Gå til innhold

Sapphira og drømmen <3

Sapphira

Anbefalte innlegg

Åååå jeg har jo glemt å lese her!! Men du hadde jo ikke skrevet så mye heller :ler: Så bra du har fått henvisning. Og gratulerer så mye med ny jobb :danse: 
De gangene jeg har fått TUL på sykehuset har de vært overraskende raske med timen. Type en uke etter altså :opplyser: Krysser fingrene for deg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har jeg endelig fått tildelt time og den store dagen blir 8 september. Da er jeg 10+4 uker på vei. Håper inderlig det blir en fin dag siden mannen skal på kurs og jeg må dra alene :sjenert: Har tenkt litt i det siste på om jeg skal dele nyheten med lillesøster, for jeg vet hun blir en god støtte uansett hvordan dette går. Mannen og jeg snakker omtrent ikke om dette i det hele tatt, så det hadde nok vært godt å ha noen å prate med.

Ellers føler jeg meg vel litt mer positiv. Prøver å tenke tilbake på de to andre MA'ene jeg har hatt og i den første hadde jeg jo hatt en dårlig følelse fra dag 1. Gikk jo bare og ventet på at noe skulle skje. Andre gangen hadde jeg en god følelse en stund og så plutselig en dag bare visste jeg at det hadde gått galt igjen. Da orket jeg ikke vente, så fikk haste-UL som bekreftet mistanken (da hadde vel embryoet sluttet å utvikle seg noen dager før). Denne gangen har jeg like lite symptomer som før, men puppene er fortsatt veldig tunge og ømme (sluttet tidlig de forrige gangene). Jeg kjenner også godt at jeg har mye kortere lunte enn før :trampe: . Ellers er jeg ganske tett i nesen og blir fort småuggen om jeg ikke spiser. Blir spennende å se hvordan dette går :) For psyken sin skyld har jeg smått begynt å legge litt planer om dette skulle gå galt igjen, for da vet jeg i hvertfall hva jeg skal gjøre. 

Håper jeg kan oppdatere her med gode nyheter snart :blomst: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh jeg krysser alt jeg har for at dette går bra :hjerte: Jeg har troa! Så leit du må gå alene på Ul. Jeg stemmer egentlig for å si det til søster jeg altså.. Godt å ha noen å snakke med. Kanskje hun kan bli med på undersøkelsen også? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk @kaffemor :klemmer: Ja, jeg håper hun gjerne vil bli med. Hvem vil ikke bli med søsteren sin på UL, liksom :ler: Tror nok hun tar turen om jeg ber henne og det ender jeg nok opp med å gjøre. Da slipper jeg å "plage" sambo, også. Han lever som om alt er normalt og jeg blir gal noen ganger, spesielt når han ikke har så mye forståelse for hvorfor jeg er så trøtt hele tiden :sFun_sleeping:

Jeg skulle nok ikke ha skrevet at jeg har lite symptomer, for idag kastet jeg opp i bilen (i en pose altså :ler: ) mens vi var på vei til IKEA :kvalm: Det kom egentlig helt ut av det blå; jeg har alltid hatt tendens til å bli litt bilsyk, men idag føltes det tusen ganger verre. Selv om jeg hater å kaste opp kunne jeg ikke unngå å tenke at kanskje det er et godt tegn. Jeg feiret med å løpe inn på Mc Donalds etterpå og spise en Big Mac :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for kvalme! :fnise: Det lover godt. Jeg har troen på at dere kommer til å få gode nyheter på UL. Stiller meg også bak kaffemor og synes du skal invitere med deg din søster :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idag har vi hentet hundefrøkna som har sovet over hos svigers. De er såå glad i hunder, men synes det er for stort ansvar å eie, så derfor får de heller låne vår en gang i blant. Merkelig hvor mye jeg savner det lille monsteret når hun er borte. Hund er virkelig menneskets beste venn :hjerte: Ellers jobber jeg ganske mye og føler meg veldig lite gravid. Har liksom ikke fått følelsen av at noe er galt, men kjenner meg liksom helt normal igjen :hoppe: Har lovet meg selv å ikke frike ut med mindre jeg ser blod, så jeg skal heller være glad at jeg er opplagt og får jobbe. Jeg sprang mye frem og tilbake på toalettet idag og trodde jeg hadde fått UVI, men det er helt borte nå. Gravidsymptom, kanskje? :rolleyes: Blir spennende å se om jeg merker noe mer til det imorgen.

Idag er det forresten 12 dager til UL :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 dager til TUL idag!! (Hvor ble det av dagene?? :hakeslepp:)

Jeg grugleder meg veldig. For å være ærlig, har jeg (hatt) en god følelse denne gangen. Selv om jeg har hatt få symptomer. Jeg føler meg liksom gravid, om dere skjønner? Det er skummelt for det blir en innmari høy fallhøyde om alt ikke er bra på UL. Jeg prøver å tenke at dette skal gå bra, men klarer liksom ikke slappe av fullstendig. I tiden etter UL har jeg fri i rundt 8 dager. Har liksom ikke turt å be om mer jobbing i tilfelle det går galt. Kjenner at jeg på en måte ikke vil gå på UL i det hele tatt bare i tilfelle alt går i knus..

Jeg jobber fortsatt ganske mye om dagene og kjenner at det er godt :) Håper dagene flyr avgårde nå og at vi får gode nyheter neste torsdag!

Symptomer uke 10 (9+4)

• Trøtt hele tiden
  • Økt utflod (sorry for TMI)
  • De siste dagene har jeg fått masse kviser.. Jippi :sarkasme: 
  • Nytt symptom!! I det siste har jeg kjent at magen liksom strammer seg noen ganger.. Føles nesten som jeg må bøye meg for det kan være ganske ubehagelig. Noen som vet hva dette kan være? :klo:
  • Veldig treg mage :roll: Som et resultat er jeg ganske oppblåst om dagen.
  • Er litt mer hormonell en vanlig :ler: 

Hmm... Jeg har vel noen symptomer da (spesielt om jeg legger godviljen til) :lol:

Endret av Sapphira
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Sapphira skrev:
  •  
  • Nytt symptom!! I det siste har jeg kjent at magen liksom strammer seg noen ganger.. Føles nesten som jeg må bøye meg for det kan være ganske ubehagelig. Noen som vet hva dette kan være? :klo:

Gratulerer, krysser fingrene for at det går godt denne gang!!

høres ut som kynnere, selv om jeg ikke vet om man kan få de så tidlig. Mine startet i uke 20 ca, og blir stadig verre....  Spesielt om jeg stresser eller trener. Du får Google kynnere å se om det høres ut som det :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 1 Sep 2016 at 20.33, Labyrint skrev:

Gratulerer, krysser fingrene for at det går godt denne gang!!

høres ut som kynnere, selv om jeg ikke vet om man kan få de så tidlig. Mine startet i uke 20 ca, og blir stadig verre....  Spesielt om jeg stresser eller trener. Du får Google kynnere å se om det høres ut som det :-) 

Takk :klemmer: Hmm, var inne på tanken om kynnere men det var i såfall fryktelig tidlig. Har ikke hendt noe siden da så det var kanskje et engangstilfelle :P 

...

Det er bare TO dager igjen til UL idag (!!!!). Jeg kan nesten ikke tro at det har gått så fort. Nå begynner nervene å komme inn og jeg grugleder meg veldig. Det skal bli så godt å få det overstått uansett hva resultatet blir. Om alt går bra planlegger jeg å feire med å handle litt kinamat - har så sinnsykt lyst på det om dagen. Og om det går galt igjen plukker jeg opp litt brie og kjeks på veien :sjenert: Så da er planene klare.. Tror mannen og er nervøs om dagen, for han sendte meg en utrolig søt melding idag som nesten fikk meg til å gråte på jobb :rodmer: Han skrev noe ala at han elsker meg og at han var så glad at jeg er kjæresten hans. Føler meg så heldig som har en så fin mann :hjerte: Det gir meg virkelig håp at vi kan komme oss gjennom alt. 

Ja, hva mer kan jeg skrive? Føler alt jeg tenker på om dagen er den kommende ultralyden :sjenert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tidlig UL i dag. Satt faktisk på venterommet og tenkte på deg, at du skulle på det i morgen og at jeg håpte vi fikk supre nyheter begge to! Med meg gikk det supert, og da gjenstår du (i morgen satser jeg hardt på å kunne si velkommen etter!) 

Så lykke til! Alt av fingre og tær er krysset for deg! 

Og du har ikke blitt noe rammet av den sykehusstreiken? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det, @Marimba:klemmer: Setter veldig pris på at du tenker på meg. Jeg er veldig glad (og lettet!) på dine vegne at alt går bra med deg og lille-marimba. Håper så inderlig at det går bra for meg også. Ultralyd er kl 13.00 i morgen så blir nok en sen oppdatering her :sjenert: 

I kveld er jeg kjempeemosjonell og har grått mye :( Er så redd for at de ikke kommer til å finne liv på UL. Godjenta vår (altså, hunden) kikket bort på meg mens tårene mine trillet og la hodet sitt på fanget mitt. Da begynte jeg å gråte enda mer fordi jeg begynte å tenke på hvor glad jeg er i henne :grine:  Jeg er så takknemlig for at vi valgte å få oss hund i dette prøvekjøret. Om det ikke går vår vei i morgen har jeg heldigvis henne å komme hjem til. Vakre, gode hundefrøkna vår :hjerte::hjerte: :grine: 

Endret av Sapphira
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til i morgen :klemmer: Sender masse gode vibber. Jeg føler på meg at dette går veldig fint. Og jeg har en rar magefølelse rundt slike ting. Og hadde jeg hatt en dårlig følelse hadde jeg ikke sagt noe :lur: 

Er ikke slike ligament smerter du har kjent da? Tegn på at livmoren vokser og båndene den henger i strekker seg. Kan gjøre djevelsk vondt i hvertfall :bond: 

Skjønner godt at du er emosjonell! Skal tenke masse på deg i morgen :klemmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hallo! Jeg har vært snikleser her siden før jeg laget meg bruker selv, så det er kanskje på tide å si hallo ;) 
Graulerer! Så himla fantastisk, dette fortjener du :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...