Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal på ferie med bestemor og bestefar til Paris, og tenker da å utforske litt på egen hånd siden jeg ikke er vldig intrisert i typiske turiststeder :) Tenkte å dra på litt utesteder og sånt om kveldene, og utforske byen på dagtid, går dette fint når man er ung jente som går alene? Har ikke vært så mye i utlandet før:S

Er 19 år, da kommer jeg vel meg inn på utesteder? Opererer de med aldersgrenser som i Norge med forskjellige fra sted til sted eller er det samme overallt?

Og hvist noen generelt har ting å si om Paris eller råd å gi meg blir jeg selvsagt glad for det! :)

Anonymous poster hash: 4907a...e9b
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skal på ferie med bestemor og bestefar til Paris, og tenker da å utforske litt på egen hånd siden jeg ikke er vldig intrisert i typiske turiststeder :) Tenkte å dra på litt utesteder og sånt om kveldene, og utforske byen på dagtid, går dette fint når man er ung jente som går alene? Har ikke vært så mye i utlandet før:S

Er 19 år, da kommer jeg vel meg inn på utesteder? Opererer de med aldersgrenser som i Norge med forskjellige fra sted til sted eller er det samme overallt?

Og hvist noen generelt har ting å si om Paris eller råd å gi meg blir jeg selvsagt glad for det! :)

Anbefaler deg å se denne filmen før du raver rundt på egen hånd.

Taken-2008-Hollywood-Movie-Watch-Online.

Anonymous poster hash: 9e2e6...1a4

AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler deg å se denne filmen før du raver rundt på egen hånd.

Taken-2008-Hollywood-Movie-Watch-Online.

Cut the crap.

Som 19 åring bodde jeg i Paris, og det var helt greit så lenge du ikke er naiv og ikke drikker deg sanseløs.

Anbefaler å sjekke ut Oberkampf-strøket, fullt av studentbarer der :)

Anonymous poster hash: fd0bc...6ec

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skal på ferie med bestemor og bestefar til Paris, og tenker da å utforske litt på egen hånd siden jeg ikke er vldig intrisert i typiske turiststeder :)Tenkte å dra på litt utesteder og sånt om kveldene, og utforske byen på dagtid, går dette fint når man er ung jente som går alene? Har ikke vært så mye i utlandet før:S

Hvor kommer du ifra? Bor du i Oslo, og er vant med å ta forhåndsregler med hvor du ikke bør gå etter mørkets frembrudd - eller på dagtid for den saks skyld! Eller kommer du fra gård på landet der alle kjenner alle og alt er trygt?

Paris er en storby med over 2 mill innbyggere der du må bruke fornuft om hvor du går. Du vil ikke være jente på 19, alene på uteplass, å går alene ned til metroen en sen kveld.

Men Paris er en fantastisk å gå sightseeing i, det er masse å finne på, masse å se :)

Anonymous poster hash: 2d0cd...1a3

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar :) Jeg bor to timer fra Oslo så har vært i byen en del, men Oslo er også den største byen jeg har vært i. Paris er jo ganske mye større.. Men vet jo att jeg må ta litt forholdsregler og være forsiktig! Men det er trygt liksom, så lenge man passer på hvor man går?

Og er det veldig strenge kleskoder på utestedene? Jeg er ikke så pyntette av meg, risikerer jeg og ikke komme inn fordet?

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar :) Jeg bor to timer fra Oslo så har vært i byen en del, men Oslo er også den største byen jeg har vært i. Paris er jo ganske mye større.. Men vet jo att jeg må ta litt forholdsregler og være forsiktig! Men det er trygt liksom, så lenge man passer på hvor man går?

Og er det veldig strenge kleskoder på utestedene? Jeg er ikke så pyntette av meg, risikerer jeg og ikke komme inn fordet?

Meg som har bodd i Paris igjen her.

Jeg kommer også fra et lite sted utenfor Oslo. Folk er så hysteriske... jeg bodde i Paris' svar på Grønland, jeg, og det gikk helt fint.

Huskeregler; hold deg unna Montmartre og Pigalle etter mørkets frembrudd. Jeg trivdes best i Oberkampf, for der hang det for det meste studenter. Men "utelivsdagen" er på torsdager i Paris, så det kan hende det ikke er så mye liv dersom du er der en annen dag. Forøvrig er ikke utelivet i Paris såååå bra. Det er mer vennegjenger som drar ut for å drikke på barer. Det er ikke mange nattklubber osv.

Hadde jeg vært deg, hadde jeg heller brukt dagene på å utforske små gater i le Marais og handlepassasjer 9.ende arrondissement, for eksempel, og på kveldene hengt med besteforeldrene og dratt ut for å spise med dem :)

AnonymBruker
Skrevet

Ja og kleskoder; det var ikke mange steder som hadde sånn som i Norge, at de "slapp folk inn", det var mer at man gikk inn og fant seg et bord. Så nei, de ser ikke så mye på kleskoder. Men parisere kler seg jo fint, riktignok. Så aldri sånne slutty, bodycon kjoler da jeg var på byen der (bortsett fra Pigalle, men det er horestrøket......), så ikke tenk norsk tenårings-pynt hvis du skal pynte deg :)

AnonymBruker
Skrevet

Hvor kommer du ifra? Bor du i Oslo, og er vant med å ta forhåndsregler med hvor du ikke bør gå etter mørkets frembrudd - eller på dagtid for den saks skyld! Eller kommer du fra gård på landet der alle kjenner alle og alt er trygt?

Paris er en storby med over 2 mill innbyggere der du må bruke fornuft om hvor du går. Du vil ikke være jente på 19, alene på uteplass, å går alene ned til metroen en sen kveld.

Men Paris er en fantastisk å gå sightseeing i, det er masse å finne på, masse å se :)

Anonymous poster hash: 2d0cd...1a3

What, hva har det med saken å gjøre? Jeg er fra en ekstremt ødeliggende gård langt i utkanten av en pitteliten bygd, flere timer fra by. Alle kjenner alle, ingen låser dører osv. Har da likevel som ung også bodd og reist i det som da var (og fortsatt er) verdens tre farligste land i fredstid.

Tror nok sånt har særdeles lite med sunn fornuft å gjøre. Tvert i mot synes jeg vel heller mange byjenter hvis kunnskap ikke strekker seg utover Michael Kors og pelskåper tenderer til å være naive.

Jaja, en digresjon. Har ennå ikke vært i Paris TS, men skal dit snart. "When in Rome, do as the Romans". Det er noe i det. Se hva de lokale jentene gjør. Bruk sunn fornuft, så tror jeg den største utfordringen vil bli mannfolka. De er ikke så sjenerte som her :P

Anonymous poster hash: 30d4b...4a7

AnonymBruker
Skrevet

Jaja, en digresjon. Har ennå ikke vært i Paris TS, men skal dit snart. "When in Rome, do as the Romans". Det er noe i det. Se hva de lokale jentene gjør. Bruk sunn fornuft, så tror jeg den største utfordringen vil bli mannfolka. De er ikke så sjenerte som her :P

Anonymous poster hash: 30d4b...4a7

De er ikke så sjenerte her heller.

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=936607

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...