Gjest Anonymous Skrevet 27. august 2004 #1 Del Skrevet 27. august 2004 Jeg har bestilt linser fra Sverige, og i dag fikk jeg brev om at de ligger til fortolling hos Posten. Hva betyr det? Hva risikerer jeg å måtte betale i tillegg til prisen på linsene (ca. kr. 1200)? Noen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Politikerne straffer deg Skrevet 27. august 2004 #2 Del Skrevet 27. august 2004 Det betyr at norske myndigheter behørig har lovfestet/besørget at ingen får lov til å handle billig utenfor Norge uten å blir økonomisk straffet for det. Vi bor i et svinedyrt land. Og dette kommunistlandet har sørget for at du neimen ikke skal få nyte av andre lands mer fornuftige prisnivå. Moralen er derfor: du må lære deg å handle i utlandet på andre måter enn akkurat hva du nettopp gjorde. Ta deg en biltur f.eks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. august 2004 #3 Del Skrevet 27. august 2004 Jeg har ikke hverken lappen eller bil, og jeg bor på Vestlandet. Jeg var ikke ute etter en moralpreken, jeg var ute etter konkrete svar på hvordan jeg skal forholde meg videre. Er ikke ute etter å svindle noen, betaler gjerne toll, men lurer på hvor mye og hvordan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. august 2004 #4 Del Skrevet 27. august 2004 Du må betale 24% MVA + et gebyr til Posten. vet ikke hvor mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. august 2004 #5 Del Skrevet 27. august 2004 Tusen takk for hjelpen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. august 2004 #6 Del Skrevet 27. august 2004 Forresten så er gebyret til Posten 150,- kr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 27. august 2004 #7 Del Skrevet 27. august 2004 Gebyret til Posten er på 70,-; det er blitt forandret. Når du bestiller varer for inntil 1000 kroner, må du som allerede nevnt, betale inn 24% mva av vareverdi. Ved verdier over dette (som din pakke for 1200 kroner) kommer muligens toll I TILLEGG, sjekk ut toll.no for bestemmelser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vienn Skrevet 31. august 2004 #8 Del Skrevet 31. august 2004 Mener å ha lest i forumet her tidligere..; det skal være en leverandør på linser som "splitter" forsendelsene slik at de kommer under kr 200 og at slike ekstra-kostnader unngås.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
la_luz Skrevet 1. september 2004 #9 Del Skrevet 1. september 2004 Samme skjedde meg, på den lappen jeg fikk sto det at jeg kunne sende en maile en fullmakt til posten om at de kunne fortolle, eller fortolle selv. Jeg er lat så jeg ga fullmakt til posten, totalt sparte jeg 40 kr på det linse kjøpet jippi!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå