Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Må man ta den med hjem? Eller kan man få et par dager på sykehuset? sikkert ikke så gøy å styre med det hjemme og bære rundt på utstyr og ha slange i nesen offentlig.. hva med dusjing osv?

Om man får opplæring i å sette sondenæring selv, så kan man sikkert det, men det vanlige er vel å ligge på sykehuset til man kommer seg. Det er ikke så lme "utstyr, det er en slange med en propp i. Og sprøyte til å sette næring. Men det er litt styr med rengjøring av sprøyte. Det er ikke gøy med lange i nesen offentlig, men da får man være litt mer hjemme, da. Det er ikke gøy å bli sterkt undervektig, heller.

Anonymous poster hash: 9ac6a...2d4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Må ha begge deler :(

Kan jeg si på møter før sonden at jeg har fått til å drikke næringsdrikk/skal prøve alt jeg kan?Anonymous poster hash: a974e...bcd

Du kan kjøpe ulike næringsdrikker på apoteket. Og prøve. Der er compac på 1,2 dl. Disse tilsvarer ca 2 skiver med pålegg, 1 glass melk og et glass juice +vitaminer og mineraler. Du trenger 6 til 7 sånne drikkebokser for dagen for å få i deg næring tilsvarende det man bør spise i løpet av en dag. Men du bør ikke drikke mer enn 1 til 2 spiseskjeer pr. 10 minutter når du kaster opp hele tiden. Og finn ulike smaker eller smaker som du liker.

Du kan google Nutridrink så får du opp. Du må ha de som er merket fullverdige, ikke juice, fordi du ikke spiser noe mat i tillegg.

Ta dette opp og spør om du kan prøve noen dager, før evt sondeernæring.

Sonde er ikke noe å frykte. Litt styr, litt ekkelt, og ser rart ut for folk flest, men du blir vant til det. Dusje, sove gå ut, alt gjøres som normalt. Det går bra, når du vil at det skal gå bra. :klemmer:

Og du som maser om Prednison!

Prednison og andre kortisonpreperater gis ikke til gravide, med mindre det står om liv. Så slutt med å avspore tråden! :rasende:

Anonymous poster hash: 1fca7...cde

  • Liker 1
Skrevet

Og du som maser om Prednison!

Prednison og andre kortisonpreperater gis ikke til gravide, med mindre det står om liv. Så slutt med å avspore tråden! :rasende:

Anonymous poster hash: 1fca7...cde

Jeg prøver bare å hjelpe. Jeg vet helt sikkert at Prednison har blitt brukt mot hyperemesis og at det omtrent var som å skru av en bryter i forhold til kvalme. I følge legen var det trygt å bruke etter et visst antall uker ut i svangerskapet. Har ingen kunnskap utenom erfaring som pårørende.
AnonymBruker
Skrevet

Sikker på at du har prøvd Prednison?

Prednisolon? Er ikke det et kortisonpreparat? Hvis det er det, skal vel ikke dette gis til gravide...

Anonymous poster hash: 72a1a...cf7

Skrevet

Prednisolon? Er ikke det et kortisonpreparat? Hvis det er det, skal vel ikke dette gis til gravide...

Anonymous poster hash: 72a1a...cf7

Prednisolon er kortison ja.. Fikk det når jeg hadde elveblest.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...