Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg sliter veldig med hard/treg mage og til dels forstoppelse. Flere? Legen mente det ville gå seg til, og anbefalte bare en hemoride krem (sliter med det også). Det gjør sykt vondt å gå på do! :(

Jeg har prøvd laktulose, men føler ikke det hjelper så mye. Blir bare ekstremt mye promping :/ Noen som har tips til hva annet som kan hjelpe? Prøver selvsagt å drikke rikelig med vann og går trurer også, men trenger noe mer for å hjelpe fordøyelsen... Klikker snart :(

Anonymous poster hash: a5646...d10

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg stopper fulstendig opp med de to første mine, derfor tok jeg laktulose forebyggende da jeg fikk 3 mann. Ta det som er anbefalt og bruk det i noen uker hvertfall. Drikk MYE og spis fiber.

Anonymous poster hash: fec15...8ec

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får prøve laktulose en stund til da.

Noen andre som vet gode råd?

Anonymous poster hash: a5646...d10

AnonymBruker
Skrevet

Svisker :)

Anonymous poster hash: 0182d...a98

AnonymBruker
Skrevet

Som nevnt over, du må drikke masse vann når du tar lactulose, hvis ikke blir det fort bare mye luft i stedet.

Ellers anbefaler jeg linfrø :-)

Anonymous poster hash: 474a0...eab

Skrevet (endret)

Masse vann, masse biola, appelsin juice, yoghurt hver dag, og kosthold a la sykehus, dvs mye fisk masse kokte grønnsaker. Jeg begynte å forberede megpå nettopp dette i de siste ukene før fødsel. Dette var min ooppskrift som redda meg etter at jeg fikk barn nr 3. Da jeg fikk barn nr 2 så slet jeg virkelig med treg mage. Det var så ille at jeg bestemte å bruke microlax slik de hadde anbefalt på apoteket. Etter den erfaringen med microlax så vil jeg heller gå for naturlige hjelpemidler enn å bruke denne kremen. For meg så var det verre enn fødsel da jeg brukte microlax for å gå på do. Lykke til.

Og jeg hadde prøvd laktolose. Ingen virkning.

Endret av needinspiration
Skrevet

Et stort glass o'boy! Gjerne et litt sterkt glass (4-5 skjeer) pleier å funke for meg når jeg er forstoppet. Det løser opp magen!

Skrevet

Prøv movicol fra apoteket. Pulver som skal blandes i vann/saft. Effektivt og snilt mot tarmen. Du slipper også lufta som kommer med lactulosen. Kan brukes av barn, eldre, gravide, ammende.

Gjest Marino
Skrevet (endret)

.

Endret av Marino

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...