Sjela Skrevet 8. september 2016 #261 Del Skrevet 8. september 2016 Nå ble jeg sååå glad! Gratulerer fine du! Det er så fortjent. Tenk at du skal bli mamma Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimba Skrevet 8. september 2016 #262 Del Skrevet 8. september 2016 Så bra fantastisk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sapphira Skrevet 9. september 2016 Forfatter #263 Del Skrevet 9. september 2016 (endret) 20 timer siden, Weebs skrev: Hallo! Jeg har vært snikleser her siden før jeg laget meg bruker selv, så det er kanskje på tide å si hallo Graulerer! Så himla fantastisk, dette fortjener du Tusen takk Moro å se deg her, jeg er nemlig snikleser i dagboka di også 18 timer siden, LilleMy1989 skrev: Hurra Så deilig! 16 timer siden, Kakaoen skrev: Hurra så bra det er liv. Gleder meg til å høre mer detaljer 14 timer siden, Sjela skrev: Nå ble jeg sååå glad! Gratulerer fine du! Det er så fortjent. Tenk at du skal bli mamma 12 timer siden, Marimba skrev: Så bra fantastisk Tusen takk, dere Blir så rørt av all støtten jeg har fått her Masse klemmer til alle dere Gårsdagen var lang og med så mange inntrykk. Jeg våknet opp rundt 07 etter en veldig rastløs natt. Da var det fortsatt 6 timer igjen til ultralyd og det var nok de lengste timene i mitt liv Jeg var veldig nervøs og hadde mye vondt i magen når vi gikk ut. Vi var på sykehuset ca 15 minutter før, men kom heldigvis inn nesten med en gang (tidligere har jeg måttet vente rundt 15-20 min ekstra!). Da hadde jeg så vidt tid til å løpe på toalettet før jeg ble ropt inn Legen var veldig grei og spurte om litt informasjon ang. syklusene mine før vi begynte ultralyden. Når jeg satte meg ned på stolen bestemte jeg meg for å ikke se på ultralydskjermen i det hele tatt, men så hørte jeg legen sa "se her da!" og da kikket jeg bort. Først trodde jeg at hjertet ikke banket (av en eller annen grunn forventet jeg at vi skulle *høre* hjertelyden, ikke bare se), men så pekte legen bort og jammen så vi en blinkende flekk Da begynte jeg bare å hulke mens jeg lå der - jeg var nok litt av et syn Mannen og jeg hadde et lite øyeblikk med klemming og sussing, også var det bare til å gå hjem da. Vi fikk med et bilde av den lille astronauten og jeg har sikkert kikket på det tusen ganger nå Jeg trodde at ultralyden kom til å roe meg ned, men jeg kjenner at jeg fortsatt er nervøs. Heldigvis har vi bestilt en privat ultralyd i uke 12, så om alt fortsatt er bra kommer vi nok til å fortelle foreldre og søsken da. Jeg har utrolig lyst til å si det til mamma, men vet hun kommer til å slite med å holde det hemmelig. Alt dette føles fortsatt surrealistisk og jeg har vanskelig for å akseptere at det er en levende baby i magen min. Kanskje jeg må bort og kikke på bildet igjen Endret 9. september 2016 av Sapphira 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 9. september 2016 #264 Del Skrevet 9. september 2016 Skjønner godt følelsene dine og tankene rundt ultralyd. Det er mange bekymringer man sitter med både før under og etter graviditet. Det er lett å si at man skal slappe av, men prøv prøv å nyte graviditeten og tørr å tenke at du faktisk skal bli mamma. Det skal være lov å glede seg! Allikevel ville jeg ventet med å dele det til omgivelsene før du selv føler deg klar for det Jeg ventet selv lenger enn de 12 første ukene før jeg delte det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BeKind Skrevet 9. september 2016 #265 Del Skrevet 9. september 2016 Gratulerer så mye med en frisk og fin baby i magen, Sapphira Dette går nok bra skal du se! Jeg kjenner meg skikkelig igjen, for jeg har vært i samme situasjon selv for få uker siden Må til å oppdatere egen dagbok nå, men er jo nødt til å titte innom andres først Men jeg er såå glad på dine vegne! Og så moro at vi kan oppleve det samtidig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 9. september 2016 #266 Del Skrevet 9. september 2016 4 timer siden, Sapphira skrev: Tusen takk Moro å se deg her, jeg er nemlig snikleser i dagboka di også Så gøy! High five for oss Åh, den blinkende flekken altså Du må bare sette i gang å glede deg til ultralyden i uke 12 med en gang. Den kommer til å blow you away! Jeg har aldri sett mannen gråte før, men da måtte han tørke en tåre. Magisk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sapphira Skrevet 9. september 2016 Forfatter #267 Del Skrevet 9. september 2016 4 timer siden, Sjela skrev: Skjønner godt følelsene dine og tankene rundt ultralyd. Det er mange bekymringer man sitter med både før under og etter graviditet. Det er lett å si at man skal slappe av, men prøv prøv å nyte graviditeten og tørr å tenke at du faktisk skal bli mamma. Det skal være lov å glede seg! Allikevel ville jeg ventet med å dele det til omgivelsene før du selv føler deg klar for det Jeg ventet selv lenger enn de 12 første ukene før jeg delte det. Takk for gode råd! Vi kommer nok til å vente lengst mulig. Jeg kunne tenkt meg å dele det med mamma, men vet at hun kommer til å ha vanskeligheter med å holde det hemmelig. Svigers er enda verre I den første graviditeten hadde de fortalt både naboer, kollegaer og fjerne venner om graviditeten selv om vi ba dem holde det for seg selv.. Mamma holdt seg i hvertfall tre uker før hun fortalte mannen sin 2 timer siden, BeKind skrev: Gratulerer så mye med en frisk og fin baby i magen, Sapphira Dette går nok bra skal du se! Jeg kjenner meg skikkelig igjen, for jeg har vært i samme situasjon selv for få uker siden Må til å oppdatere egen dagbok nå, men er jo nødt til å titte innom andres først Men jeg er såå glad på dine vegne! Og så moro at vi kan oppleve det samtidig BeKind Så gøy å høre fra deg, jeg har vært innom dagboka di titt og ofte for å se om du har lagt igjen spor. Gleder meg til å følge graviditeten din 53 minutter siden, Weebs skrev: Så gøy! High five for oss Åh, den blinkende flekken altså Du må bare sette i gang å glede deg til ultralyden i uke 12 med en gang. Den kommer til å blow you away! Jeg har aldri sett mannen gråte før, men da måtte han tørke en tåre. Magisk! Skal ta med masse lommetørkler til neste ultralyd! Tror mannen var veldig sjokka igår på UL (det var vi egentlig begge), så gleder meg til å se reaksjonen hans neste gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sapphira Skrevet 13. september 2016 Forfatter #268 Del Skrevet 13. september 2016 (endret) Hei jenter! Idag er det 8 dager til første svangerskapskontroll og 10 dager til neste ultralyd Jeg begynner å glede meg veldig nå selv om jeg prøver å holde meg litt i skinnet Idag er jeg 11+2 og jeg har aldri kommet så langt i mine tidligere graviditeter. Det er veldig vanskelig å holde det hemmelig nå for jeg vil helst rope det ut til alle Jeg har vel en ganske god følelse.. Mannen har hele tiden fra positiv test sagt til meg "du vet at det blir baby i april, sant?" og nå begynner jeg å tro det. Symptomer uke 12 (11+2) (må vel slutte med disse snart ) Ømme pupper i tide og utide (men langt mindre vonde enn de var i begynnelsen) Har begynt å få litt uren hud også Reagerer på visse lukter, som kjøttdeig. Takler heler ikke tanken på fett mat. En del strekninger/ligamentsmerter Sulten HELE TIDEN Jeg har hatt flere fridager fra jobb nå og det har vært utrolig deilig! Men merker at dagene går sakte.. Lurer litt på når jeg skal gi beskjed til sjefen om graviditeten. Jeg så her om dagen at jeg er oppført til å jobbe på nyttår + 1. nyttårsdag og tenker at jeg kanskje kommer til å trenge litt tilrettelegging før det. Vil ikke gi for mye detaljer, men jeg jobber deltid (blir fort fulltid da ) innen pleie og det er ganske så tunge løft. Vil gjerne jobbe så mye så mulig altså, men tenker det kanskje er best å gi beskjed så fort som mulig? Tingen er at foreløpig er jeg uten kontrakt ("prøvetid" sier sjefen, men trodde det var vanlig å få kontrakt uansett? ) så jeg vet ikke helt hvilke rettigheter jeg har her. Har jeg rett på foreldrepenger i det hele tatt uten kontrakt? Endret 13. september 2016 av Sapphira Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 13. september 2016 #269 Del Skrevet 13. september 2016 Husker den luktesansen ja. Oi for en situasjon. Du har krav på kontrakt før du har første arbeidstime! Prøvetiden er spesifisert i kontrakten og gir kun kortere oppsigelse. Jeg syes det er veldig merkelig å.ikke gi deg kontrakt!? og ville nok ikke sagt noe som helst før du har det altså! Rett og slett for å sikre deg. Foreldrepenger er basert på faktisk inntekt 6 av de siste 10 mnd og har ingenting med arbeidsplassen eller kontrakt å gjøre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BeKind Skrevet 22. september 2016 #270 Del Skrevet 22. september 2016 Over 12 uker Nå går det raskere framover skal du se Jeg syntes det gikk veeldig tregt fram til uke 12, i alle fall når jeg er 50% i jobb og går mye hjemme, men etter uke 12 har det plutselig gått litt raskere Og du, du har krav på kontrakt altså. Fra første arbeidsdag faktisk!! Prøvetiden innbakes i kontrakten og har kun betydning for oppsigelsestid. Har du en tillitsvalgt på jobb? Eller er du organisert? Da ville jeg snakket med de/dem først og fått en kontrakt. Arbeidstakere bør ikke selv måtte mase om kontrakt, men sånn er det mange steder Hvis du evt skal i banken å søke lån er det ofte de krever å se arbeidsavtale/kontrakt, så du kan jo si til sjefen at du skal søke lån hvis du ikke tar det med organisjon eller tillitsvalgt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fridr Skrevet 24. september 2016 #271 Del Skrevet 24. september 2016 Så fint å se at du er over 12 uker nå! Husker ikke om du har kommet så langt før, men det kan jo virke som det går bra denne gangen? Håper du kommer med en oppdatering snart. Jeg har ikke vært inne her på månedsvis, og nå er visst jeg gravid igjen også Kommer nok til å ta litt tid før jeg forstår det selv. Jeg krysser fingrene for oss begge! Det er nesten litt komisk at vi bruker å bli gravid samtidig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sapphira Skrevet 14. oktober 2016 Forfatter #272 Del Skrevet 14. oktober 2016 Hurra @fridr! Håper du er i fin form Det er leeeenge siden jeg oppdaterte sist nå. For noen uker siden smalt dataen i gulvet og jeg synes ikke det er noe særlig å skrive fra mobilen Vel, idag fikk jeg ny data så jeg tenkte at jeg kunne skrive litt hva som har skjedd i det siste. Forrige gang jeg skrev var jeg 11+2 og bare noen få dager etter det hadde jeg en blødning. Jeg kjente at det rant og det var ikke akkurat lite heller. Min første tanke (kanskje ikke helt uventet med min historie) var at NÅ går det galt igjen. Jeg begynte å få litt panikk mens jeg lurte på hvordan i alle dager jeg skulle takle enda en abort. Med det i bakhodet ringte jeg til mammaen min, og hun ble den første som fikk vite om graviditeten med unntak av mannen så klart. Hun klarte heldigvis å roe meg ned og jeg bestemte meg for å vente noen dager og se om blødningen fortsatte/tok seg opp. Det gjorde den ikke! Ca en uke etterpå var jeg på første legekontroll og hun foreslo at vi skulle forsøke å høre etter hjertelyden. Etter mange nervepirrende minutter uten å finne den sa legen at "det er nok for tidlig, men du skal ikke bry deg om at vi ikke fant noe". Jeg prøvde fortsatt iherdig å klamre meg til håpet og tenke at blødningen var et resultat fra de blodfortynnende som jeg tar. Overraskende nok hadde jeg klart å holde meg veldig rolig gjennom den ventetiden, men da jeg gikk ut hos legen var jeg glad at det bare var to dager igjen til privat UL. To dager senere var vi klar for UL og jeg hadde innmari vondt i magen den dagen. Selv om jeg enda ikke hadde den følelsen av at babyen var død (som jeg har hatt ved de andre abortene), så var jeg så redd for at noe skulle være galt. Vi kom inn til en forståelsesfull jordmor som var den samme som hadde konstantert den forrige aborten. Hun satte i gang med en gang og jeg lukket øynene.. Plutselig hører jeg at samboer sier "wow!" og jeg åpner øynene igjen. Der var den lille skatten vår og den var i høyeste grad levende. For et magisk øyeblikk altså Den lå og sov, men etter at jeg bevegde på meg litt våknet den og det var full liv der inne! Organer ble sjekket, målinger ble tatt og alt så perfekt ut ifølge jordmor. Vi var så innmari lykkelige da vi gikk hjem den dagen På kvelden samme dag bestemte vi oss for å fortelle familien og reaksjonene har vært utelukkende positive! Det er så godt å se hvor glade folk er på våres vegne. Likevel har jeg vært litt nervøs for hvordan det skulle gå videre. Det er jammen ikke lett å tro at alt skal gå bra etter det vi har gått igjennom. Men idag er jeg 16 uker og vi har hørt hjertelyden hos jordmor. Om tre uker er det OUL. Det ser ut til at vi endelig skal bli foreldre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sapphira Skrevet 14. oktober 2016 Forfatter #273 Del Skrevet 14. oktober 2016 Så tror jeg at jeg drister meg til å fylle ut en av disse også Termin: mellom 3-5 april På vei: 16+0 Igjen til termin: 171 dager Kjønn: aner ikke. De fleste rundt meg tror Hva tror dere? Neste kontroll: det er vel i uke 24, med mindre OUL teller? Ultralyd: 4 November! Liv i magen: lurer faktisk på om jeg har kjent noen små bevegelser. Jordmor var overrasket over at jeg "visste" at babyen lå godt til venstre side. Vektøkning: 2 kilo. Plager: sulten hele tiden og blir veldig kvalm om jeg ikke har spist på en stund. Er også blitt ekstremt bilsyk i det siste. Klarer også ikke sove på ryggen lenger av en eller annen merkelig grunn Cravings: jeg har hatt litt dilla på grillpølser fra 7/11 i det siste og jeg HATET det før jeg ble gravid. Nå synes jeg det er supergodt Koser meg også masse med brødmat. Søvn: snur meg mye i løpet av natten, men er ikke så gale enda. Humør: tror det er noenlunde stabilt nå, haha Utålmodig: igrunn ikke. Innkjøp: vi har ikke kjøpt noen ting enda. Er fortsatt redd for å jinxe det. Blir nok ingenting før OUL, minst. Barnerom: babyen skal sove inne med oss det første året. Sykehusbagen: ikke komt så langt enda. Tanker om fødselen: gleder meg faktisk (men regner med at det endrer seg etterhvert ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fridr Skrevet 14. oktober 2016 #274 Del Skrevet 14. oktober 2016 endelig svar! Så godt å lese at det gikk bra. Dette blir spennende. Er så glad på deres vegne Nå er det bare to måneder mellom oss og det kan se ut som at det går bra for oss denne gangen. Synes det er litt artig, jeg Og om formen min er bra? NEI Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimba Skrevet 14. oktober 2016 #275 Del Skrevet 14. oktober 2016 Så fin opplevelse på tidlig UL (selvom dagene i forveien har måtte vært grusomme! Kudos til deg som har klart å holde deg ganske rolig!) Og morsomt med sånne lister! Kommer nok til å stjele den om et par ukers tid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sapphira Skrevet 14. oktober 2016 Forfatter #276 Del Skrevet 14. oktober 2016 4 timer siden, fridr skrev: endelig svar! Så godt å lese at det gikk bra. Dette blir spennende. Er så glad på deres vegne Nå er det bare to måneder mellom oss og det kan se ut som at det går bra for oss denne gangen. Synes det er litt artig, jeg Og om formen min er bra? NEI Jeg er glad på dine vegne også! Nå er det vår tur Det er veldig morsomt at vi er gravide på likt for tredje (?) gang. Må flire litt av det Ikke så gøy å høre at du er i dårlig form da.. Håper det er kortvarig Det er i det minste gode symptomer! 2 timer siden, Marimba skrev: Så fin opplevelse på tidlig UL (selvom dagene i forveien har måtte vært grusomme! Kudos til deg som har klart å holde deg ganske rolig!) Og morsomt med sånne lister! Kommer nok til å stjele den om et par ukers tid Ja, det var ganske grusomt når jeg tenker tilbake på det nå Og lista må du bare stjele! Synes det er gøy å ha den til å se tilbake på senere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 14. oktober 2016 #277 Del Skrevet 14. oktober 2016 Hurra! Så deilig at alt var bra Og bare 3 uker til OUL! Jeg tipper jente Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sapphira Skrevet 17. oktober 2016 Forfatter #278 Del Skrevet 17. oktober 2016 Spennende at du tipper jente @LilleMy1989 Tror jeg blir sjokkert på UL om det er noe annet enn gutt siden familien på begge sider er helt overbevist om det. Håper nesten på jente bare sånn at de tar feil Idag skal jeg en kjapp tur til fastlegen for å levere inn en urinprøve. Jordmora hadde visst funnet protein (tror jeg det var) i urinprøven fra forrige uke og ville at jeg skulle dobbelsjekke for å se om det fortsatt var der. Kjenner jeg har lite lyst til å gå ut i dette kaaalde høstværet, men må jeg så må jeg Og hold dere fast - igår kjøpte vi VOGN Synes det er skummelt tidlig og er innmari redd for å jinxe noe nå, men vi fant vogna vi ønsket oss til 35% avslag! Vi er ikke akkurat rike, så vi kunne ikke la den muligheten gå ifra oss. Det er jo greit å fordele de store utgiftene litt også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 17. oktober 2016 #279 Del Skrevet 17. oktober 2016 Gratulerer med vogn! Det er sååå stas. Synes jeg selv i hvert fall. Jeg gledet meg kjempemasse til å få den i hus og triller litt på den hver gang jeg går forbi Og helt enig, det er veldig greit å fordele utgiftene! For det er søren meg dyrt med babygreier altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sapphira Skrevet 17. oktober 2016 Forfatter #280 Del Skrevet 17. oktober 2016 Thank youuu @Weebs! Veldig greit å være ferdig med den utgiften altså. Gleder meg helt vilt til vi får den i hus! Kjøpte den igår kveld rundt 19 og fikk beskjed at den var sendt idag kl 9 Jeg som trodde det kom til å ta noen uker Jeg leverte akkurat urinprøve hos fastlegen og der var de skikkelig sure altså De kunne liksom ikke forstå hva som var vitsen med å levere den inn der. Jeg forklarte hva jordmora hadde sagt, men følte egentlig at de bare irriterte seg over at jeg avbrøt lunsjen deres Nå har jeg neste kontroll hos legen i uke 24 og etter det skal jeg vurdere sterkt å bare gå til jordmor! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå