Gå til innhold

trenger litt hjelp

m_h

Anbefalte innlegg

Noen som har vært ute et år i utlandet som vk1 i det siste? Jeg lurer på å ta det(eller har vel nærmest bestemt meg),men lurer på om dere måtte ta en helsesjekke før dere reiste? Jeg sliter mye med hofter og kne,noe jeg har hatt i 4 år nå,men legene ikke finner ut hva det er for noe(skal testest for leddgikt på onsdag),håper bare det ikke hindrer meg i å få reise ut!

Pluss at jeg lurer på om hvilke erfaringer dere har hatt med aspect(om noen har reist ut med de),for jeg lurer på å reise ut med de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange land krever helsesjekk før de innvilger lengre opphold, og hva de evt utelukker folk på grunnlag vil variere fra land til land.

Jeg vil tro at dine problemer med hofter og knær kan komme til å bety at forsikringen vil kunne nekte å gi dekning for behandling i forbindelse med disse plagene. Det er alvorlig hvis du drar til feks USA. Dette må du få fullstendig klarhet i før du drar og sørge for å ta med deg skriftlige, krystallklare garantier i forhold til.

Jeg reiste ut andre året på vgs for hele 13 år siden (herregud - SÅ lenge siden!), og kan ikke huske at jeg måtte gjennom noen helsesjekk da. Men verden har forandret seg mye på de åra. Du må sikkert ta HIV-test og sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg var til helsesjekk. Det var mest bare for å få en lege til å skrive en attest på at jeg var "frisk" hadde jeg inntrykk av. Han sjekket blodtrykk, og hadde en kjapp høre og syntest, i tillegg til at han lyttet på lungene når jeg pustet. Jeg har ingen allergier eller arvelige sykdomsgreier, så det var ganske så greit. Dessuten må du jo ha egen forsikring for å kunne gå til lege og få sykenehandling. Det har sikkert utvekslingsbyrået ditt opplyst deg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...