Gå til innhold

Noen som har fullført behandling med Isotretinoin?

Colorama

Anbefalte innlegg

Hei!

Har startet på isotretinoin for 4 uker siden og lurer på et par ting;

1. jeg går på diane i tillegg, men tenker å slutte etter kuren. Har jo lest de verste skrekkhistoriene om å slutte på den mtp kviseutbrudd, og lurer på om noen av dere har sluttet på p-piller uten kuren, og om det gikk fint (ikke kviseutbrudd fra helvete)?

2. Har huden holdt seg fin etter kuren? Er huden din mindre fet etter kuren?

3. Noen som har tatt to kurer og eventuelt blitt kurert hvis første ikke funket? 

Rimelig desperat etter å bli bra varig da jeg er lei av arr, masse kviser og ruinert livskvalitet.

Takker på forhånd :)

Anonymkode: 1195a...08c

Dere må forsta at det eneste legemiddelet kan gjøre er å behandle symptomet, ikke roten av problemet. Problemet som du opplever er symptomet av en ubalanse i kroppen. All symtomer er en bieffekt pga. av en ubalanse. Alle legemidler er giftige til en viss grad.

Hvis vi eliminerer dette symptomet(acne i ditt tilfelle), ved bruk av et legemiddel, flott, Du føler deg bedre. Men har du da adressert selve årsaken av symptomet?

All giftig stoff går til leveren din til å bli brutt ned. Mye av det går til blodstrømmen og blir eliminert gjennom nyrene og blir urinert ut. Men noe stoff går gjennom fordøyelseskanalen og ender opp i din kolon. Vil du virkelig ha et så ekstremt giftig stoff som isotretinoin sittende der?

Kroppen din har ikke hyperaktivert talgkjertlene dine uten grunn. Huden din er din tredje nyre. Kroppen din har renset seg ved å presse disse stoffene gjennom huden, fordi nyrene dine er sannsynlig veldig byrdet og utslitte. Ved å ta isotretinoin hindrer du kroppen i å produsere disse oljene som bakteriene i kroppen trenger for å rense.

Du vil kanskje oppnå en ønsket effekt med legemiddelet, men du har byrdet kroppen din mye mer og endt opp med en veldig taksert kropp.

Jeg tror ikke engang jeg trenger å nevne bivirkningene, fordi listen er uhyre lang. Vil du virkelig bruke et legemiddel som ville gitt alvorlige fødselsfeil til en baby om du hadde vært gravid? Hvis det er skadelig for et foster, så er det det samme for deg. Mange folk sliter med hjerterytmeforstyrrelser etter å ha brukt isotretinoin.

isotretinoin vil påføre stor skade til immunsystemet ditt. Du vil sannsynlig oppnå mye renere hud, men du betaler en høy pris for det.

Disse farmasøytselskapene gir blanke i din helse! alt de vil ha er pengene dine. Disse farmasøytselskapene blir saksøkt for flere millioner i året. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...