Gå til innhold

Er du avhengig av mobiltelefonen?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Etter en diskusjon med noen venninner lurer jeg på følgene;

Er du avhengig av mobiltelefonen din?

I så fall- hvorfor?

Er det noen spesiell grunn (annet enn at man gjerne trenger den i jobbsammenheng)?

Er den virkelig en nødvendighet?

Bare lurer på hva du mener. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat i dag merket jeg hvor "avhengig" jeg har blitt av mobilen... :oops: :-?

Stresset til toget i morges, først var det å avlevere den ene til SFO så levere nestemann i bhg. Så sette seg i bilen å kjøre så fort fartsgrensen tillater til togstasjonen... :sjokk: :o Så skjer det; mobilen detter ut av vesken og jeg har ikke tid til å lete etter den for toget kommer... :o

Det endte med at jeg satt i hele dag og lurte på om noen av barna mine hadde havnet på sykehus, var ekstremt lei seg eller at noe annet viktig hadde skjedd - og at ingen fikk tak i meg... :o :-(

Uff! :wink:

Alt var selvfølgelig i orden med alle - ingen anrop på mobilen! :);)

Ellers brukes mobilen min lite. Noen tesktmeldinger, men lite snakk. Kun viktige beskjeder - ikke noe snikksnakk foregår på min mobil! :);)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker å tro jeg ikke er det. Fordi:

*jeg klarer helt fint å legge den igjen hjemme.

*jeg skrur den av. innimellom - når jeg vil være utilgjengelig.

*har den ikke i jobbsammenheng. det er min telefon - har ikke fasttlf.

Men, er jo rask til å sjekke den igjen da.... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke. kan ha den avslått i flere uker på rad og tar den bare med meg når jeg husker det eller jeg skal møte noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplever at mobilen er en forlenget arm. Avhengig uten like. :ler:

Men når jeg går på butikken eller er ute å sykkler, er det skjelden jeg tar den med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker mobilen ganske mye i forbindelse med jobben, og syns det er DEILIG når jeg kan skru den av. Det er sjelden jeg har den med når jeg skal på butikken eller møte venner, og jeg skrur den alltid av om natten. Man må jo ikke være tilgjengelig 24t i døgnet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg innrømmer at jeg er totalt avhengig. Har den med meg overalt og skrur den KUN av dersom jeg sitter i et fly. Aldri ellers.

Jeg sender nok en plass mellom 700-1000 mld i måneden, og ringer i tillegg en del. Den er absolutt blitt en del av meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Har den alltid på, men ofte lyden av, synes det er så fæl ringelyd på den. Merkelig hvor irriterte folk blir når de har sendt meldinger og man ikke svarer på en stund. Eller når man ikke tar telefonen. Har fasttelefon, så de får tak i meg når jeg er hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle

jeg er heldigvis ikke avhengig av mobilen, snarere tvert i mot. :ler: Folk blir irritert på meg, fordi jeg aldri klarer å få med meg mobilen når jeg går ut. Den ligger jo så pent hjemme. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før var jeg helt ekstrem... Særlig da gubben og jeg var nyforelsket - voktet på telefonen som en hauk! Folk trodde sikkert jeg led av en eller annen sykdom som tok opp telefonen og sjekket ubesvarte anrop/meldinger to ganger i minuttet... :ler:

Nå synes jeg det er deilig å legge den fra seg innimellom. Særlig når vi reiser bort en helg for å slappe av og kose oss. Da skrur vi av begge mobilene og er utilgjengelige. Luksus...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg er ikke avhengig av mobiltelefonen. Det hender rett som det er jeg lar den ligge hjemme, har mobilsvar så jeg kan alltid se om noen har ringt uansett. Jeg ringer sjelden, men sender en del mld, veldig praktisk. Bruker mobilen som klokke også, siden jeg ikke liker å bruke armbåndsur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har den alltid i lommen/vesken, men skrur den av når jeg legger meg.. - eller ikke vil nås.

Ringer lite - men sender masse sms..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Et skapt behov Jeg tar aldri med min på besøk kafe ol.

Hver 14 dag har eg bruk for den pga jobb.

må være tilgjengelig til arb.giver. reisebeskjed osv..De to dagene vet jeg ikke når de ringer.

jeg lurer på avhengiheten til andre. Går på gaten,kafe og taster. på resturant har de på tlf, det ringer og de prater. Man hører jo at det er ikke nødv. samtaler.

Har hatt besøk av folk som kommer på kaffe. tlf ringer i vesken eller den blir lagt på bordet. Frekt når du besøker andre. Ikke er de avh. av mobilen.

Mine barn som har den pga "kjekt å ha" vet de må slå av mobilen da de kommer til oss.

Det er blitt luksus å ikke være tilgjengelig.

Det var vel tidlig på 90 tallet det var in å rase rundt med mobil overalt. Det er vel ute nå? noen sier harry.

På sikt vil det bli forbudt med mobil på rest/kafeer. Det vil komme lydtette tlf.bokser.

Ser eldre som unge, taster som gale på buss/tog osv..

De snakker høyt og forteller hva de har kjøpt/hvor de har vert/hvor de skal osv. Mange er plaget av andres mobilMISBRUK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er ikke avhengig selv om jeg stort sett har den med meg. Det er ingen krise om jeg glemmer den, og jeg bruker den veldig lite. Ca 50 kr på 2 til 3 mnd. :oops:

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en diskusjon med noen venninner lurer jeg på følgene;

Er du avhengig av mobiltelefonen din?

ja!!  :)  

I så fall- hvorfor?

For å avtale ting, kosemeldinger til/fra typen min, at folk kan nå meg til enhver tid, hvis jeg feks krasjer har jeg mobilen klar        :tunge1:  

Er den virkelig en nødvendighet?

JA!       :ler:  

Bare lurer på hva du mener.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vel litt avhengig av mobilen, ja. Sender masse SMS og MMS, bruker mobil kalenderen til alle bursdager, avtaler o.l. Bruker den også som klokke.

Mobil er en nødvendighet for meg ja.... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er avhengi av mobilen ja. Uten den føler jeg at jeg ikke har kontakt med omverdenen :roll:

Bruker den mest til sms og mms.

Dessuten har den erstattet klokka og filofaxen min..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...