Gå til innhold

Unødvendige gaver.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på hva folk synes det er unødvendig å få i gaver?

Min liste:

- kokebøker,

det finnes nok av oppskrifter på nettet. Kokebøker tar opp mye plass. Bruker dem aldri, da oppskrifter på nettet ofte også har kommentarer fra folk som har laget retten og kan komme med ekstra tips til å gjøre oppskriften bedre. De yttert få gangene jeg i det hele tatt bruker oppskrift....

- DVD'er, tv-serier i box-sett.,

dette finnes også tilgjengelig på nettet. DVD'er og box-sett tar opp mye unødvendig plass. Og hvor mange ganger ser man på en DVD?

- pyntegjenstander.

Hva er sjansen for at man får noe man virkelig liker og vil ha fremme? Jeg føler at når jeg får slike ting må det stå fremme slik at personen som har gitt det ser at det blir satt pris på. Hater den delen ved å få ting som er ment for å vises frem.

- 'det er akkurat ikke det du ønsket deg, men den ligner'.

Javel, men det er fortsatt så stor forskjell for meg, at jeg fremdeles ønsker meg det jeg ønsket meg til å begynne med.

Dette er ikke en tråd som egner seg for dem som mener at man skal være glad for alt. Dere vil bli skremt av all utakknemligheten tror jeg...

Anonymous poster hash: c823b...5cc

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

I dag nr alle har råd til alt syns jeg vi burde sløyfe gaver. Ikke noe mer bursdagsgaver eller julegaver. Enten kjøper man noe det er høy sannsynlighet for at giveren har nok av eller så bare utveksler man penger hver bursdag. Helt unødvendig.

Anonymous poster hash: 7d88a...e7e
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

På det siste punktet mente jeg;

"Det er ikke akkurat det du ønsket deg, ..."

Anonymous poster hash: c823b...5cc

Skrevet

Jeg synes alt jeg ikke har ønsket meg er unødig, med unntak av spiselige ting og opplevelser.

Er så lei av ting! Ting, ting, overalt! :bond:

• Liker 2
Skrevet

Bilder av folks barn i glass og ramme.

Mulig jeg er en sær hurpe, men jeg er tante til ca en milliard unger (vi passerte hvertfall tosifret antall for en håndfull siden) og har passert 30,så "alle" har barn.

Og mange gir A5 og A4 størrelse bilder i ramme i gaver. Jeg liker bilder på veggen, men jeg liker å velge ramme selv, og jeg foretrekker at nieser og nevøer henger fremme foran venninners barn.. Og jeg trenger ikke ett stort portrett per år uansett unge. :P

Ja, jeg sa dette pent til mine søsken. Nå printer eller fremkaller jeg selv det jeg vil ha fremme.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker å få kokebøker, og skulle gjerne hatt bilde av tantebarna mine, men har dessverre aldri fått det...så forskjellig kan man være ;)

Selv kan jeg ikke fordra pynteting, eller sånn "nå skal vi endre livsstilen din" gaver, som treningstights (jeg trener ikke, går kun tur), slik lever du på lchf bøker, cd med meditsjonsmusikk osv. Heldigvis får jeg mest gaver i det spiselige eller opplevelsesmessige segmentet, og det er det jeg prøver å gi bort selv også, evt ting med byttelapp elelr gavekort.

Anonymous poster hash: 8df7e...e5a

• Liker 2
Skrevet

Unødvendige gaver? Pyntegjenstander. Jeg er veldig kresen på hva jeg vil ha stående fremme, og de som gir sånne ting treffer sjelden. Duker, løpere og brikker. Det bruker vi aldri.

Ting jeg virkelig blir glad for å få er brettspill, kokebøker (bruker dem sjelden, men liker å lese i dem) og smykker.

Skrevet

Kjøkkenredskaper! Jeg er selv veldig fan av å lage mat, dvs at jeg har så og si alt utstyr som trengs. I jul fikk vi flere smoothieblendere + glass, stavmikser og en kaffetrakter. Altså, flotte gaver og tanken er god, men jeg har alt sammen fra før. I tillegg bor vi på 55 kvm så jeg har ikke plass til å oppbevare det heller, så det ble bytting.

Også pynteting da, selvsagt, men det er ikke noe jeg pleier å få.

AnonymBruker
Skrevet

Potteplanter! Jeg har virkelig ikke grønne fingre! Potteplanter er verstingen her i huset!

Ellers hadde jeg kastet diverse Buddha-figurer om noen hadde turt å gi meg det, men de som kjenner meg kjenner også til mine religiøse meninger så ingen går over de grensene heldigvis.

Anonymous poster hash: 59db8...b85
Skrevet

Liker så og si ALT jeg får, men er noe som er helt unødvendig å gi meg..
Og det er parfyme og dusj såper,skrubber, og diverse, jeg har tross alt ett helt skap fullt x)
Men det er jo noen merker jeg liker da, så om det nærmer seg jul så sier jeg ifra om akkurat det merket, fordi det er det eneste som jeg vet jeg tåler (sensetiv hud) + de er egentlig ganske billige :fnise:
Men neida, det er jo juuuul, du må jo få litt dyre såper.. Hjelper jo ikke det når jeg får utslett av halvparten x)

Gjest Emera
Skrevet

Jeg må innrømme at vertinnegaver er noe jeg synes er helt unødvendig. Det er sikkert skikk og bruk, men for noe tull. Én gang inviterer jeg, en annen gang inviterer noen andre. Sånn sett går det opp i opp, hvis det nå er det som er motivasjonen bak. Men neida, her kommer det blomsterbuketter, potteplanter, nips og så videre. Det trengs ikke, jeg har alt jeg trenger. Og liten plass.

AnonymBruker
Skrevet

Pyntegjenstander, spesielt de som overhodet ikke har noen funksjon, men som kun skal stå og ta opp plass og samle støv. Telysholdere er også håpløst - ja, jeg liker stearinlys, men jeg har tusen telysholdere fra før. Gi meg heller telys.

Generelt elsker jeg gaver som kan brukes opp, som matvarer, telys, kinogavekort, shampo osv.

Anonymous poster hash: 72c20...ab6

• Liker 4
Skrevet

Dette er kanskje litt på siden, men jeg tror det var Anne Cath Hærland som en gang sa at man ikke burde gi blomster som vertinnegave fordi det skaper stress. Og selv om jeg elsker å få blomster, er jeg faktisk enig. Særlig roser, som ofte må snittes og fjernes masse blader på. Om vi får mange gjester, har jeg stort sett mer enn nok annet å tenke på. Av den grunn syns jeg det er helt fantastisk å få f.eks. sjokolade, om man vil gi noe (og jeg innrømmer gladelig at jeg syns vertinnegaver er skikkelig koselig når man har stelt ordentlig i stand).

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg så... Finn Schjøll?... Som anbefalte at hvis man skal gi blomster som vertinnegave, stikk heller kjapt innom med dem tidligere på dagen så verten slipper å stresse med snitting og vaser samtidig som de skal servere og ta imot gjester.

• Liker 7
Skrevet

Stearinlys. Er ingen lystype.

Skrevet

Pyntegjenstander. Hvis folk vil gi meg duker, gardiner og den type pynt blir jeg glad, jeg er elendig til å huske å kjøpe sånt selv, men da forventer jeg at det kommer fra folk som faktisk har SETT leiligheta mi og har en viss anelse om hva som passer. Men nips har jeg lite bruk for.

Og så blir jeg veldig oppgitt når jeg får vin og champagne. Jeg liker ikke vin og champagne, hvis du skal gi meg alkohol, så gi noe jeg slipper å gi bort :P

Skrevet

Kokebøker, bøker, DVD-er, serier, CDer og sånne ting blir jeg kjempeglad for! Har store ambisjoner om å ha fullstappede hyller med det i stua når jeg får noe eget. Synes det er koselig jeg!

Håpløse gaver til meg er potteplanter og pynteting/nips. Jeg har det motsatte av grønne fingre, tror alle planter dør så snart jeg tar i dem :fnise: også har jeg ikke plass til de noe sted heller, samme med pynteting/nips. Men jeg er veldig glad i blomsterbuketter da! "Klarer" å holde de i live noen lunde lenge også

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker ikke å få pyntegjenstander, kokebøker eller unødvendige elektroniske dingser. Jeg trenger IKKE elektronisk grønnsakshakker, grøtrører eller vindusvasker. Lager bare masse rot..

Anonymous poster hash: 65067...a46

AnonymBruker
Skrevet

Såper og kremer og sånne ting er håpløst å få, da jeg nesten ikke tåler noe som helst. Bruker å gi det til mamma. Heldigvis vet de som kjenner meg godt at jeg ikke tåler slikt.

Anonymous poster hash: 77614...4c9
Skrevet

Jeg så... Finn Schjøll?... Som anbefalte at hvis man skal gi blomster som vertinnegave, stikk heller kjapt innom med dem tidligere på dagen så verten slipper å stresse med snitting og vaser samtidig som de skal servere og ta imot gjester.

Enig, eller gjør dem klare like før, så det er bare for vertinnen å sette dem i en vase uten å verken måtte ta av papir, snitte, ta vekk blader, kaste vekk all bosset, vaske benken,

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...