Bumblebee73 Skrevet 27. august 2004 #1 Del Skrevet 27. august 2004 Tenkte å kjøpe kløv til hunden min. Noen som har noen tips på hvor man får kjøpt dette og hvordan man skal gå fram for å venne hunden til å bruke den? (Jeg har en flat) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Revenka Skrevet 27. august 2004 #2 Del Skrevet 27. august 2004 En kløv får man kjøpt i de fleste dyrebutikker. De vet også hvordan den skal sitte på hunden, så ta med hunden så får du en som passer. Prisen varierer veldig ettersom hva slags type og materiale, og til hvilket bruk. Vi har en kennel kløv og er veldig fornøyd. Den kostet 1500,- Da vi kjøpte kløv til vår berner til jul hadde vi på den på tur uten noe i. Bare for å venne seg til at han har noe på ryggen. På tur nr 2 tok vi i handkler (krøllet dem til en ball) på begge sider for at hunden skulle ha litt volum uten tyngde på begge sider. Så la jeg i 1,5 liters vannflaske på begge sider + handkler. Hvor mye hunden din kan bære er jo avhengig av vekten. Men du ser fort om det blir for mye. En ting med vannflasker er at det kan du bare helle ut hvis du må justere vekten, samtidig så er det relativt lett å få gjevn vekt på begge sider (noe som er veldig viktig). Lykke til med kløv og god tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julie Skrevet 27. august 2004 #3 Del Skrevet 27. august 2004 Vi har en fra Hundekjørerverkstedet (norskprodusert, kjøpte den i Lonestar butikken i Tr.heim), den kostet 2000 kr men er verdt hver krone. Skikkelig solid (vært på maaaange turer i ulendt terreng) og sitter veldig godt på hunden. Anbefales. Som Revenka sier, start med tom kløv og øk gradvis. Funker bra i de fleste tilfeller. Julie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hu i Svingen Skrevet 27. august 2004 #4 Del Skrevet 27. august 2004 Vet ikke hvor gammel hunden din er, men husk at den ikke bør bære kløv med vekt i før den er 1 - 1,5 år gammel... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå