Gå til innhold

Trenger barnevogntips

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi venter vårt første barn nå i oktober, og har begynt å se på barnevogner. Jo mer jeg titter og leser, jo mer føler jeg at jeg ikke kommer til å finne frem i barnevognjungelen.

Vi trenger en vogn som er enkel og slå sammen, og som ikke tar så mye plass. Vi har en stasjonsvogn som blir brukt på lange turer, og en litt mindre konebil (auris) hvor vognen også må få plass.

VI bor på snøsikkert sted, så vognen må også fungere på snø. Vi bor ikke i en stor by, så er ikke på utkikk etter "city" versjoner, heller "terrain".

Vi går mye i ganske bratte bakker, håndbrems er vel en god ide?

Vi har prøvd TFK JoggsterTwist da det er en vennepar av oss som har denne. Dette virker egentlig som en ganske god vogn, liker at det er et svingbart hjul (som kan låses med mye snø) og at det er håndbrems. Liker ikke at sportsdelen går vekk fra oss, og at det er så liten kurv under når sportsdelen er på. Har også blitt anbefalt denne vognen Barnas Hus, men ser andre steder at den bare får terningkast 4.

Hva slags andre vogner bør vi se på?

Anonymous poster hash: 66def...b24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Solstråla88

Vi bor landlig og gikk for enmaljunga city cross. Den har 4 faste hjul, vendbar bag og sportsdel og er enkel å slå sammen. Synes heller ikke den er kjempe stor sammenlagt. Vi kjøpte vår brukt. Du har også en nye varianten av emmaljunga som heter super nitro med to store svingabare hjul som kan låses. Personlig liker jeg vogner med 4 hjul bedre enn de med tre, synes de blir så ustabile

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor på bondelandet med grove grusveier og ofte snørike vintre. Vi valgte Emmaljunga city cross med 4 faste lufthjul. Liker den veldig godt! Lett å manøvrere, brukt den inne på kjøpesenter et par ganger - null problem. God demping når vi går turer på grusveiene. Og kom seg nokså godt frem på snø.

Den er litt mindre og nettere enn edge utgaven. Vi får plass til den i stasjonsvognen vår der vi har også hundebur. I min bil som er en litt mindre konebil får jeg den også baki om jeg tar vekk den "hattehylla".

Endret av SjiraffenLaffen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...