Gå til innhold

Hvorfor er nordmenn så triste?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor er franskmenn så sure? Og hvorfor er tsjekkere så innbildske og rasistiske? Ja for siden jeg har møtt mange sånne på min vei må det jo gjelde alle.



Anonymous poster hash: 313ac...b0b
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har møtt utveklsingsstudenter de siste 3 årene, og alle påpeker det samme.

Det norske samfunnet er veldig trist. Vi ser det bare ikke fordi vi lever oppi det selv.

Folk er generelt kaldere og har rare måter å sosialisere seg på. De holder igjen hele uka, og lar alt få fri utløp når helgen kommer og alkoholen er i boks.

Det var ikke før jeg så meg rundt da jeg var ute og reiste, at jeg innså hvor mye lykkelige andre samfunn virker og hvor mye mer de smiler.

Man kan godt argumentere for at penger faktisk gjør man mer lykkeligere, og så henvise til artikler i avisa som sier at "nordmenn er så lykkelige". Jeg ser det ihvertfall ikke i hverdagen. Jeg ser bare stress, forvetninger, et evig statusjag , fordommer og til slutt jantelov.

Skal som Castielz flytte ut når jeg får muligheten. Klart man kan eksistere i Norge, men livskvaliteten er dass, og tilslutt vil man bli ulykkelig av å være her. Har aldri vært så lykkelig som da jeg innså at det ikke er slik i alle steder i verden.



Anonymous poster hash: c21ae...a59
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke enig. Normenn er mer direkte, og går ikke rundt å smiler hvis det ikke er noe grunn for det. Jeg har bodd i England, vært mye i usa, frankrike og spania, jeg foretrekker nordmenn altså fremfor falsk smil og patetiske høflighetsfraser.



Anonymous poster hash: b13e9...a8b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lyttet til en samtale en tysk student hadde med en amerikansk student en gang på bussen. De sa akkurat det samme som TS gir uttrykk for her. At vi er triste og kalde. Hun ene sa at nordmenn har sin egen gruppe de holder seg til og vil ikke slippe andre inn, og at det var vanskelig å komme inn. Hun syntes dette var så nytt for henne og rart.

Og når jeg tenker meg om er dette sant.



Anonymous poster hash: 864e6...223
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har møtt utveklsingsstudenter de siste 3 årene, og alle påpeker det samme.

Det norske samfunnet er veldig trist. Vi ser det bare ikke fordi vi lever oppi det selv.

Folk er generelt kaldere og har rare måter å sosialisere seg på. De holder igjen hele uka, og lar alt få fri utløp når helgen kommer og alkoholen er i boks.

Det var ikke før jeg så meg rundt da jeg var ute og reiste, at jeg innså hvor mye lykkelige andre samfunn virker og hvor mye mer de smiler.

Man kan godt argumentere for at penger faktisk gjør man mer lykkeligere, og så henvise til artikler i avisa som sier at "nordmenn er så lykkelige". Jeg ser det ihvertfall ikke i hverdagen. Jeg ser bare stress, forvetninger, et evig statusjag , fordommer og til slutt jantelov.

Skal som Castielz flytte ut når jeg får muligheten. Klart man kan eksistere i Norge, men livskvaliteten er dass, og tilslutt vil man bli ulykkelig av å være her. Har aldri vært så lykkelig som da jeg innså at det ikke er slik i alle steder i verden.

Anonymous poster hash: c21ae...a59

Syns ikke folk er mindre kalde mange andre steder. Suns spanjoler er kjempekalde f.eks. mange gamle damer f eks som ikke ser problemet med å snike i kassakøen f.eks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er forskjellige. GENERELT er nordmenn mer innadvente enn mange andre. Likevel er det ofte nok med et smil og småprat, så har man en samtale gående. Men det er veldig stor forskjell fra sted til sted. Jeg har en jobb hvor jeg er i kontakt med mange mennesker. Jeg synes ikke Nordmenn er jevnt sure eller triste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Vi er ikke sure. Vi er bare mer introverte. Behøver ikke å være negativt. For kommer man i prat er de fleste egentlig genuint hyggelige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...