AnonymBruker Skrevet 3. mai 2015 #1 Del Skrevet 3. mai 2015 Hei, jeg har vært ringevikar hos en privat barnehage siden Desember. Det har vært godt med arbeid hittil og har som regel blitt oppringt og spurt om å jobbe minst 3 dager i uken. Jeg var nylig på ferie i 3 uker og ønsker å reise igjen til sommeren og bli borte i 2 mnd. Er dette egentlig ok? Som ringevikar kan man ta seg ferie når det skulle passe eller har man bare 3-4 uker i året? Anonymous poster hash: f73e4...3b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Thessie! Skrevet 3. mai 2015 #2 Del Skrevet 3. mai 2015 (endret) Som ringevikar kandu i utgangspubltet ta ferie når du vil og så ofte du vil. Du har jo ingen faste dager. Men har man lang eller ofte ferie, er det jo alltid en mulighet for at barnehagen skaffer seg en ringevikar til, noe som kan påvirke hvor mye du får jobbe når du lommer tilbake. Endret 3. mai 2015 av Thessie! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2015 #3 Del Skrevet 3. mai 2015 Snakke med arbeidsgiver og forklar hva du vil. Det er lettere å diskutere dette med arbeidsgiver enn ukjente folk på internett. Anonymous poster hash: f1658...883 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2015 #4 Del Skrevet 3. mai 2015 Jeg var også vikar i mine yngre år, sa aldri nei til ei eneste vakt. Måtte det for å 'holde' på vikarjobben min. Hadde fri tre helger på et år og hadde ikke sommerferie på tre år. Tror det har blitt nye regler ang hvor mye du får lov til å jobbe, håper ihvertfall det! Som tilkallingsvikar må man alltid være på alerten. Vet at på mannens jobb bruker de vikarene som sier ja, det er ikke alltid det er tid til å ringe 'rettferdig' rundt til vikarene, men at den som alltid sier ja blir spurt først. Anonymous poster hash: a5726...897 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2015 #5 Del Skrevet 3. mai 2015 Stenger barnehagen i deler av sommeren? Da kan du lett ta ferie i den perioden. Ellers er sommermånedene den perioden hvor arbeidsgiver trenger flest vikarer, folk skal avvikle feriene og da må de ta inn vikarer. Anonymous poster hash: a5726...897 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå