AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #81 Del Skrevet 11. mai 2015 Igjen: Det kommer an på hvilke prøver de tar. Så nå at du svarte på det, tror vi postet omentrent likt. Skal skjekke det. TS Anonymous poster hash: 133f4...fa8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fliko Skrevet 11. mai 2015 #82 Del Skrevet 11. mai 2015 Jeg ville fortsatt ikke kuttet ut ris/pasta/poterer. Ris og pasta har kanskje ikke mye næring, men det er mettende. Bare husk å ha saus/tilbehør som inneholder mer næring så han får det han trenger i måltidet, selv om det er ris/pasta... Det er ikke uten grunn til at Italienere spiser mye pasta, men de har jo mye annet ved siden av/på også Men det er nå MIN mening Her har vi bare utenlandsk kosthold i hus, og svææært sjeldent skandinavisk kosthold. Og ja, det kostholdet inneholder mye ris Men det fungerer ikke for alle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #83 Del Skrevet 11. mai 2015 tja det kan du si, men det er ikke noe mer på de andre barna i klassen eller familien heller... Det hender jo han leker ute med de andre barna, men det er en til to ganger i uken kanskje, og jeg vet ikke hvor aktivt det er. TS Anonymous poster hash: 133f4...fa8 Det er veldig lite. Tror overvekten skyldes inaktivitet, og ikke kosthold. Det ser ikke ut som om kostholdet er spesielt usunt, og det er ikke uvanlig at 7 år gamle gutter spiser mye. Anonymous poster hash: eeacd...71d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #84 Del Skrevet 11. mai 2015 Jeg ville fortsatt ikke kuttet ut ris/pasta/poterer. Ris og pasta har kanskje ikke mye næring, men det er mettende. Bare husk å ha saus/tilbehør som inneholder mer næring så han får det han trenger i måltidet, selv om det er ris/pasta... Det er ikke uten grunn til at Italienere spiser mye pasta, men de har jo mye annet ved siden av/på også Men det er nå MIN mening Her har vi bare utenlandsk kosthold i hus, og svææært sjeldent skandinavisk kosthold. Og ja, det kostholdet inneholder mye ris Men det fungerer ikke for alle Vi bytter ut ris og pasta med andre mer næringsrike karbohydrater som linser. Vi kutter dem som sagt ikke ut, vi driver ikke med lavkarbo. Man blir fort mett av ris og pasta, men så blir man fort sulten igjen også. TS Anonymous poster hash: 133f4...fa8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #85 Del Skrevet 11. mai 2015 Det er veldig lite. Tror overvekten skyldes inaktivitet, og ikke kosthold. Det ser ikke ut som om kostholdet er spesielt usunt, og det er ikke uvanlig at 7 år gamle gutter spiser mye. Anonymous poster hash: eeacd...71d Det er veldig sjeldent at overvekt skyldes inaktivitet. Det handler stort sett om hva du spiser, men selvfølgelig kan vi bli flinkere på det. Det er unormalt å ikke ha metthetsfølelse og å være så "besatt" av mat som han er. I tillegg har han en unormal høy kroppsvekt. TS Anonymous poster hash: 133f4...fa8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fliko Skrevet 11. mai 2015 #86 Del Skrevet 11. mai 2015 Det kan være genene hans også. Genene kan gå ganske langt tilbake i tid, så kanskje han har fått fedme (jeg mener det ikke på en stygg måte, håper du forstår) fra en av forfedrene sine.... Min lillesøster fra pappas side er 12 år og tykk, og hun får ikke mye mat i måltidene sine, men de lager bare mat fra ferdigmat-poser og har mye smeltet smør osv på potetene, i tillegg til at hun får godteri av pappa når han er hjemme fra jobb (nordsjøen). Og ja, dette er et problem for kona hans, for hun gir ikke barna sine alt dette når han ikke er hjemme. Og hun er AKTIV, men dette fedmeproblemet hennes kommer også fra gener som man kan se på mors familie. Mor er ikke tykk i det hele tatt. Hun er svært veltrent Lillebror (også fra fars side) spiser akkurat like mye som søster, men er normalvektig. Han er 9 år. Tok bare noen eksempler Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fliko Skrevet 11. mai 2015 #87 Del Skrevet 11. mai 2015 (endret) Det er veldig sjeldent at overvekt skyldes inaktivitet. Det handler stort sett om hva du spiser, men selvfølgelig kan vi bli flinkere på det. Det er unormalt å ikke ha metthetsfølelse og å være så "besatt" av mat som han er. I tillegg har han en unormal høy kroppsvekt. TS Anonymous poster hash: 133f4...fa8 Ja, der er jeg enig med deg. Jeg er svært lat av meg, aldri trent noe i mitt liv, men er slank. De gangene jeg virkelig har lagt på meg har det hatt noe med kostholdet mitt å gjøre, IKKE hvor inaktiv jeg var. Sukker for eksempel er gift for kroppen min.. mye mer enn hvitt brød hver dag! Det er forresten svært bra at du varierer med linser osv.. Endret 11. mai 2015 av Fliko 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #88 Del Skrevet 11. mai 2015 Det er veldig sjeldent at overvekt skyldes inaktivitet. Det handler stort sett om hva du spiser, men selvfølgelig kan vi bli flinkere på det. Det er unormalt å ikke ha metthetsfølelse og å være så "besatt" av mat som han er. I tillegg har han en unormal høy kroppsvekt. TS Anonymous poster hash: 133f4...fa8 Så og si all overvekt skyldes inaktivitet. På 50-tallet spiste vi både mer mat og mer sukker. På den tiden var folk slanke. En aktiv gutt på 7 år kan lett spise 2000 kcal pr. dag og fremdeles være tynn. Anonymous poster hash: eeacd...71d 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #89 Del Skrevet 11. mai 2015 Ja, der er jeg enig med deg. Jeg er svært lat av meg, aldri trent noe i mitt liv, men er slank. De gangene jeg virkelig har lagt på meg har det hatt noe med kostholdet mitt å gjøre, IKKE hvor inaktiv jeg var. Sukker for eksempel er gift for kroppen min.. mye mer enn hvitt brød hver dag! Det er forresten svært bra at du varierer med linser osv.. ? Selvsagt har det med kostholdet å gjøre dersom du aldri har vært aktiv. Anonymous poster hash: eeacd...71d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fliko Skrevet 11. mai 2015 #90 Del Skrevet 11. mai 2015 Så og si all overvekt skyldes inaktivitet. På 50-tallet spiste vi både mer mat og mer sukker. På den tiden var folk slanke. En aktiv gutt på 7 år kan lett spise 2000 kcal pr. dag og fremdeles være tynn. Anonymous poster hash: eeacd...71d Hæ? Det ble litt kræsj i det du sa HVORFOR var folk slanke på den tiden når de spiste så mye? Hvis vi tar eksempel fra den typiske husmor var hun også slank, men var egentlig bare hjemme. Var husarbeidet nok for å gjøre henne slank? Er det det du mener? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fliko Skrevet 11. mai 2015 #91 Del Skrevet 11. mai 2015 ? Selvsagt har det med kostholdet å gjøre dersom du aldri har vært aktiv. Anonymous poster hash: eeacd...71d Det er MULIG at jeg har glemt hva inaktiv betyr.. har ikke brukt eller sett det ordet på en stund.. mener du at inaktiv betyr IKKE aktiv, eller aktiv??? Jeg var ganske sikker på at det betyr IKKE aktiv.... Men jo, man trenger ikke å bli aktiv for å slanke seg. Det har jeg klart helt fint Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #92 Del Skrevet 11. mai 2015 Hæ? Det ble litt kræsj i det du sa HVORFOR var folk slanke på den tiden når de spiste så mye? Hvis vi tar eksempel fra den typiske husmor var hun også slank, men var egentlig bare hjemme. Var husarbeidet nok for å gjøre henne slank? Er det det du mener? De var mer aktive. Hvis man gjør husarbeid er kroppen i aktivitet. Hvis man sitter foran TV/PC er kroppen ikke i aktivitet. Anonymous poster hash: eeacd...71d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #93 Del Skrevet 11. mai 2015 Det er MULIG at jeg har glemt hva inaktiv betyr.. har ikke brukt eller sett det ordet på en stund.. mener du at inaktiv betyr IKKE aktiv, eller aktiv??? Jeg var ganske sikker på at det betyr IKKE aktiv.... Men jo, man trenger ikke å bli aktiv for å slanke seg. Det har jeg klart helt fint http://www.ordetbetyr.com/synonym/inaktiv Anonymous poster hash: eeacd...71d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fliko Skrevet 11. mai 2015 #94 Del Skrevet 11. mai 2015 De var mer aktive. Hvis man gjør husarbeid er kroppen i aktivitet. Hvis man sitter foran TV/PC er kroppen ikke i aktivitet. Anonymous poster hash: eeacd...71d *tommelen opp* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #95 Del Skrevet 11. mai 2015 Jeg synes dette høres ut som noe mer enn normalt vektproblem, jeg har nesten aldri hørt om barn som er så opphengt i mat (ikke nødvendigvis det at han ikke blir mett, men at han spør hvor mye han får etc.) som ikke samtidig har en diagnose (eks. Prader Willis), og det høres det jo ikke ut som han har. Ser det er gjort funn via forskning de siste årene som kan forklare hvorfor enkelte sliter med vekta allerede fra barndommen: http://forskning.no/overvekt/2013/07/gen-barnefedme-funnet Hva med å få time på en av privatklinikkene som har dette som spesialfelt? Jeg tør nesten ikke anbefale noen fordi det er en god del useriøse der ute som baserer seg på lite dokumenterte teorier, men Balderklinikken blir vel ofte nevnt. Jeg blir litt skeptisk når jeg ser de anbefaler akupunktur, som det vel nå er rimelig godt påvist ikke fungerer utover placeboeffekten, men det betyr ikke at alt de holder på med er humbug. Du har jo også Berit Nordstrand, kanskje kan hun anbefale noen. Anonymous poster hash: da39b...ac6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #96 Del Skrevet 11. mai 2015 Så og si all overvekt skyldes inaktivitet. På 50-tallet spiste vi både mer mat og mer sukker. På den tiden var folk slanke. En aktiv gutt på 7 år kan lett spise 2000 kcal pr. dag og fremdeles være tynn. Anonymous poster hash: eeacd...71d absolutt ikke. Det har mye mer å si hva du spiser enn hvor aktiv du er. Bare tenk hvor fort man kan spise en stor melkesjokolade i forhold til hvor mye aktivitet som må til for å forbrenne den. Har du et dårlig kosthold hjelper det nesten ingenting å trene. Kost betyr nesten alt når man skal holde vekten. Det sagt så er jeg enig i at vi sikekrt kan øke aktivitetsnivået, men det er ikke løsningen på overvektsproblemet. TS Anonymous poster hash: 133f4...fa8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fliko Skrevet 11. mai 2015 #97 Del Skrevet 11. mai 2015 Jeg blir litt skeptisk når jeg ser de anbefaler akupunktur, som det vel nå er rimelig godt påvist ikke fungerer utover placeboeffekten, men det betyr ikke at alt de holder på med er humbug. Anonymous poster hash: da39b...ac6 Svigerinnen min tok med sin 2 år gamle datter til akupunktur for å bli kvitt all snørret. Selv mener jeg det er idiotisk, da unger er snørrete, noen mer enn andre... (hun klaget også på at min datter som er yngre også er snørrete, men jeg finner det HELT normalt). Hun var overbevist om at det hjalp, men snørret kom tilbake Beklager for at det sporet litt av... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #98 Del Skrevet 11. mai 2015 Jeg synes dette høres ut som noe mer enn normalt vektproblem, jeg har nesten aldri hørt om barn som er så opphengt i mat (ikke nødvendigvis det at han ikke blir mett, men at han spør hvor mye han får etc.) som ikke samtidig har en diagnose (eks. Prader Willis), og det høres det jo ikke ut som han har. Ser det er gjort funn via forskning de siste årene som kan forklare hvorfor enkelte sliter med vekta allerede fra barndommen: http://forskning.no/overvekt/2013/07/gen-barnefedme-funnet Hva med å få time på en av privatklinikkene som har dette som spesialfelt? Jeg tør nesten ikke anbefale noen fordi det er en god del useriøse der ute som baserer seg på lite dokumenterte teorier, men Balderklinikken blir vel ofte nevnt. Jeg blir litt skeptisk når jeg ser de anbefaler akupunktur, som det vel nå er rimelig godt påvist ikke fungerer utover placeboeffekten, men det betyr ikke at alt de holder på med er humbug. Du har jo også Berit Nordstrand, kanskje kan hun anbefale noen. Anonymous poster hash: da39b...ac6 Det er her jeg føler jeg trenger hjelp da. For før når vi ikke begrenset maten hans så var han jo ikke så opphengt i mat og snakket ikke så mye om det. Men nå som vi passer på kostholdet hans så blir han veldig opphengt i det. Jeg ser jo at dette ikke er bra, men det er ikke bra for han å være overvektig heller. Så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre... Føler det blir feil uansett. Han har ingen diagnose nei. og er en gløgg og trivelig gutt ellers, han har mange venner og ser ut til å trives. TS Anonymous poster hash: 133f4...fa8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #99 Del Skrevet 11. mai 2015 Krev å få testet han skikkelig. Har han vært slik hele livet? Anonymous poster hash: 495b2...5cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #100 Del Skrevet 11. mai 2015 absolutt ikke. Det har mye mer å si hva du spiser enn hvor aktiv du er. Bare tenk hvor fort man kan spise en stor melkesjokolade i forhold til hvor mye aktivitet som må til for å forbrenne den. Har du et dårlig kosthold hjelper det nesten ingenting å trene. Kost betyr nesten alt når man skal holde vekten. Det sagt så er jeg enig i at vi sikekrt kan øke aktivitetsnivået, men det er ikke løsningen på overvektsproblemet. TS Anonymous poster hash: 133f4...fa8 De mange overser er at hvis man trener øker man forbrenningen både når man sitter stille og når man er aktiv. Anonymous poster hash: eeacd...71d 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå