Gå til innhold

Er du avhengig av mobiltelefonen?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Jeg er avhengig av å ha en telefon. Og siden jeg kun har mobil, og ikke hjemmetelefon, så er jeg avhengig ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde egentlig vært veldig interessant om vi hadde skrevet vår alder også..kanskje det er forskjell på en ungdom og en på 40? Eller ikke?Vel,det hadde vi da sett..

Selv er jeg ganske avhengig..avhengig og avhengig..liker å ha den med meg..sender masse sms til venner og andre...den plager meg aldri..greit å ha..

Synes det er greit at folk kan nå meg..og viljegikke nå DEM..kan jeg jo bare avslå..eller ikke svare..

Yes yes! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig hvor irriterte folk blir når de har sendt meldinger og man ikke svarer på en stund. Eller når man ikke tar telefonen.

Enig med deg. Det er akkurat som om folk tror at når man har kjøpt mobil så må man være 100% tilgjengelig for alle, når som helst.

Jeg er ikke avhengig av mobilen.

Jeg har svært sjelden lyd på mobilen. Har den som regel på "møte/diskre", fordi jeg er så drittlei ringelyder og meldingslyder...

Har hatt besøk av folk som kommer på kaffe. tlf ringer i vesken eller den blir lagt på bordet. Frekt når du besøker andre.

Slikt reagerer jeg også på.

Folk gjør seg viktigere enn de er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Det er den eneste klokka/vekkeklokka jeg har, og siden jeg er småsenil er huskelappfunksjonen en livredder. Men ringe? Nei, det gjør jeg svært sjeldent..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker mobilen som avtalebok/påminner (kalenderen), vekkerklokke og til å sende sms med.

Bruker den svært lite til å ringe med, men den er likevel stort sett alltid med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ganske avhengig av den siden jeg er hovedtillitsvalgt for sivilarbeiderne i Buskerud. Ellers så driver jeg mye med promotering av div. band og da er det kjekt at folk får tak i meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er avhengig av mobilen fordi jeg ikke har fasttelefon. Jeg tar den bare med meg hvis jeg skal reise langt eller være lenge borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg innrømmer at jeg er totalt avhengig. Har den med meg overalt og skrur den KUN av dersom jeg sitter i et fly. Aldri ellers.

Den er absolutt blitt en del av meg...

:Nikke: Sånn har jeg det også! Jeg er dessuten nødt til å være tilgjengelig hele tiden på grunn av jobben min, men jeg bruker den nok minst like mye i private sammenhenger...! Er litt "avhengig" av å få og sende SMS, syns det er så koselig...! :wink:

Jeg er relativt avhengig av å være online på internett også jeg da, sjekker mail "hele" tiden, og holder på...! :ler: Elsker teknologiske duppedingser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fast arbeidssted, så derfor må jeg ha mobilen med på dagtid slik at skolen til datteren min kan få tak i meg.

Så sånn sett er jeg avhengig.

Ellers så liker jeg SMS veldig godt. For jeg er ikke så glad i å snakke i telefon. Hadde ikke likt å være uten muligheten til å sende meldinger, nei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke avhengig av mobilen, jeg var det før, hadde mobilen med overalt, men nå så ligger den som regel igjen på stuebordet når jeg drar bort...(har hjemmetlf da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest *-*Pinky*-*

1:Er du avhengig av mobiltelefonen din?

2:I så fall- hvorfor?

3:Er det noen spesiell grunn (annet enn at man gjerne trenger den i jobbsammenheng)?

4:Er den virkelig en nødvendighet?

1: JA!!!!!

2: Hvet ikke har bare blitt sånn. Har hatt en mobil siden 5klassen, så det har vel blitt en vane.

3: Ingen spesiell grunn. Eller nå er det litt, datteren min har begynt i bagnehagen.

4: JA!!!!

Jeg MÅ ha den på natten MED lyd!!!!

Legger jeg den igjen noen plass blir jeg hysterisk å MÅ få noen til å hente den (er 17 så jeg har ikke lappen.)!!

Er rett og slett TOTALT AVHENGI av den!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke avhengig, men har den som regel alltid med med meg, vet at mannen setter stor pris på det. Skrur av lyden når jeg er hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

I helgen fant jeg ut at jeg er rimelig avhengig av mobilen!!! :roll:

Jeg mistet den nemlig. Følte meg helt hjelpesløs uten. og jeg fant ut at det ikke finnes en eneste telefonkiosk i hele byen her :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt fortapt uten den!! synd og skam....men sant... :wink:

Signerer på den :oops: Skjønner ikke hvordan jeg klarte meg før mobilen gjorde sitt inntog?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en diskusjon med noen venninner lurer jeg på følgene;

Er du avhengig av mobiltelefonen din?

I så fall- hvorfor?

Er det noen spesiell grunn (annet enn at man gjerne trenger den i jobbsammenheng)?

Er den virkelig en nødvendighet?

Bare lurer på hva du mener. :)

Jeg er avhengig av mobiltelefonen min, fordi det er den eneste telefonen jeg har og det er viktig for meg å nå folk/bli nådd ang ting.

Så jeg er like avhengig av mobiltelefonen som det andre er av telefon totalt (altså både mobil + hjemmetelefon).

Hadde nok overlevd uten, men hadde gått glipp av masse, siden det tar altfor lang tid med postgang til at man kan være impulsiv.

Bruker den også som kalender/planlegger for alt som skjer + har alle bursdager på alarm slik at jeg husker dem + at jeg bruker den som huskelapp og vekkeklokke.

klart jeg kunne klart meg uten, men da måtte jeg hatt en med meg kalender og gule lapper til enhver tid + at jeg måtte kjøpt meg en ny vekkeklokke + hjemmetelefon.

synes det er like greit med ETT apparat som dekker alle behovene fremfor fire-fem forskjellige andre remedier. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...