Gå til innhold

hvor fort i hundre sonen?


Gjest Catwoman

Anbefalte innlegg

Gjest Catwoman

Hvor fort skal man kjøre i hundre sonen før man mister lappen?

Litt greit å vite når man vipper over den grensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Catwoman

oida.. det er ikke mer nei :ler:

Pleier å være flink å ligge i fartsgrensene egentlig, spesielt på de laveste sonene, men må innrømme at jeg får litt kick av å skru opp farta litt på motorveien. :oops: Men så vil jeg jo helst beholde lappen og,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor fort skal man kjøre i hundre sonen før man mister lappen?

Litt greit å vite når man vipper over den grensen.

Ikke sikker. men vet at det er 5 i forskjell. At politiet ser du kjører i 100, mens du kjører da i 105 if u know what I mean :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
oida.. det er ikke mer nei :ler:

Pleier å være flink å ligge i fartsgrensene egentlig, spesielt på de laveste sonene, men må innrømme at jeg får litt kick av å skru opp farta litt på motorveien. :oops: Men så vil jeg jo helst beholde lappen og,

Da er vi to. Jo lavere grense, desto flinkere er jeg til å holde riktig fart. Ikke fordi jeg bryr meg om folk og fotgjengere og sånt, men fordi jeg ikke gidder å bli stoppet i fartskontroll.

På motorveien, derimot, der kommer min Mazda 6 fortere enn en yr 17-åring...

:sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er vi to. Jo lavere grense, desto flinkere er jeg til å holde riktig fart. Ikke fordi jeg bryr meg om folk og fotgjengere og sånt, men fordi jeg ikke gidder å bli stoppet i fartskontroll.

På motorveien, derimot, der kommer min Mazda 6 fortere enn en yr 17-åring...

:sjarmor:

Jeg ligger omtrent alltid i 80 i 60 sonen. Og 110 i 90 sonen... :) hvorfor er det så rushhh å kjøre fort? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Devil's Spawn

På motorveien, derimot, der kommer min Mazda 6 fortere enn en yr 17-åring...

Man trenger tydligvis ikke penisforlengere der i gården nei... :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
oida.. det er ikke mer nei :ler:

Pleier å være flink å ligge i fartsgrensene egentlig, spesielt på de laveste sonene, men må innrømme at jeg får litt kick av å skru opp farta litt på motorveien. :oops: Men så vil jeg jo helst beholde lappen og,

Kjenner en som også fik cik av farten på motorvei og andre passer. Den farten ødela et menneske og resten av fam.

men det har ike du tenkt å gjøre. Duer nok forsiktig. bare så ille når det skjer noe i den farten.

barnslig og umodent og spekulere i fart, hvor fort en kan kjøre før lappen ryker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle

Jeg ligger omtrent alltid i 80 i 60 sonen. Og 110 i 90 sonen... :) hvorfor er det så rushhh å kjøre fort? :ler:

Håper ikke det plutselig kommer et barn, ut på veien i 60 sonen. :evil:

En sak er det å kjøre fort på en motorvei, men noe helt annet på veier der barn plutselig kan komme ut i veien. Det er en grunn for at det er 60 akkurat der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catwoman

Kjenner en som også fik cik av farten på motorvei og andre passer. Den farten ødela et menneske og resten av fam.

men det har ike du tenkt å gjøre. Duer nok forsiktig. bare så ille når det skjer noe i den farten.

barnslig og umodent og spekulere i fart, hvor fort en kan kjøre før lappen ryker.

Jeg kjører faktisk mye mer forsiktig enn mange andre bilister jeg ser på veiene. Og holder stort sett alltid fartsgrensene, prøver så godt jeg kan i hvertfall. Både fordi det er en grunn til at de er der og selvfølgelig fordi jeg helst vil slippe å få bot og å miste lappen.

Men på store fine motorveier med hundresone innrømemr jeg gjerne at det er veldig fristende å trå litt ekstra på gassen, om man kjører i 100 eller 130 og kræsjer tror jeg egentlig det går like dårlig.

Så du får heller komme med moralprekenen din til noen andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Jeg fikk bot for å ha kjørt 110 kilometer i timen (etter fratrekk for mulig feilmarginer) i en 90 sone, det kostet meg 2500 kroner.

Hørte på P4 i går en som ble tatt for å ha kjørt 40 km i 30 sonen, og for det fikk han en bot på 1200,- kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest BjarneBetjent

For å si det enkelt hvor grensa på lappen ryker så er det som følger:

I 30-60KM/T SONENE ER MAKS 25 OVER, ALSÅ RYKER PÅ 26 OVER.

I 70-100 KM/T SONENE ER MAKS 35 OVER, ALSÅ RYKER LAPPEN PÅ 36 OVER.

MED ANDRE ORD SÅ RYKER LAPPEN I 100SONEN PÅ 136KM/T. SÅ PASS PÅ.............

:fy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tør ikke kjøre så fort jeg ! Er redd for at det skal ligge noen på lur med radar i buskene :o

Men, jeg ligger nok littegranne over. Noen og 50 i 50 sonen, noen og 60 i 60 sonen. Bilen er liksom litt for lett og rask, og det blir så masete å kikke opp og ned på speedometeret og drive å bremse. Har kjørt i 100 en gang, og det var for å rekke en ferge. Men det var altså i 80 sone, og ikke helt lurt.

Forstår ikke de som tør å gamble med å kjøre masse over. Bøter er dyre, og man kan miste lappen. og å kjøre opp på ny koster også en del.

er det ikke slik at det er stregere for å kjøre for fort i en lav sone?

Hvordan er det når man kjører i en kø som ligger over fartsgrensen. Blir alle da stoppet og bøtlagt, eller tar de noen tilfeldig? For ofte så ligger farten i 80 soner nærmere 90. Og da er det lett å bare flyte med. Om man begynner å kjøre saktere, så hinderer man jo alle bak, og det kan skape farlige forbikjøringer. Lurer på hvorfor trafikken alltid må gå fortere enn grensen er jeg. Dagens hastverkssamfunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...