AnonymBruker Skrevet 6. mai 2015 #1 Del Skrevet 6. mai 2015 Hei. Jeg hadde sommerjobb på et sykehjem i fjor sommer. Etter sommeren var over ble jeg ansatt som vikar. Jeg har jobbet mellom 5-14 vakter hver måned etter jeg var ferdig med sommerjobben. Har tatt ekstravakter, jobber når folk har vært syke osv.. Jeg skal også jobbe 100 % i hele sommer, altså jeg skal ikke ha ferie i sommer. Jeg har hørt at feriepengene erstatter juni-lønna, men gjelder dette for meg som ikke er fast ansatt og ikke skal ha ferie i sommer? Får jeg begge deler? Anonymous poster hash: 8b51e...98f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2015 #2 Del Skrevet 6. mai 2015 Alle får ferielønn, uavhengig av ansettelsesforhold. Det er penger du har tjent opp gjennom året før og er ikke noe som erstatter junilønna, men som spes på for at folk skal ha råd til å ta ferie siden du ikke skal ha ferie, kan du jo spare feriepengene dine! Anonymous poster hash: 513c5...b78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2015 #3 Del Skrevet 6. mai 2015 Alle får ferielønn, uavhengig av ansettelsesforhold. Det er penger du har tjent opp gjennom året før og er ikke noe som erstatter junilønna, men som spes på for at folk skal ha råd til å ta ferie siden du ikke skal ha ferie, kan du jo spare feriepengene dine! Anonymous poster hash: 513c5...b78 Ok, takk! Leste på nettet et sted at feriepenger var istedet for den vanlige lønna. Et annet sted stod det at det ble trekt 4 eller 6 dager fra lønna når feriepengene kom. Så ble litt forvirra! Anonymous poster hash: 8b51e...98f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dillyduzit Skrevet 6. mai 2015 #4 Del Skrevet 6. mai 2015 (endret) I min jobb blir jeg trukket 5 uker ferie i juni, får utbetalt feriepenger og blir betalt når jeg tar ut 5 uker. (Får lønn, uten å ha vært tilstedet på jobb) - Svar til utbetaling av feriepenger + trekk, vet dessverre ikke hvordan det fungerer for vikarer. Endret 6. mai 2015 av dillyduzit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baktusen Skrevet 6. mai 2015 #5 Del Skrevet 6. mai 2015 Av det du tjente i fjor så får du 10,2 eller 12 % feriepenger. Ofte så erstatter dette Junilønn hos mange bedrifter, da de kjører feriepenger den måned, og vanlig lønn resten av månedene uavhengig av ferie. Man må somregel ta ut ferie, og da skal feriepengene erstatte tapt inntekt. Men dersom du ikke har opparbeidet deg nok feriepenger kan ikke bedriften tvinge deg til å ta ut ferie.. Så som studenter, deltidsansatte og ekstrahjelp, så får man ofte god lønning på sommeren + feriepengene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jacuzzi Skrevet 6. mai 2015 #6 Del Skrevet 6. mai 2015 Jeg jobber som av-og-på vikar i forskjellige symfoniorkestre gjennom året. Får utbetalt feriepengene fra forrige år hver januar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå