Alja Skrevet 12. mai 2015 Forfatter #21 Del Skrevet 12. mai 2015 Hahaha herregud jeg fikk 4! Jeg skal si meg fornøyd med dét! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EpleDrue Skrevet 12. mai 2015 #22 Del Skrevet 12. mai 2015 Fantastisk, gratulerer! Godt jobbet Hva måtte du gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alja Skrevet 12. mai 2015 Forfatter #23 Del Skrevet 12. mai 2015 Fantastisk, gratulerer! Godt jobbet Hva måtte du gjøre? Kom opp i basket! Da var det alle sammen, spilte litt hver for oss, spilte litt sammen, måtte vise til regler, ulike kast osv. Så måtte vi også vise turnøvelser, rulle kråke, araber, slå hjul, stå på hodet osv. Etter dette var det en og en inne for muntlig høring. Fikk da om styrketrening og friluftsliv. Måtte vise noen øvelser for kjernenuskulatur. Babla egentlig bare i vei. Han sa at basketen lå på 2, turn på 3 og muntlig del 5, så fikk 4 sammenlagt. DEILIG at det er over! Aldri igjen!!!! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2016 #24 Del Skrevet 27. juli 2016 Den 6.5.2015 at 9.44, EpleDrue skrev: Det er riktig at du må legge bort tanken om å gå på uia det kommende året om du ikke består kroppsøving. Stryk i et fag vil ikke gi deg studiekompetanse som du behøver for å ta høyere utdanning. Men frykt ikke, denne eksamen klarer du fint! Legger med kompetansemål for vg3 kroppsøving, så vet du hva du må kunne.http://www.udir.no/kl06/KRO1-03/Kompetansemaal/?arst=1858830314&kmsn=933863873 Som privatist får du som oftest i oppgave å sette opp egentreningsprogram. Forklar hvorfor du gjør de ulike øvelsene, gjerne hvilke muskler som blir brukt og hva hensikten med treningen er. Som noen har nevnt tidligere er oppvarming, hoveddel og avsluttning viktig å få med. Anbefaler deg å sette opp et egentreningsprogram og utføre denne for en venn. Gjerne få vedkommende med deg til å gjøre øvelsene så får du mer den følelsen av å ha kontroll. Dette kan du! Annet som er typisk på privatiskeksamen i kroppsøving er periodeplan (gjerne for en hel måned fremover i f.eks utholdenthetstrening). Øktplan kan også komme som en oppgave. Deretter vil du nok velge 1-2 idretter fra en liste på kanskje 6-7 ulike idretter. Her er det viktig du går for de to du føler du har mest kjennskap til. Ser du snakket om offside-regelen, dette kan fint komme som spørsmål om du velger fotball. Da kan du enkelt forklare offside-regelen med å bruke kjegler som "motspillere". Be eksaminator være på ditt "lag" og be h*n skyte ballen til deg. Derifra kan du vise hvorfor du i ulike situasjoner var (eller ikke var) i offisde. Andre øvelser innen fotball kan være: Sentre med eksaminator, lange og korte skudd, føre ballen rundt på banen, rundt kjegler og skyte på mål. Volleyball f.eks er det lurt å pugge regler. Husk på de fire grunnslagene Velg deg ut noen idretter allerede i dag og pugg reglene rundt idrettene, så slipper du å måtte bruke tid på å velge ut dette om du får spørsmål om det. Ellers kan de komme med spørsmål som ikke var med på forberedelsesdelen, f.eks hva vil du kle på deg om du skal på fjelltur, eller overnatte ute om vinteren. Har du noen spørsmål og du føler jeg kan hjelpe må du bare ta kontakt. Lykke til, det går som oftest bedre enn hva en selv tror Og dette er grunnen til at jeg liker deg, ED. Skal ta denne eksamen til høsten, tusen takk for utfyllende svar!! Anonymkode: 00e97...d32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå