Gå til innhold

Muntlig matte

Vapor12

Anbefalte innlegg

Vi har prøve muntlig nå, og dessverre kom jeg opp i matte. Jeg fikk temaet "Land i Europa". Har noen tips til hva jeg kan si noe om? Har tenkt på areal og omkrets av landet og reisen dit. Land i Europa er et så åpent tema og det er så mye man kan snakke om, men jeg er ikke særlig flink i matte (ligger på 2 og 3) og det er bra nok for meg å få en 3'er. Plis hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja areal og omkrets er et godt sted å starte! Husker vi hadde noen slike oppgaver på vgs, der vi skulle lage en reise ut i fra hvor langt det var, hvor dyrt det kom til å bli og hvor mye bensin vi ville brukt og kostnadene på dette osv! :)

Anonymous poster hash: 4fe2b...47a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målestokk, hvor langt er det mellom to punkter på kartet

Lesing av tabeller, hvis du skal reise dit.

Regne ut hvor lang tid du bruker, eller farten du har kjørt i.

Lage diagrammer på excel om innbyggertall, eller andre ting.

Regne gjennomsnitt på antall innbyggerer i de 10 største hovedstedene.

Det viktigste er at du plukker it områder som du er flink på som du kan snakke trygt om. Så bør du prøve deg på så mange områder som mulig. Hvis du leser i læreboka di så er den delt inn i kapitler, prøv om du kan lage oppgaver fra hvert av kapitlene. Det å ha en historie om reise i bunnen er en god ide.

Lykke til! Matte muntlig er bedre enn matte skriftlig. Læreren sin oppgave er å få frem det beste i deg! Han eller hun er ikke motstander her.

Anonymous poster hash: 9e88f...753

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette vgs eller ungdomsskolen btw? Jeg tenkte ungdomsskolen da jeg svarte deg, men mulig det er feil nibå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette vgs eller ungdomsskolen btw? Jeg tenkte ungdomsskolen da jeg svarte deg, men mulig det er feil nibå?

10 klasse på ungdomskolen, ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 klasse på ungdomskolen, ja!

Så bra at det var ungdomsskolen. Hvordan går det med oppgaven? Og når skal du opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...