AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #21 Skrevet 4. mai 2015 For en dustete ting å si: "men det valgte du selv"... Sannsynligvis var det noe hun/de MÅTTE - av hensyn til barna! TS: vi feirer 17.mai og alle andre høytider sammen uansett hvem sim uke det er. Vi har ingen andre i våre liv enn oss selv og barna 😄Anonymous poster hash: 0a061...cec Det var selvsagt flere grunner til at jeg gikk. Men det var selvflgelig en veloverveid beslutning, og noe av grunnen er det du nevner her.Anonymous poster hash: 3faef...ddd
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #22 Skrevet 5. mai 2015 Min mor og far delte dagen. En tok oss med på skolearrangementet og den andre i selskap etterpå, så byttet de året etter. Er det en mulighet? Vi ville heller ikke være hos far, men mor insisterte.Anonymous poster hash: ccbc3...2d8 1
Gjest Magdalene Skrevet 5. mai 2015 #23 Skrevet 5. mai 2015 Uansett om man har to hjem, er jo foreldrene pliktig til å la barna følge ting i nærmiljøet tenker jeg. Tog, lek og morro med klassekamerater.
Gjest O___o Skrevet 5. mai 2015 #24 Skrevet 5. mai 2015 Hei! Har to barn,7 og 9 år, som er hos sin pappa annenhver helg fra fre til man. Selvfølgelig er det pappahelg 17.maihelgen, og det byr på en liten utfordring. De har ikke lyst til å være hos han, de vil være hos meg og feire dagen. Hva gjør jeg? Går mot deres vilje, eller tar kampen med far? Han bor et stykke unna skolen deres, vi bor i nær avstand til den.Anonymous poster hash: 3faef...ddd Hva med å foreslå en felles greie? At dere står sammen i toget, møtes for å spise is/pølse, drar på skolearrangementet sammen, etc? Det må jo gå an å samarbeide 6-8 timer - én dag i løpet av året.
Jade Skrevet 5. mai 2015 #25 Skrevet 5. mai 2015 Snakk litt med far om hva planene for dagen er pga at barna lurer på det. Kan hende at han etterhvert kommer til å synes det er kjempegøy med skole-17. mai, med sekkeløp, potetløp og sykling og flagg og is. At han bare trenger å komme inn i det Uansett så er han vel glad i ungene og ønsker at de skal få en kjekk dag!
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #26 Skrevet 5. mai 2015 Jeg feiret annenhver 17.mai med pappa og det var helt tragisk. Hsn trumfet igjennom samvær kun for å være kjip mot mamma, men den han var kjip mot var meg. Annenhver 17.mai til jeg var 12 år satte jeg i en liten kjellerleilighet og så på tv mens pappa sov, snakket med venner i telefonen eller surfet på nett. Gråt de kveldene:( Da jeg var 13 år låste jeg meg inne på badet og nektet å dra til pappa. Det ble måneder med helvete for mamma, men etter det gadd ikke pappa ha mer samvær fordi jeg var så vanskelig. Det føltes god:) Pappa var ellers også kjip på samvær, men det var ekstra ille på merkedager og i høytider. Glemmer aldri julaften da vi spiste Grandiosa og jeg måtte legge meg tidlig fordi han skulle på fest. Anonymous poster hash: 0f25b...065 1
Millimani Skrevet 5. mai 2015 #27 Skrevet 5. mai 2015 Det er andre 17.mai etter samlivsbrudd. Det er selvfølgelig kjedelig for meg, men jeg tenker litt mer på hva barna vil denne dagen. I fjor var de hos meg, da var det en periode på 10 uker pappaen ikke så barna sine. Han er ikke spesielt opptatt av 17.mai, men det var helt uaktuelt for han at vi ikke (plutselig..) skulle følge avtalen om samvær. Mammahjertet får vondt siden jeg vet de vil være her, men jeg kan nok ikke gjøre så mye.Anonymous poster hash: 3faef...ddd Skilsmissebarn er skilsmissebarn. Skilte foreldre er skilte foreldre. Mor lengter etter barn når de er hos far, far lengter etter barna når de er hos mor. Selv om de også synes det er godt å ha "barne-fri". Barna lengter etter pappa når de er hos mamma, og de lengter etter mamma når de er hos pappa. Kanskje. Sånn var det iallfall for meg. Hvem som skal ha barna 17. mai kommer an på hvor i samværs-avtalen man er...er det mamma-dag så er det mamma-dag, er det pappa-dag så er det pappa-dag.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #28 Skrevet 5. mai 2015 Så irriterende mange som leter etter egoistiske motiver hos mor, og som attpåtil synes hvem som gikk fra hvem. og at slikt skulle man tenkt på før man valgte skilsmisse vedkommer tema her! Disse to barna er skolebarn, og da synes jeg faktisk at far får sette deres behov foran sine egne, og sørge for at barna kommer seg til 17. mai-feiring ved skolen de hører til, sånn at de kan gå i tog med sine respektive klasser, være med på leker, spise pølser og is og kose seg, akkurat sånn barn flest gjør på en dag som dette. TS, har du snakket med far? Går det an å ta en telefon til ham, og legge fram saken på vegne av ungene? Si at de så veldig gjerne vil feire dagen som de pleier, gå i tog med klassen, osv, og hør hvordan han stiller seg til det? Om han er av den lite samarbeidsvillige typen er det i hvert fall bedre om det kommer som et ønske fra barna enn fra deg, tenker jeg. Går det an å spørre om dere kan møtes der, og være sammen med barna begge to? Jeg vet det ikke er alle som har et såpass greit forhold at sånt er mulig, men man bør jo kunne greie å ofre seg såpass for barna. Søsteren min og hennes eks er ikke spesielt gode venner, men 17. mai møtes de på skolen slik at barnet deres får oppleve at både mamma og pappa ser h*n gå i tog, være med på lekene osv. Etter at arrangementet på skolen er over drar de hver til sitt, og barnet blir med den som har samvær den dagen. Anonymous poster hash: 223d9...e6d 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #29 Skrevet 5. mai 2015 Hvor gamle var barna da dere brøt? Hvorfor avtalte dere ikke delt bosted og 50/50?Anonymous poster hash: 0a061...cec
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #30 Skrevet 5. mai 2015 Hvor gamle var barna da dere brøt? Hvorfor avtalte dere ikke delt bosted og 50/50?Anonymous poster hash: 0a061...cec Og hva i huleste har det med saken å gjøre?!?! Idiotiske svar lenge leve. Anonymous poster hash: 28cdc...b67 4
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #31 Skrevet 5. mai 2015 Jeg feiret annenhver 17.mai med pappa og det var helt tragisk. Hsn trumfet igjennom samvær kun for å være kjip mot mamma, men den han var kjip mot var meg. Annenhver 17.mai til jeg var 12 år satte jeg i en liten kjellerleilighet og så på tv mens pappa sov, snakket med venner i telefonen eller surfet på nett. Gråt de kveldene:( Da jeg var 13 år låste jeg meg inne på badet og nektet å dra til pappa. Det ble måneder med helvete for mamma, men etter det gadd ikke pappa ha mer samvær fordi jeg var så vanskelig. Det føltes god:) Pappa var ellers også kjip på samvær, men det var ekstra ille på merkedager og i høytider. Glemmer aldri julaften da vi spiste Grandiosa og jeg måtte legge meg tidlig fordi han skulle på fest. Anonymous poster hash: 0f25b...065 Stakkars deg, dette var IKKE hyggelig lesning! Håper det gikk bra med deg til slutt? For en sløv far...og forferdelig at du måtte kjempe SÅ mye for å SLIPPE å dra til far....!!!Anonymous poster hash: 0a061...cec 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #32 Skrevet 5. mai 2015 Og hva i huleste har det med saken å gjøre?!?! Idiotiske svar lenge leve. Anonymous poster hash: 28cdc...b67 Hold deg unna om du ikke har noe konstruktivt å bidra med! Du kan bli rapportert.Anonymous poster hash: 0a061...cec
temolitus Skrevet 5. mai 2015 #33 Skrevet 5. mai 2015 Hvor gamle var barna da dere brøt? Hvorfor avtalte dere ikke delt bosted og 50/50?Anonymous poster hash: 0a061...cec Det er ikke alltid det er best for barna å bo 50/50 4
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #34 Skrevet 5. mai 2015 Det er ikke alltid det er best for barna å bo 50/50 Det var da ikke spørsmålet!Anonymous poster hash: 0a061...cec
Millimani Skrevet 5. mai 2015 #35 Skrevet 5. mai 2015 Hvor gamle var barna da dere brøt? Hvorfor avtalte dere ikke delt bosted og 50/50?Anonymous poster hash: 0a061...cec De har da virkelig delt bosted, selv om de bor mest hos mor. Når de bor litt hos mor og litt hos far så er det delt bosted. Og uansett om det er 50/50 eller annenhver helg så varierer det hvilken dag i uka 17. mai er på, - således også om den havner i mamma-dagene eller i pappa-dagene. Uansett om det er samvær 50/50 eller om det er anenhver helg 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #36 Skrevet 5. mai 2015 De har da virkelig delt bosted, selv om de bor mest hos mor. Når de bor litt hos mor og litt hos far så er det delt bosted. Og uansett om det er 50/50 eller annenhver helg så varierer det hvilken dag i uka 17. mai er på, - således også om den havner i mamma-dagene eller i pappa-dagene. Uansett om det er samvær 50/50 eller om det er anenhver helg Det fremkommer ikke her at de har inngått avtale om "delt bosted". Man er ikke automatisk omfattet av "delt bosted" bare fordi barna er hos begge foreldre nå og da.Anonymous poster hash: 0a061...cec
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #37 Skrevet 5. mai 2015 I alle dager! Hva har dette med TS sin problemstilling å gjøre? Ingen av oss har noe med hvorfor de valgte som de gjorde mtp fordeling da de gikk fra hverandre, og det spiller da ingen rolle i denne sammenhengen! Anonymous poster hash: 223d9...e6d 3
temolitus Skrevet 5. mai 2015 #38 Skrevet 5. mai 2015 Det var da ikke spørsmålet!Anonymous poster hash: 0a061...cec Nei, spørsmålet ditt var "Hvorfor avtalte dere ikke delt bosted og 50/50?" og da svarte jeg at det er ikke alltid best for barna å bo 50/50 og det kanskje er derfor de har en slik ordning. 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #39 Skrevet 5. mai 2015 Selv om jeg synes det har null å gjøre med spørsmålet mitt, så skal jeg svare. Vi har felles ansvar, men jeg har den daglige omsorgen. Vi har ikke delt bosted, og for oss var det ikke aktuelt med 50/50. To grunner til det:den ene er at vi ville det skulle bli minst mulig overgang for barna som har vært med meg mest siden de var født, den andre er at jeg tror en 50-50 deling krever foreldre som klarer å samarbeide. Dessverre gjør ikke vi det. Noen andre mente visst og det var relevant hvem som gikk. Det var meg. Jeg klarte ikke å leve med en notorisk utro mann.Anonymous poster hash: 3faef...ddd 3
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #40 Skrevet 5. mai 2015 Hold deg unna om du ikke har noe konstruktivt å bidra med! Du kan bli rapportert.Anonymous poster hash: 0a061...cec Du er allerede rapportert. Anonymous poster hash: 28cdc...b67 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå