. Jeg ser og tenker selv! Og handler utifra det.Anonymous poster hash: 74ae9...a65 Nei, jeg finner en kurv som inneholder det den skal og med bær som ser ok ut, jeg driver ikke og tar fra andre kurver. De kurvene du ser er de butikken har tenkt å selge, om de nå er halvfulle eller med topp. At du ikke fatter det er ikke noe problem for meg, jeg er bare fascinert av denne trangen til å rettferdiggjøre stjeling.Anonymous poster hash: 5e125...8d4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå