AnonymBruker Skrevet 3. mai 2015 #61 Skrevet 3. mai 2015 Den som ler sist ler som regel best Anonymous poster hash: 47383...04b
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2015 #62 Skrevet 3. mai 2015 Og den med KUNNSKAP selvsagt.. det handler ikke om å trøkke på folk en diagnose men se sammenhenger på individ, gruppe og samfumnnsnivå. At bokstavdiagnoser faktisk er ganske vanlig, og det er ikke rart at folk utvikler psykiske lidelser i tillegg, de blir ikke hørt, fortsått eller adekvate tiltak satt inn- VI SKYLDER PÅ FORELDRENE I STEDET! Anonymous poster hash: 47383...04b 1
Piri Formis Skrevet 3. mai 2015 #63 Skrevet 3. mai 2015 Undersøkelser viser at det er en betydelig overvekt av barn med bokstavdiagnoser som har foreldere som er vanskeligstilte, aleneforeldre, på aap/ufør o.l, og at mange av disse foreldrene jobber for og gjerne vil ha en diagnose på barnet fordi det gir mer penger inn. Skremmende! Diagnosene er nok reelle, men lang fra alle som diagnostiseres har en reell sykdom. Å få tildelt feil omsorgsperson fra fødselen kan ha mye å si, og mange hadde nok trengt sterkere støtte fra barnevernet og avlastningshjem i oppveksten.Anonymous poster hash: 852ca...b07 Dette sier jo bare noe om arvelighet. Mange udiagnostiserte der ute som ikke har fått riktig hjelp. Da er det ikke rart de sliter. Og så får barna problemer OG diagnose fordi i dag er vi så diagnose-happy. Så ja, sikkert mye vanskelige familieforhold for barn med adhd å vokse opp i. Fordi mor og/eller far aldri har fått hjelp med sin udiagnostiserte adhd. Har møtt mange voksne som endelig ble utredet og fikk hjelp etter at barnet først fikk diagnosen. 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2015 #64 Skrevet 3. mai 2015 Det som er trasig er at mange går rett i skyttergraven og da blir den åpne debatten punktert og dør ut. Anonymous poster hash: be6b2...ed7 Som jeg sa. Og denne tråden ble nok et bevis på det. Anonymous poster hash: be6b2...ed7 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2015 #65 Skrevet 3. mai 2015 Vel, som mor til et barn med asberger og adhd finner jeg det faktisk urettferdig og bli beskyldt/mistenkt for/forfulgt av "fagfolk" uten kompetanse på vanlig høflighet. Hadde dere bare visst halvparten av det jeg har blitt utsatt for hadde dere forstått meg. Jeg gikk fra å være ressursterk, høyere utdanning, solid nettverk og respektert til å bli behandlet som en kriminell ( av fok som ikke kjente meg ) ble truet og mobbet. Det er også VIKTIG at slike historier kommer frem, fordi det skjer ennå i 2015, i Norge er det fordommer mot de fleste. Enslige, uføre, syke, barn av familier med en foreldre, skilsmisseforeldre, syke, de som har barn med fler en en mann, de som ikke har lappen, de som ikke har utdanning osv osv- det er vanskelig å leve i et land der fasit på vellykkenhet er å være a4. La oss starte med oss selv og våre egne fordommer, åpne opp for kunnskap og ta vare på hverandre og det som er annerledes. Anonymous poster hash: 47383...04b 5
frøkna Skrevet 3. mai 2015 #66 Skrevet 3. mai 2015 er ikke concerta en nyere medisin? Var det ikke stort sett Ritalin som ble brukt på 90-tallet? Jo, det er mulig.
frøkna Skrevet 3. mai 2015 #67 Skrevet 3. mai 2015 Når ble ADD-diagnose ute av diagnosesystemene? Anonymous poster hash: 630aa...1d0 Tror det var i 2013. Det er ganske nytt i hvert fall.
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2015 #68 Skrevet 3. mai 2015 Tror det var i 2013. Det er ganske nytt i hvert fall. Vet du hvorfor? Anonymous poster hash: 47383...04b
frøkna Skrevet 3. mai 2015 #69 Skrevet 3. mai 2015 Vet du hvorfor? Anonymous poster hash: 47383...04b Det er blitt erstattet med diagnosen ADHD uoppmerksom type
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2015 #70 Skrevet 3. mai 2015 Vel, jeg har ADD-diagnose fra 2010 og kan ikke tenke meg å bruke ADHD-diagnose om meg selv, rett og slett fordi folk misoppfatter det. Jeg er overhodet ikke uttalt hyperaktiv. Så jeg bruker den diagnosetittelen jeg har fått, ADD. Anonymous poster hash: 630aa...1d0
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2015 #71 Skrevet 3. mai 2015 - Og fordi H'en i ADHD står for "Hyperaktiv" noe jeg ikke er... Hilsen forrige AB Anonymous poster hash: 630aa...1d0
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2015 #72 Skrevet 3. mai 2015 Det er blitt erstattet med diagnosen ADHD uoppmerksom type Hm…virker ikke som de er sikker selv? mulig jeg tar feil. Anonymous poster hash: 47383...04b
Sausenebbet Skrevet 3. mai 2015 #73 Skrevet 3. mai 2015 Det er blitt erstattet med diagnosen ADHD uoppmerksom type Det er riktig. Det er ganske nytt. Derfor er ikke alle oppdaterte enda.
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2015 #74 Skrevet 3. mai 2015 Det er riktig. Det er ganske nytt. Derfor er ikke alle oppdaterte enda. Hvem er det som sitter og bestemmer slike ting? hvorfor er det så lite delt med verden? er så mye fordommer, eneste som kan bekjempe fordommer er jo kunnskap og åpenhet. Anonymous poster hash: 47383...04b
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2015 #75 Skrevet 3. mai 2015 Ingen av de jeg kjenner til med ADHD- diagnose har vokst opp i velfungerende hjem med to foreldre. Anonymous poster hash: 9bba5...7fb 5
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2015 #76 Skrevet 3. mai 2015 Har et barn (ungdom) til utredning hos bup i disse dager for adhd (add). Jeg er i sjokk over hvor lite hjelp og tilrettelegging vi opp gjennom årene har fått gjennom skole og ppt. Og jeg blir sint, fortvilt og lei meg av å lese denne tråden. Anonymous poster hash: 27185...9b1 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2015 #77 Skrevet 3. mai 2015 Ingen av de jeg kjenner til med ADHD- diagnose har vokst opp i velfungerende hjem med to foreldre. Anonymous poster hash: 9bba5...7fb Jeg gjør, men det kreves utrolig mye ressurser fra begge parter. Det er en sorg og få en som er annerledes, vi valgte å dele oss og samarbeide om barnets beste- velfungerende på hver vår kant. Det går det også Anonymous poster hash: 47383...04b
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2015 #78 Skrevet 3. mai 2015 Har et barn (ungdom) til utredning hos bup i disse dager for adhd (add). Jeg er i sjokk over hvor lite hjelp og tilrettelegging vi opp gjennom årene har fått gjennom skole og ppt. Og jeg blir sint, fortvilt og lei meg av å lese denne tråden.Anonymous poster hash: 27185...9b1 Du er ikke alene, jeg var så sint en periode at jeg ikke så klart. ( Lenge siden ) Man er litt maktesløs, man må kjempe og være en slags advokat for sitt eget barn, les deg opp på kunnskap dersom nødvendig. Anonymous poster hash: 47383...04b 1
Gjest O.G. Skrevet 3. mai 2015 #79 Skrevet 3. mai 2015 (endret) Takk, et godt svar på TS sin påstand. Selvfølgelig kan ADHD og omsorgssvikt ha lignende symptomer, men å påstå at ADHD "ikke finnes" er en ganske så alvorlig påstand!! Anonymous poster hash: 611a3...bb7 Vel, jeg må selv innrømme at jeg er skeptisk på at det finnes noe ADHD. Endret 3. mai 2015 av O.G.
Gjest Christina146 Skrevet 3. mai 2015 #80 Skrevet 3. mai 2015 Takk, et godt svar på TS sin påstand. Selvfølgelig kan ADHD og omsorgssvikt ha lignende symptomer, men å påstå at ADHD "ikke finnes" er en ganske så alvorlig påstand!!Anonymous poster hash: 611a3...bb7 Synes og dette var en merkelig påstand at ADD ikke finnes.Samboeren min ble diagnotisert med ADD, dette var i 2014.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå