Gå til innhold

hvor fort i hundre sonen?


Gjest Catwoman

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Hvor fort skal man kjøre i hundre sonen før man mister lappen?

Litt greit å vite når man vipper over den grensen.

Pssst!

Det er noe som heter prikker. Får du mange nok så ryker lappen da også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous
det er 141

tror den 40 pst regelen gjelder i alle fartsgrenser

Det er ikke helt riktig.

Denne "regelen" er ei rettesnor under "ideelle" forhold, og sier noe om når førerkortet skal inndras.

Vær, føre, trafikkforhold og andre variabler som kan påvirke kjøringa og førerens kjøreferdighet tas også med i betraktningen, og dermed kan lappen ryke langt under disse hastighetene.

Førerkortet kan forresten inndras for uforsvarlig kjøring sjøl om du ligger under eller på fartsgrensa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører nok ofte 110-120 i 100-sone... men prøver stort sett å respektere fartgrensene med bittelitt slingringsmonn. Handler om at jeg faktisk trenger lappen og har bedre ting å bruke pengene til.

(Fikk bot her i vinter fordi jeg kjørte 94 i ei 80-sone... og det er ikke noe jeg har råd til ofte. )

Å kjøre 80 i ei 60-sone er i mine øyne direkte dumt og ansvarsløst!! Men det finner du vel ut den dagen politiet står der... (og de gjør ofte det i 60-sone)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foreslår at dere som får et "kick" eller "rush" eller hva dere måtte kalle det av å kjøre for fort tar en tur på go-cart banen og raser fra dere der!

Jeg håper jeg eller mine aldri møter dere på veien, dere er nemlig ikke dyktige sjåfører, bare en fare for andre traffikanter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...