AnonymBruker Skrevet 8. mai 2015 #21 Del Skrevet 8. mai 2015 Dette er noe den enkelte må se for seg selv! For min del er dette noe jeg ikke ønsker, på grunn av effekten av det jeg har sett hos andre, hvem lager den fineste bleiekaken, eller har den flotteste gaven! Synes selvfølgelig det er greit for de som vil ha det og ønsker det, men dette må få være opp til hver enkelt! Anonymous poster hash: cbc9d...ed6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2015 #22 Del Skrevet 8. mai 2015 Jeg verken ønsket eller forventet babyshower. Har vært i flere og arrangert flere selv som ufrivillig barnløs, selv midt i prøverørsforsøk osv. Jeg syns likevel det var utrolig koselig at noen hadde tatt seg tid, bry og innsats til å arrangere for meg fordi da fikk jeg en kjempekoselig kveld sammen med vennene mine. Jeg syns det er merkelig å kalle det egoistisk ettersom man på ingen måte velger å ha det selv. Jeg skjønner også at det er fryktelig vondt for dem som mister, men jeg tenker samtidig at man også kan miste babyen i krybbedød. Det er umulig å helgardere seg mot alle tøffe hendelser her i livet og det må være lov å leve litt. Anonymous poster hash: 34b11...e32 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puny Skrevet 8. mai 2015 #23 Del Skrevet 8. mai 2015 Venninnene velger jo selv om de vil ordne det, så skjønner ikke hvorfor det skal være egoistisk? Det er jo koselig å overraske den gravide og lage kaker alle kan kose seg med. Det er ikke et must, men skjønner ikke hvorfor det er negativt at noen vil ha det? Om du absolutt ikke vil ha det selv må du jo si det til dine venninner, men da burde du forklare hvorfor slik at de forstår det, og ikke bare tror du sier det fordi du ikke vil være til bry. Dette! Det er jo bare hyggelig om noen vil gjøre litt stas på deg vel, men jeg er enig i at manikke kan forvente det. Men jeg ser heller ikke hvordan dette kan være egoistisk , du bestemmer det jo ikke selv... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 8. mai 2015 #24 Del Skrevet 8. mai 2015 Hei du som er gravid og ønsker deg babyshower. PS: Ja, jeg er selv gravid. Men har du tenkt på dette: - Hvor interessant er det for andre at du formerer deg selv med partneren din? Og det neste halvåret blir kvalmt opptatt av gulp og bæsj. - Hva med alle dine venninner som gjerne skulle ønske de var gravide. Ja, for de finnes. Både de som har prøvd noen uker og noen år. Jeg mener at babyshower ikke er noe man skal forvente at venninner ordner. Å få barn er verdens mest naturligste og fineste ting, men oppi alle hormonene er det greit å ikke bli altfor ego og enspora. Anonymous poster hash: b685d...b62 Du kan jo bare si at det ikke passer at de kommer nå den dagen venninnene dine har funnet ut av en babyshower for deg. Det er jo ikke sånn at de presser deg til å ta imot bleiekaka. Det er jo bare å gi de til en mer takknemlig gravid eller frelsesarmeen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2015 #25 Del Skrevet 9. mai 2015 Jeg hadde ikke satt pris på babyshower. Synes dem heller kunne laget selskap etterpå når babyen er ute om dem hadde ønsket. Fordi det er så mye som kan skje enda. Hadde vertfall syntest det hadde vært uhyggelig å hatt ei bløtkake med bleier i tillegg til vogga i stua, da jeg kom hjem ifjor uten babyen min.Anonymous poster hash: 48e39...88a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 9. mai 2015 #26 Del Skrevet 9. mai 2015 Hei du som er gravid og ønsker deg babyshower. PS: Ja, jeg er selv gravid. Men har du tenkt på dette: - Hvor interessant er det for andre at du formerer deg selv med partneren din? Og det neste halvåret blir kvalmt opptatt av gulp og bæsj. - Hva med alle dine venninner som gjerne skulle ønske de var gravide. Ja, for de finnes. Både de som har prøvd noen uker og noen år. Jeg mener at babyshower ikke er noe man skal forvente at venninner ordner. Å få barn er verdens mest naturligste og fineste ting, men oppi alle hormonene er det greit å ikke bli altfor ego og enspora.Anonymous poster hash: b685d...b62 Syns ikke det bør forventes nei. Men om noen tar initiativ til å ovverraske den vordende mor med dette fordi venninnene selv har lyst så er det greit. Men det er ikke greit at hun blir sur dersom hun ikke får det 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enyya Skrevet 10. mai 2015 #27 Del Skrevet 10. mai 2015 Jeg har inntrykk av at det gjerne er de yngre mødrene som har babyshower? Jenter tidlig/midten av 20 årene. Selv er jeg 32 år og de jeg kjenner pp min alder ønsker ikke det. Jeg synes det er fint for de som vil ha det, men selv synes jeg det virker litt glorete og dumt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 10. mai 2015 #28 Del Skrevet 10. mai 2015 Hei du som er gravid og ønsker deg babyshower. PS: Ja, jeg er selv gravid. Men har du tenkt på dette: - Hvor interessant er det for andre at du formerer deg selv med partneren din? Og det neste halvåret blir kvalmt opptatt av gulp og bæsj. - Hva med alle dine venninner som gjerne skulle ønske de var gravide. Ja, for de finnes. Både de som har prøvd noen uker og noen år. Jeg mener at babyshower ikke er noe man skal forvente at venninner ordner. Å få barn er verdens mest naturligste og fineste ting, men oppi alle hormonene er det greit å ikke bli altfor ego og enspora. Anonymous poster hash: b685d...b62 Å ville ha dette er akkurat som ungdom som vil ha konfirmasjon for å få gaver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 10. mai 2015 #29 Del Skrevet 10. mai 2015 Jeg fikk til min overraskelse babyshower for mitt første barn 3 uker før termin. Det som skjedde to dager etterpå var at babyen døde i magen min Utrolig trist, der hadde vi sittet og feiret han, fått masse gaver til han og spist kaker og kost oss. Så døde han :( Nå ønsker jeg aldri babyshower lenger, vil heller ha besøk etter at baby er ute og alt har gått bra. Vil ikke arrangere for venner heller men ordner gjerne en shower for de etter at babyen er ute. Tror ingen i min vennekrets vil ha shower før fødsel etter det som skjedde med oss Anonymous poster hash: a0397...f82 Ord blir helt tomme... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2015 #30 Del Skrevet 10. mai 2015 Å ville ha dette er akkurat som ungdom som vil ha konfirmasjon for å få gaver. Deg om det.Anonymous poster hash: 9ae58...12b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KatyP Skrevet 10. mai 2015 #31 Del Skrevet 10. mai 2015 Men hvis folk ønsker babyshower og har venninner som steller i stand, hvorfor kan ikke de få lov til å ha dette uten at noen skal kalle dem ego og selvsentrerte osv? Det er da like akseptabelt å arrangere og kose seg med babyshower som å ikke gjøre det? Heldigvis skjer slike ting som ab over her forteller om sjelden. (Ord blir fattige ab og det var utrolig vondt å høre om😔), men det gjør da ikke de som feirer den kommende babyen til noen grusomme mennesker?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2015 #32 Del Skrevet 10. mai 2015 I venninegjengen min har vi hatt 2 babyshowere. Da har det ikke handlet om å pynte med rosa eller lyseblått og kjøpe gaver, men å samle alle venninene og spise god mat sammen en siste gang på en stund ettersom den vordende mor ofte blir litt fastgrodd hjemme den første tiden etter fødselen. Vi har alle kost oss veldig på disse babyshowerene. Anonymous poster hash: 424f0...e77 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanuki Skrevet 10. mai 2015 #33 Del Skrevet 10. mai 2015 Hei du som er gravid og ønsker deg babyshower. PS: Ja, jeg er selv gravid. Men har du tenkt på dette: - Hvor interessant er det for andre at du formerer deg selv med partneren din? Og det neste halvåret blir kvalmt opptatt av gulp og bæsj. - Hva med alle dine venninner som gjerne skulle ønske de var gravide. Ja, for de finnes. Både de som har prøvd noen uker og noen år. Jeg mener at babyshower ikke er noe man skal forvente at venninner ordner. Å få barn er verdens mest naturligste og fineste ting, men oppi alle hormonene er det greit å ikke bli altfor ego og enspora. Anonymous poster hash: b685d...b62 Saa fordi DU ikke liker baby shower saa er alle som liker det ego og enspora? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 10. mai 2015 #34 Del Skrevet 10. mai 2015 Jeg synes selv det er litt unødvendig. Barselbesøk er mye bedre da. Men en venninnekveld er alltid kos. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frøkna Skrevet 10. mai 2015 #35 Del Skrevet 10. mai 2015 Jeg har aldri vært i en, men jeg syns det er en koselig ide. En siste jentekveld uten en baby som skriker Jeg ville definitivt arrangert noe slikt om en av venninnene mine ble gravide Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2015 #36 Del Skrevet 10. mai 2015 fælt til krisemaksimering. Det går som oftest bra!! Anonymous poster hash: 44e72...763 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå