Gå til innhold

Hvordan leve med at man er stygg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Dere som sier at livet deres suger fordi dere er stygge: om dere hadde vært pene så hadde ikke nødvendigvis livet vært noen dans på roser for det. Det går helt fint ann å være singel, venneløs og arbeidsledig selv om man har vært heldig med tryne-genene. Jeg kjenner masse folk som er dypt ulykkelige og ensomme selv om de ser helt normale ut. Det finnes alltid noen bedre som man kan sammenligne seg med. Livet er ingen skjønnhetskonkurranse (selv om det ofte virker sånn på reklame og film). Get over it. Det kunne tross alt vært verre. Kunne vært stuck i rullestol. Kunne vært mentalt tilbakestående. Kunne vært født i et u-land. Men det er dere ikke. Der blir heller ikke noe penere av å være misfornøyde.

Anonymous poster hash: 4a090...171

Beklager å måtte rokke ved enkelte fordommer, men jeg tror faktisk ikke jeg hadde orket å bytte ut rullestolen min med et skikkelig stygt tryne. Rullestolen har ikke frarøvet meg verken jobb, kjæreste eller et godt liv. Mulig jeg kan takke mitt smukke tryne for det.

Anonymous poster hash: c12f3...f95

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Men jeg har åpenbart fortsatt et tungt handicap siden jeg ikke har klart å sitere riktig. Trekker tilbake min opprinnelig påstand.

Hilsen AB over.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Beklager å måtte rokke ved enkelte fordommer, men jeg tror faktisk ikke jeg hadde orket å bytte ut rullestolen min med et skikkelig stygt tryne. Rullestolen har ikke frarøvet meg verken jobb, kjæreste eller et godt liv. Mulig jeg kan takke mitt smukke tryne for det.

Og jeg, som både er stygg og sitter i rullestol, vet hvilken av dem jeg ville bytta bort først om jeg fikk muligheten, til tross for at jeg har kjæreste. Å ikke være avhengig av rullestol hadde nok gjort livet mitt litt enklere, men å ha et utseende innenfor normalspekteret hadde virkelig endra livet mitt!.

Anonymous poster hash: 52776...86f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fatter ikke hvordan mennesker kan være så ondskapsfulle! Til deg TS, jeg ville heller vørt mindre pen, enn å ha en slik oppførsel du beskriver du har opplevd fra folk. Er det noen som virkelig er stygge, er det de. Man skal være forsiktig med å mobbe andre for utseendet, man har i gen garanti for hvordan man vil se ut i fremtiden. Selv den peneste kvinnen og mannen kan havne i en ulykke og få ødelagt ansiktet sitt. Blir så trist og forbannet når jeg leser om hvordan mennesker kan være mot hverandre. Vi er alle forskjellig, og godt er det. Jeg håper du kan finne fortrolighet i hvordan du ser ut, og godta det. Du er hvertfall 100 ganger mer attraktiv i mine øyne enn de som spyr ut stygge kommentarer om andre. Sånne mennesker ser jeg på som dritt! Det er så lavmål som det kan få blitt.

Lykke til :)

Anonymous poster hash: 42c49...285

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Rart at alle dere "stygge"som har skrevet hittil i tråden har type og sambo da? Jeg er også stygg og har ingen, fordi det er ekte stygghet jeg sluter med, ikke de innbilte skavankene dere har.

Stop complaining for fucks sake.

Det her. Jeg er innmari lei av alle dem her inne som klager over utseende sitt, men så har de kjæreste og samboer eller kanskje er gift. Jeg har ingen av delene, og jeg synes jeg er stygg.

Det er egentlig nesten som det spyttes på dem som virkelig har det kjipt, så sånn sett så er ts egentlig direkte slem.

Anonymous poster hash: a5530...347

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke så gøy å være stygg mann heller.

Anonymous poster hash: 13f4b...208
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det her. Jeg er innmari lei av alle dem her inne som klager over utseende sitt, men så har de kjæreste og samboer eller kanskje er gift. Jeg har ingen av delene, og jeg synes jeg er stygg.

Det er egentlig nesten som det spyttes på dem som virkelig har det kjipt, så sånn sett så er ts egentlig direkte slem.

Så meningen med livet er å få en kjæreste? Har man kjæreste er man ikke stygg nok?

Det går an å skille på ting - man kan for eksempel være mindre pen selv om man har en såpass ålreit personlighet at noen blir tiltrukket til tross for det.

Men er man stygg OG sutrete og bitter, derimot, er sjansen for å få en kjæreste liten.

Og for the record; jeg er både stygg og singel. Men ikke bitter av den grunn.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kunne ha skrevet akkurat det samme innlegget som deg TS!

Selv er jeg ikke pen å se på. Har en utstikkende nese med klumpete neserygg og nesten ingen hake. I profil ser jeg ut som en rar fugl. Er lav, og tettbygd i kroppen. I tillegg har jeg pcos, hvilket innebærer uren hud og uønsket hårvekst i ansiktet. Så meg selv på en video her om dagen, og ble helt forskrekket - jeg så om mulig enda værre ut enn jeg hadde trodd! :(

Jeg trener, spiser sundt, sminker og kler meg pent og farger håret, så det er ikke så mye mer jeg kan gjøre på egen hånd for å forbedre utseendet.

Heldigvis for meg så har jeg faktisk en ganske fin personlighet. Jeg er utadvendt, blid, hyggelig og empatisk. Har ganske lett for å bli likt. Likevel har jeg ikke noen kjæreste, og årsaken til det tror jeg ligger i usikkerhet på grunn av utseendet mitt. Jeg fikk mange slemme kommentarer på utseendet mitt som yngre, spesielt fra gutter, så det er liksom "programmert" i hjernen min at gutter synes jeg er stygg.

Jeg føler at utseendet mitt ikke harmonerer med den personen jeg føler meg som, og har derfor overveid plastikkirurgi. Samtidig har jeg en veldig ambivalens i forhold til dette, da jeg egentlig ønsker å kunne akseptere meg som jeg er, pluss at jeg synes det sender ut helt feil signaler. Men innerst inne tror jeg aldri at jeg vil kunne forsone meg med hvordan jeg ser ut.

Jeg er selvfølgelig glad for at jeg er frisk, og vet at det er utrolig mange mennesker og dyr som har det mye værre enn meg. Men jeg vil så gjerne være pen, og det er jeg bare ikke. Jeg blir ofte trist over hvor urettferdig det er at mange andre kvinner er nydelige å se på, mens jeg er nærmest vanskapt.

Dette innlegget mitt var kanskje ikke til noe hjelp for deg trådstarter, da du etterspør hvordan klare å leve med å være mindre heldig med utseendet sitt. Én ting jeg i alle fall har gjort er å jobbe med personligheten min; finne ut hvilke karaktermessige egenskaper jeg har som jeg setter pris på og hvilke jeg ønsket å endre.

Dersom man ikke er en fryd for øyet utseendemessig så kan man hvertfall forsøke å være pen på innsiden om ikke annet.

Anonymous poster hash: 8c69f...2f2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

haha, visste ikke at dette var en konkurranse der det er om gjøre å ha det verst

Anonymous poster hash: 17ac1...d89

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Pass på å være velpleid og få gode råd om klær, sminke og frisyre. Har du dårlig forhold til kroppen har noen hjelp av å trene og erfare at de blir sterkere og får nye ferdigheter, slik at en føler mer mestring og ikke bare fokuserer på estetikk.

Jeg tror at cluet er å innse at man går rundt med læresetningene nedenfor, og at en må avsløre at de er falske:

Pen er lik verdifull.

Ikke pen er lik mindre verdifull.

Livet er for alle. Utseendet har mange medfødte trekk, og ikke alt er regnet som like pent. Men det er ikke din feil! Du er like mye verdt om du ikke er yndig, og kan leve livet ditt slik du vil. Krymper du deg vil du ikke få plass og bli oversett, mens selvsikre mennesker stort sett blir akseptert og sett for også andre ting enn sitt utseende.

Anonymous poster hash: ecdcb...168

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The damned

Åja, så man kan ikke ha type selv om man er stygg eller mindre pen?

Det finnes jo menn og kvinner som faller for andre ting, og ikke er overfokusert på utseendet.

Alt skal jo bli til en konkurranse om hvem som har det verst. Ser det i andre tråder der man har en eller annen utfordring som gjør det vanskelig å finne noen, så skal det alltid komme noen og fortelle deg at de har det mye verre enn deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke jeg er noen blomst akkurat, så jeg har "vektlagt" å utvikle personligheten.

For øvrig sier kjæresten og venner at jeg er søt og har "en godtepose av en personlighet", for å sitere ene venninna mi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så meningen med livet er å få en kjæreste? Har man kjæreste er man ikke stygg nok?

Det går an å skille på ting - man kan for eksempel være mindre pen selv om man har en såpass ålreit personlighet at noen blir tiltrukket til tross for det.

Men er man stygg OG sutrete og bitter, derimot, er sjansen for å få en kjæreste liten.

Og for the record; jeg er både stygg og singel. Men ikke bitter av den grunn.

Så meningen med livet er å ha et pent ytre?

Poenget er at man umulig kan være så stygg som man vil ha det til når man har kjæreste/samboer/ektemann. Jeg fatter ikke hvordan dette har blitt en konkurranse om å være styggest. Skulle trodd at dere ville blitt glade når vi sier at dere umulig kan være så stygge når dere har en person som vil være sammen med akkurat DEG, men den gang ei... Selvsagt kan man ha mindre pene trekk og fortsatt ha kjæreste, men dette har vel de fleste mennesker i varierende grad.

Jeg synes for øvrig "stygg" ikke er et ord som bør brukes om menneskers ytre. Dersom en person er stygg er det fordi personligheten er stygg.

Anonymous poster hash: c25d1...e86

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så meningen med livet er å ha et pent ytre?

Poenget er at man umulig kan være så stygg som man vil ha det til når man har kjæreste/samboer/ektemann. Jeg fatter ikke hvordan dette har blitt en konkurranse om å være styggest. Skulle trodd at dere ville blitt glade når vi sier at dere umulig kan være så stygge når dere har en person som vil være sammen med akkurat DEG, men den gang ei... Selvsagt kan man ha mindre pene trekk og fortsatt ha kjæreste, men dette har vel de fleste mennesker i varierende grad.

Jeg synes for øvrig "stygg" ikke er et ord som bør brukes om menneskers ytre. Dersom en person er stygg er det fordi personligheten er stygg.

Anonymous poster hash: c25d1...e86

Jeg har da ikke sagt at meningen med livet er å ha et pent ytre. Jeg har heller ikke sagt at meningen med livet er å ha kjæreste. Helt ærlig setter jeg pris på at jeg er mindre pen, så vet jeg i hvert fall at de som liker meg liker meg for den jeg er, og ikke på grunn av utseendet mitt.

Det jeg prøver å få fram er at det å være stygg (eller mindre pen da, hvis det føles bedre for deg) er ikke verdens undergang. Det er viktigere ting i livet enn å få seg en kjæreste. Og føler man at man er stygg må man heller konsentrere seg om sine gode sider - hva nå enn de måtte være.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Godjente

Det er utsiden som gir innsiden en sjans,

men det er innsiden som gir utsiden sin glans.

Det er utseendet som selger, personligheten som teller, men det indre som gjelder

:hjerte:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er garantert mye styggere enn dere. Jeg har NF og har fibromer over hele kroppen og i ansiktet. Sminke kan ikke skjule det. I tillegg er jeg ustmmetrisk i trynet. Jeg hater å være så jævla stygg. Det ødelegger hele livet mitt og når jeg er syk i tillegg blir det enda verre.

Anonymous poster hash: 2204b...366

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stygg er du først når du trenger papirpose over hodet for å date. Like me. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er utsiden som gir innsiden en sjans,

men det er innsiden som gir utsiden sin glans.

Det er utseendet som selger, personligheten som teller, men det indre som gjelder

:hjerte:

Du sier jo at vi stygge ikke får en sjans!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo korrekt. Så eneste måten stygginger får sjansen er dersom de blir kjent med noen via jobb,skole,venner etc der noen kanskje ser at man er ok og dermed at man blir finere over tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Godjente

Nei jeg sier at det er innsiden som gir glans til utsiden. Uten innsiden er vi bare stygge. Greia er at om du føler deg stygg, så viser du det med personligheten din og ergo trekker folk seg vekk fra deg. Vær glad, vær stolt over deg selv, vær hyggelig, vis deg som den du er og utseendet ditt vil blomstre. Selvsikkerheten kommer fram og smilet ditt vil skinne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...